Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

5.1. Taxa asupra mijloacelor de transport

Cuvinte cheie:

  • declaratie de impunere
  • inceperea impunerii
  • scaderea de la impunere
  • declaratii fiscale
  • termene de plata
  • nerezidenti

Aceasta taxa se stabileste pe baza declaratiei de impunere depuse de serviciile de specialitate pe raza carora se afla domiciliul, sediul sau punctul de lucru, dupa caz, al contribuabililor, astfel:

  • daca sunteti persoana juridica, depuneti formularul „Declaratie de impunere si proces-verbal pentru stabilirea taxei asupra mijloacelor de transport detinute de declaratie persoanele juridice“ – model ITL 007;
  • daca sunteti persoana fizica, depuneti formularul ,Declaratia de impunere si
  • proces-verbal pentru stabilirea taxei asupra mijloacelor de transport detinute de persoanele fizice” – model ITL 006.

La declaratiile de impunere anexati si urmatoarele documente:


  • Preturi de Transfer - Curs video
    Preturi de Transfer - Curs video

    Vezi detalii

    Totul despre Balanta Contabila
    Totul despre Balanta Contabila

    Vezi detalii

    Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
    Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

    Vezi detalii


    fotocopie de pe cartea de identitate a vehiculului;
  • fotocopie certificata „pentru conformitate cu originalul” de pe contractul de vanzare-cumparare, sub semnatura privata;
  • fotocopie certificata de pe alte documente care atesta dobandirea, cum sunt: factura, contractul de schimb, actul notarial (de donatie, certificatul de mostenitor etc.), hotararea judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila si orice alte documente similare.

Prin punct de lucru se intelege un centru de activitate din structura unui comerciant cu personalitate juridica, cu minimum 5 angajati cu contract individual de munca pe durata nedeterminata, care are un caracter permanent sau fix, cum ar fi: un birou, un sediu secundar, o fabrica, un magazin, un atelier, o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale si altele asemenea.

Depuneti declaratiile de impunere in termen de 30 de zile de la data dobandirii sau de la data la care au intervenit schimbari referitoare la adresa domiciliului/sediului/punctului de lucru, sau alte situatii care conduc la modificarea cuantumului taxei (de exemplu, inlocuirea motorului unui mijloc de transport auto cu un motor nou, cu o capacitate cilindrica diferita de cea declarata initial).

ATENTIE:

Depuneti declaratia de impunere chiar daca beneficiati de reducere sau scutire de la plata taxei asupra mijloacelor de transport.

Domnul Butuceanu Vasile este o persoana cu handicap locomotor. Pentru a se putea deplasa, achizitioneaza in luna februarie un autoturism adaptat special handicapului sau. Chiar daca nu datoreaza taxa pentru acest autoturism, domnul Butuceanu este obligat sa depuna declaratia de impunere – model ITL 006, in termen de 30 de zile de la data dobandirii.

2 Societatea comerciala AGROROM S.A. are sediul in municipiul Buzau si isi desfasoara activitatea de morarit la moara situata in comuna Tintesti din acelasi judet. Societatea are opt angajati cu contract de munca pe durata nedeterminata, din care sase lucreaza la moara si doi sunt functionari care lucreaza la sediul firmei. In patrimoniul societatii sunt inregistrate trei mijloace de transport auto, din care un autoturism folosit la sediu de administratorul societatii si doua autocamioane de transport marfa folosite la moara. Intrucat moara este considerata punct de lucru, S.C. AGROROM S.A. are inregistrate autovehiculele si plateste taxa aferenta, astfel:

– autoturismul este inregistrat la compartimentul de specialitate din municipiul Buzau unde este situat sediul societatii;

– autocamioanele de transport marfa la compartimentul de specialitate din comuna Tintesti, unde unde este situat punctul de lucru al societatii.

Mijloacele de transport se impun incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care mijlocul de transport a fost dobandit, pe numele noului proprietar, proportional cu perioada de timp ramasa pana la sfarsitul anului.

