Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Contabilizarea avansurilor

contabilitateavansuri

Contabilizarea avansurilor

Contabilizarea avansurilor primite sau platite se face tinand seama de punctul 149 din Ordinul 1.752/2005: “ Avansurile acordate furnizorilor, precum şi cele primite de la clienţi se înregistrează în contabilitate în conturi distincte”.

Desi in Ordinul 1.752/2005 nu sunt prevazute corespondente intre conturile de trezorerie si cele de avansuri totusi, tinand seama de faptul ca prin Codul fiscal art.155 alin.1 se acorda termen de facturare a avansurilor pana in a 15-a zi a lunii urmatoare incasarii avansului, nu putem ignora existenta acestor operatiuni care trebuiesc reflectate fidel in evidenta financiar-contabila.

Avansurile platite, facand exceptie de TVA, functie de natura lor economica se contabilizeaza astfel:

a) in cazul platii unui avans inainte de primirea facturii:

232 / 234 / 409 – avansuri platite = 512/531 “Disponibil in banca/casierie”

La data primirii facturii de la furnizor se compenseaza avansul platit:

401 / 404 Furnizori/Furnziori de imobilizari = 232 / 234 / 409 – avansuri platite

b) in cazul in care plata se face pe baza unei facturi de avans:

232 / 234 / 409 – avansuri platite = 401 / 404 Furnizori/Furnziori de imobilizari

si plata:


Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru PFA
Proceduri Contabile pentru PFA

Vezi detalii

Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice

Vezi detalii


401 / 404 Furnizori/Furnziori de imobilizari = 512/531 “Disponibil in banca/casierie”

La data primirii facturii se va avea in vedere punctul 69 alineatul 4 al Titlului VI din H.G. 44/2004:

(4) Regularizarea facturilor emise pentru plati in avans se realizeaza prin stornarea facturii de avans la data emiterii facturii pentru contravaloarea integrala a livrarii de bunuri si/sau prestarii de servicii. Stornarea se poate face separat sau pe aceeasi factura pe care se evidentiaza contravaloarea integrala a livrarii de bunuri si/sau prestarii de servicii.

Astfel:

% = 401 / 404 Furnizori/Furnziori de imobilizari

232 / 234 / 409 – avansuri platite valoarea facturata in avans, cu semnul minus storno)

20x / 21x/ 3xx imobilizari necorporale/ cu semnul plus

corporale/stocuri

In cazul avansurilor incasate inregistrarile in contabilitate se vor face astfel:

c) in cazul incasarii unui avans inainte de emiterea facturii:

512/531 “Disponibil in banca/casierie” = 419 “Clienti creditori”

La data emiterii facturii se compenseaza avansul incasat:

419 “Clienti creditori” = 411 “Clienti”

d) in cazul in care incasarea se face pe baza unei facturi de avans emise:

411 “Clienti ” = 419 “Clienti creditori”

si incasarea:

512/531 “Disponibil in banca/casierie” = 411 “Clienti’

La data emiterii facturii finale se va storna avansul facturat:

411 “Clienti” = %

7xx venituri cu valoarea totala a livrarii

419 “Clienti creditori” cu semnul minus pentru avans

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Iunie 2008


Votati articolul "Contabilizarea avansurilor":
Rating:

Nota: 3.88 din 5 din 8 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturare reparatii catre chirias

Intrebare: Buna ziua!

Societatea are in proprietate un bloc pe carre il inchiriaza in regim de scutire de tva. in luna noiembrie a facut reparatii exterioare pentru care nu s-a dedus tva-ul. O parte din cheltuieli le facturam la o societate ce sta in chirie in acest bloc. Va rog sa mi spuneti cum fac factura? este corect sa o fac in regim de scutire fara drept de deducere?


Multumesc!
Maria

Raspuns: Refacturarea cheltuielilor pentru reparatiile imobilului inchiriat se face in regim de scutire fara...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Iunie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: ra*****
buna ziua, va rog ff mult sa ma ajutati in urmatoarea situatie: -in anul 2009, societatea platitoare de tva,a incasat un avans de 100.000 lei pentru lucrari care nu s-a mai efectuat. acum intocmesc o factura in rosu cu tva 19%? cum o evidentiez in decont, cu suma in rosu?dar in d394? ma puteti ajuta cu o monografie referitoare exact la suma ? va multumesc anticipat
Data adaugarii: 09-Iun-2012
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Legislatia pentru PFA s-a modificat (din nou) in 2017

    • Modificari multe si importante pentru PFA-uri in 2017, care se aplica incepand cu 15 ianuarie. Schimbari prinvind Contractul de Munca, codurile CAEN, sediul profesional sau punctele de lucru sunt printre cele mai interesante. Atentie mare si la numarul de activitati incluse in obiectul de activitate, care trebuie modificate conform noii legi. Legea nr. 182 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor eco...» citeste mai departe aici

  • De la 1 februarie 2017 dispare impozitul pentru vanzarea proprietatilor imobiliare sub 450.000 lei

    • La 6.01.2017 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 16, Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 3 (OUG 3/2017) pentru modificarea si completarea Legii 227/2015 privind Codul fiscal. Printre modificarile aduse de acest act normativ, e important sa retineti schimbarea adusa articolului 111, alin. (1) care a fost modificat si are urmatorul cuprins: "La transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prn acte juridic...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Noi reguli pentru scutirea de impozit pentru veniturile programatorilor

    • Incepand cu data de 1 februarie 2017, se aplica noi reguli pentru scutirea de impozit a veniturilor din salarii si asimilate salariilor realizate de programatori. Noile prevederi sunt cuprinse in Ordinul nr. 872/5932/2284/2903/2016 privind incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru calculator publicat in M. OF. nr. 22 din 09/01/2017. Tot cu aceasta data se abroga prevederile Ordinului nr. 217/4.172/1.348/835/2015 privind incadrarea in activitatea de creatie de pr...» citeste mai departe aici

  • Punct de vedere CECCAR privind eliminarea Formularului 088

    • CECCAR a transmis recent punctul de vedere privind formularul 088, punct de vedere discutat de reprezentantii institutiilor prezente la intalnirea cu ANAF, pe tema procedurii de inregistrare in scop de TVA, ca urmare a eliminarii formularului 088. Stimate domnule Presedinte ANAF, Va multumim pentru intalnirea fructuoasa si pentru disponibilitatea pentru un dialog constructiv, cu reprezentantii mediului de afaceri, in vederea identificarii celor mai bune solutii pentru clarifi...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 600 in format nou. Se depune pana la 31 ianuarie 2017

    • Tinand cont de prevederile OPANAF nr. 3.655/2015, modificat si completat prin OPANAF nr.3.696/ 2016 referitoare la modalitatea de depunere si gestionare a formularului 600 "Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii".   Cine depune Declaratia 600   Declaratia 600 se completeaza,...» citeste mai departe aici

  • A crescut increderea in profesionistii contabili la inceputul lunii ianuarie 2017

    • Asa cum exista nenumarate rapoarte cu privire la increderea in liderii unei tari, in puterea de guvernare sau intr-o forma anume de organizare, tot asa se aplica unele instrumente care masoara increderea oamenilor intr-o anumita profesie sau instutie care se adreseaza cetatenilor. Stim deja ca profesia contabila se distinge fata de celelalte profesii, printre altele, prin asumarea responsabilitatii fata de interesul public, fata de toate partile interesate in activitatile desfasurat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X