Note:
- valoare bun achizitionat prin leasing 250.000 lei (ct 2133)
- valoare ramasa de amortizat 160.000 lei (ct 2813)
- valoare ramasa in contul 167 = 15.3000 lei.
Solutia contabila:
Incetarea contractului de leasing urmata de predarea bunului care face obiectul contractului, impune scoaterea sa din evidenta si inregistrarea pe cheltuiala a valorii ramase neamortizate a bunului. Documentul de descarcare din gestiune este procesul verbal dde predare - primire si contractul incheiat intre cele 3 parti. Societatea de leasing, societatea care preia si societatea dvs.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Scoaterea din evidenta a imobilizarii:
% = 2133 "Mijloace de transport" 250.000 lei
167 153.000 lei
"Alte imprumuturi
si datorii asimilate"
2813 90.000 lei
"Amortizarea instalatiilor,
mijloacelor de transport,
animalelor si plantatiilor"
6583 7.000 lei
"Cheltuieli privind activele cedate
si alte operatii de capital"
si ct. 8051 "Dobanzi de platit"
In ceea ce priveste cheltuiala reprezentand valoarea neamortizata inregistrata la scoaterea din evidenta a imobilizarii, aceasta este nedeductibila la calculul profitului impozabil, deoarece operatiunea de restituire a activului nu este urmata de realizarea de venituri impozabile.
Conform regulii generale de deducere a cheltuielilor, prevazuta la art. 21, alin. (1) din Codul fiscal , pentru determinarea profitului impozabil deductibilitatea cheltuielilor este recunoscuta numai atunci cand acestea sunt efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile sau sunt reglementate prin acte normative in vigoare.
Daca in urma cesiunii ati inregistrat si venituri atunci va trebui sa intocmiti factura:
Si inregistrarea contabila va fi:
4111 = %
7583
4427
In aceasta situatie cheltuiala reprezentand valoarea neamortizata inregistrata la scoaterea din evidenta a imobilizarii, este deductibila la calculul profitului impozabil
Potrivit prevederilor art 261 alin (3) din Codul fiscal ati datorat taxa asupra mijloacelor de transport detinute in baza contractului de leasing. In cazul in care contractele de leasing financiar ce au ca obiect mijloace de transport inceteaza, ca urmare a rezilierii din vina locatarului, aveti obligatia ca in termen de 30 de zile inclusiv de la modificarea survenita sa solicitati radierea autovehiculelor din rolul fiscal deschis pe numele dvs si sa transmiteti locatorului o copie a certificatului fiscal, potrivit prevederilor pct 126 alin (1 indice 1) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal.