Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Contabilizarea avansurilor

contabilitateavansuri

Contabilizarea avansurilor

Contabilizarea avansurilor primite sau platite se face tinand seama de punctul 149 din Ordinul 1.752/2005: “ Avansurile acordate furnizorilor, precum şi cele primite de la clienţi se înregistrează în contabilitate în conturi distincte”.

Desi in Ordinul 1.752/2005 nu sunt prevazute corespondente intre conturile de trezorerie si cele de avansuri totusi, tinand seama de faptul ca prin Codul fiscal art.155 alin.1 se acorda termen de facturare a avansurilor pana in a 15-a zi a lunii urmatoare incasarii avansului, nu putem ignora existenta acestor operatiuni care trebuiesc reflectate fidel in evidenta financiar-contabila.

Avansurile platite, facand exceptie de TVA, functie de natura lor economica se contabilizeaza astfel:

a) in cazul platii unui avans inainte de primirea facturii:

232 / 234 / 409 – avansuri platite = 512/531 “Disponibil in banca/casierie”

La data primirii facturii de la furnizor se compenseaza avansul platit:

401 / 404 Furnizori/Furnziori de imobilizari = 232 / 234 / 409 – avansuri platite

b) in cazul in care plata se face pe baza unei facturi de avans:

232 / 234 / 409 – avansuri platite = 401 / 404 Furnizori/Furnziori de imobilizari

si plata:


Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor

Vezi detalii

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii


401 / 404 Furnizori/Furnziori de imobilizari = 512/531 “Disponibil in banca/casierie”

La data primirii facturii se va avea in vedere punctul 69 alineatul 4 al Titlului VI din H.G. 44/2004:

(4) Regularizarea facturilor emise pentru plati in avans se realizeaza prin stornarea facturii de avans la data emiterii facturii pentru contravaloarea integrala a livrarii de bunuri si/sau prestarii de servicii. Stornarea se poate face separat sau pe aceeasi factura pe care se evidentiaza contravaloarea integrala a livrarii de bunuri si/sau prestarii de servicii.

Astfel:

% = 401 / 404 Furnizori/Furnziori de imobilizari

232 / 234 / 409 – avansuri platite valoarea facturata in avans, cu semnul minus storno)

20x / 21x/ 3xx imobilizari necorporale/ cu semnul plus

corporale/stocuri

In cazul avansurilor incasate inregistrarile in contabilitate se vor face astfel:

c) in cazul incasarii unui avans inainte de emiterea facturii:

512/531 “Disponibil in banca/casierie” = 419 “Clienti creditori”

La data emiterii facturii se compenseaza avansul incasat:

419 “Clienti creditori” = 411 “Clienti”

d) in cazul in care incasarea se face pe baza unei facturi de avans emise:

411 “Clienti ” = 419 “Clienti creditori”

si incasarea:

512/531 “Disponibil in banca/casierie” = 411 “Clienti’

La data emiterii facturii finale se va storna avansul facturat:

411 “Clienti” = %

7xx venituri cu valoarea totala a livrarii

419 “Clienti creditori” cu semnul minus pentru avans

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Iunie 2008


Votati articolul "Contabilizarea avansurilor":
Rating:

Nota: 3.88 din 5 din 8 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Administrator cu statut de salariat

Intrebare: Buna ziua,

Am si eu o nedumerire, intr-o SRL a carui actionariar este format din 2 persoane fizice, din care unul este si administrator, acesta (administratorul) poate avea si statut de salariat in cadrul societatii?
Va multumesc,

Raspuns: da, poate fi si salariat. Ministerul Muncii si INS au introdus o noua ocupatie in COR: administrator...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Iunie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: ra*****
buna ziua, va rog ff mult sa ma ajutati in urmatoarea situatie: -in anul 2009, societatea platitoare de tva,a incasat un avans de 100.000 lei pentru lucrari care nu s-a mai efectuat. acum intocmesc o factura in rosu cu tva 19%? cum o evidentiez in decont, cu suma in rosu?dar in d394? ma puteti ajuta cu o monografie referitoare exact la suma ? va multumesc anticipat
Data adaugarii: 09-Iun-2012
Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile