email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea contabilitatii va fi modificata din nou

legea contabilitatiifinante

Ministerul Finantelor Publice are in programul legislativ modificarea Legii contabilitatii, proiectul aflandu-se in stadiu avansat, a declarat, miercuri, seful Directiei de reglementari contabile din MFP, Georgeta Petre.

Afirmatia a fost facuta cu prilejul dezbaterilor din Comisia pentru Buget, Finante si Banci din Camera Deputatilor, pe marginea unei propuneri legislative privind modificarea Legii nr. 82/1991 - Legea contabilitatii, semnata de un grup de deputati ai PDL.

'Proiectul nostru este foarte avansat si il discutam cu CECCAR', a adaugat reprezentantul MFP.

Presedintele Comisiei pentru buget, finante si banci, Viorel Stefan, a propus raport de respingere la initiativa legislativa privind modificarea Legii contabilitatii, atât in baza noului proiect al MFP, cât si in baza faptului ca reprezentantul ministerului a declarat ca MFP nu sustine aceasta initiativa.

Votul final asupra propunerii legislative a fost amânat, din lipsa de cvorum, Camera Deputatilor fiind camera decizionala.

Propunerea legislativa privind modificarea Legii nr. 82/1991 - Legea contabilitatii apartine unui grup de 39 de deputati PDL si prevede obligativitatea ca fiecare firma sa aiba un contabil angajat cu norma intreaga. De asemenea, firmele trebuie sa isi creeze un department de contabilitate format din minimum doua persoane cu pregatire in domeniul financiar-contabil.

'Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de directorul economic sau contabilul-sef, incadrat cu contract individual de munca. Aceste persoana trebuie sa aiba studii economice superioare', se arata in aliniatul 2 al propunerii legislative.

De asemenea, se prevede ca nu se pot organiza compartimente formate dintr-o singura persoana, incadrata cu contract individual de munca part-time sau in baza unei conventii civile.

Initiatorii motiveaza aceste propuneri prin faptul ca aliniatele 2 si 3 ale articolului 10 din Legea contabilitatii mentin o confuzie asupra notiunii de compartiment, situatie de care s-a profitat pe piata serviciilor contabile si legea a fost interpretata in sensul ca un numar mare de unitati economice aveau organizat un compartiment de contabilitate format dintr-o singura persoana angajata cu contract individual de munca partial (una sau doua ore pe zi), proliferându-se, astfel, munca la negru. Totodata, situatiile financiare erau intocmite de persoane fara experienta necesara, nesupunându-se standardelor de calitate.

Situatiile financiare intocmite de persoane fara experienta necesara pot aduce atingere grava interesului public, se concluzioneaza in expunerea de motive.

Initiativa legislativa a deputatilor PDL a avut un ecou puternic negativ in rândul profesionistilor contabili, fiind creata si o petitie care s-a dorit un protest oficial al acestora impotriva propunerii.

In opinia profesionistilor din domeniu, fiecare societate trebuie sa aiba libertatea de decizie sa isi angajeze câti contabili are nevoie pentru a-si desfasura activitatea.

'In situatia in care sunt inregistrate 700.000 de firme active si fiecare angajeaza minimum doua persoane per societate - rezulta ca ar trebui sa existe un minimum de 1.400.000 de persoane cu pregatire profesionala contabila superioara, care ar trebui sa fie angajate cu timp integral de opt ore in vederea desfasurarii unei activitati. Ce vor face in acest sens societatile de evidenta contabila (care tin contabilitati la 10-20 de societati) sau persoanele care tin evidente la societati care au 1-2 facturi de inregistrat intr-o luna', afirma initiatorii petitiei 'Salvati profesia contabila'.

SURSA: Agerpres

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legea contabilitatiifinante


Data aparitiei: 14 Octombrie 2010

Votati articolul "Legea contabilitatii va fi modificata din nou":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X