Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Contabilizarea avansurilor

Contabilizarea avansurilor

Contabilizarea avansurilor primite sau platite se face tinand seama de punctul 149 din Ordinul 1.752/2005: “ Avansurile acordate furnizorilor, precum şi cele primite de la clienţi se înregistrează în contabilitate în conturi distincte”.

Desi in Ordinul 1.752/2005 nu sunt prevazute corespondente intre conturile de trezorerie si cele de avansuri totusi, tinand seama de faptul ca prin Codul fiscal art.155 alin.1 se acorda termen de facturare a avansurilor pana in a 15-a zi a lunii urmatoare incasarii avansului, nu putem ignora existenta acestor operatiuni care trebuiesc reflectate fidel in evidenta financiar-contabila.

Avansurile platite, facand exceptie de TVA, functie de natura lor economica se contabilizeaza astfel:

a) in cazul platii unui avans inainte de primirea facturii:

232 / 234 / 409 – avansuri platite = 512/531 “Disponibil in banca/casierie”

La data primirii facturii de la furnizor se compenseaza avansul platit:

401 / 404 Furnizori/Furnziori de imobilizari = 232 / 234 / 409 – avansuri platite

b) in cazul in care plata se face pe baza unei facturi de avans:

232 / 234 / 409 – avansuri platite = 401 / 404 Furnizori/Furnziori de imobilizari

si plata:


Contabilitatea activitatilor agricole
Contabilitatea activitatilor agricole

Vezi detalii

Totul despre decontari
Totul despre decontari

Vezi detalii

Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016

Vezi detalii


401 / 404 Furnizori/Furnziori de imobilizari = 512/531 “Disponibil in banca/casierie”

La data primirii facturii se va avea in vedere punctul 69 alineatul 4 al Titlului VI din H.G. 44/2004:

(4) Regularizarea facturilor emise pentru plati in avans se realizeaza prin stornarea facturii de avans la data emiterii facturii pentru contravaloarea integrala a livrarii de bunuri si/sau prestarii de servicii. Stornarea se poate face separat sau pe aceeasi factura pe care se evidentiaza contravaloarea integrala a livrarii de bunuri si/sau prestarii de servicii.

Astfel:

% = 401 / 404 Furnizori/Furnziori de imobilizari

232 / 234 / 409 – avansuri platite valoarea facturata in avans, cu semnul minus storno)

20x / 21x/ 3xx imobilizari necorporale/ cu semnul plus

corporale/stocuri

In cazul avansurilor incasate inregistrarile in contabilitate se vor face astfel:

c) in cazul incasarii unui avans inainte de emiterea facturii:

512/531 “Disponibil in banca/casierie” = 419 “Clienti creditori”

La data emiterii facturii se compenseaza avansul incasat:

419 “Clienti creditori” = 411 “Clienti”

d) in cazul in care incasarea se face pe baza unei facturi de avans emise:

411 “Clienti ” = 419 “Clienti creditori”

si incasarea:

512/531 “Disponibil in banca/casierie” = 411 “Clienti’

La data emiterii facturii finale se va storna avansul facturat:

411 “Clienti” = %

7xx venituri cu valoarea totala a livrarii

419 “Clienti creditori” cu semnul minus pentru avans

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Iunie 2008


Votati articolul "Contabilizarea avansurilor":
Rating:

Nota: 3.79 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

II cu 2 puncte de lucru - registre obligatorii

Intrebare: Buna ziua, multumesc doamnelor care mi-au raspuns!
Revin cu intrebarea de aseara "As dori sa va intreb ce registre trebuie sa intocmeasca obligatoriu o intreprindere individuala care are 2 puncte de lucru, cu obiecte de activitate diferite. Mentionez ca are 2 case de marcat; chiar daca e vorba de o contabilitate simplificata, nu ar trebui sa aiba 2 registre de incasari si plati, 2 registre unice de control pentru fiecare punct de lucru, registre inventar...sau e de ajuns sa tina doar gestiunile separat pe 2 rapoarte de gestiune?"

Precizez ca nu sunt salariati pe nici un punct de lucru, ci doar reprezentantul intreprinderii individuale; deci nu trebuie sa se mai inregistreze pentru acest punct de lucru, doar ca de la Finante mi-au spus ca nu trebuie completate registre separate, ci ca se trece totul in registrul de incasari si plati se trec documentele in ordine cronologica, dar nu exista un sold de casa cum este evidentiat in registrul de casa la societatile comerciale.
Deci, corect este sa am registre separate pentru fiecare punct de lucru al intreprinderii individuale (pentru punctul de lucru nu am alt cod de identificare fiscala, ci numai alt sediu)?
Va multumesc.

Raspuns: (2) Celelalte categorii de contribuabili pot ţine registrul unic de control, în funcţie de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Iunie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: ra*****
buna ziua, va rog ff mult sa ma ajutati in urmatoarea situatie: -in anul 2009, societatea platitoare de tva,a incasat un avans de 100.000 lei pentru lucrari care nu s-a mai efectuat. acum intocmesc o factura in rosu cu tva 19%? cum o evidentiez in decont, cu suma in rosu?dar in d394? ma puteti ajuta cu o monografie referitoare exact la suma ? va multumesc anticipat
Data adaugarii: 09-Iun-2012
Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X