Data dobandirii este:

  • pentru mijloacele de transport dobandite in tara, aceasta data este data inscrisa in documentele care atesta transferul dreptului de proprietate;
  • pentru mijloacele de transport dobandite in strainatate, data dobandirii se considera data emiterii de catre autoritatile vamale romane a primului document in care se face referire la mijlocul de transport in cauza (declaratie vamala de import, declaratie vamala de tranzit, chitanta vamala s.a.).

Mijloacele de transport se scad de la impunere incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care acestea au fost instrainate, radiate sau scoase din functiune, si anume:

Instrainarea priveste pierderea proprietatii pe oricare dintre urmatoarele cai:

  • transferul dreptului de proprietate asupra mijlocului de transport prin oricare dintre modalitatile prevazute de lege;
  • furtul mijlocului de transport respectiv, furt inregistrat la autoritatile competente in conditiile legii si pentru care acestea elibereaza o adeverinta in acest sens, pana la data restituirii mijlocului de transport furat catre proprietarul de drept, in situatia in care vehiculul este recuperat, ori definitiv, in situatia in care bunul furat nu mai poate fi recuperat.

Radierea consta in scoaterea din evidentele autoritatilor la care sunt inmatriculate a vehiculelor pentru care se datoreaza taxa asupra mijloacelor de transport, respectiv scoaterea din evidentele:

  • formatiunilor subordonate Directiei generale de evidenta informatizata a persoanei, pentru mijloacele de transport inmatriculate la aceste formatiuni;

– capitaniei porturilor, pentru mijloacele de transport inmatriculate la aceasta autoritate;

– compartimentelor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, pentru mijloacele de transport inregistrate la aceste compartimente.

Mijloacele de transport scoase din functiune corespund mijloacelor de transport cu grad avansat de uzura fizica, deteriorate sau care au piesa lipsa, fiind improprii indeplinirii functiilor pentru care au fost create.

Pentru mijlocul de transport pentru care contribuabilul nu mai poate face dovada existentei fizice, scaderea de la plata taxei asupra mijloacelor de transport se face prin prezentarea unui document din care sa reiasa ca mijlocul de transport a fost dezmembrat, in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 82/2000 privind autorizarea agentilor economici care desfasoara activitati de reparatii, de reglare, de modificari constructive, de reconstructie a vehiculelor rutiere, precum si de dezmembrare a vehiculelor uzate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 222/2003, cu modificarile ulterioare.

In lipsa documentului prevazut mai sus, contribuabilul care nu mai poate face dovada existentei fizice a mijlocului de transport cu care figureaza inregistrat in evidentele compartimentului de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale va prezenta o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte elementele de identificare a contribuabilului si a mijlocului de transport respectiv, documentul prin care a dobandit acel mijloc de transport, imprejurarile care au condus la pierderea acestuia.

Taxa asupra mijloacelor de transport nu se da scadere pentru perioada in care acestea se afla in reparatii curente, reparatii capitale sau nu sunt utilizate din oricare alt motiv, inclusiv din lipsa unor piese de schimb din reteaua comerciala sau de la unitatile de reparatii de profil.

Ca proprietari de mijloace de transport sunteti obligat sa depuneti „Declaratia pentru scoaterea din evidenta a mijloacelor de transport“ – model ITL 008, in termen de 30 de zile de la data instrainarii, radierii, scoaterii din functiune sau schimbarii domiciliului/sediului punctului de lucru al proprietarului.

In aceasta ultima situatie, veti depune declaratia pentru scoaterea din evidenta numai la compartimentul de specialitate de la vechiul domiciliu/sediu/punct de lucru, in care veti mentiona data mutarii si noua adresa. In baza acestei declaratii, compartimentul de specialitate de la vechiul domiciliu sau sediu va transmite dosarul impunerii, in termen de 15 zile, compartimentului de specialitate de la noul domiciliu sau sediu.

In cazul mijloacelor de transport detinute de persoanele fizice, taxa se calculeaza si se comunica contribuabilului de catre compartimentele de specialitate ale consiliilor locale, pe baza procesului-verbal de impunere.

Pentru persoanele juridice, taxa se calculeaza direct de catre acestea, pe baza declaratiei de impunere ce se depune anual pana la data de 31 ianuarie a fiecarui an si care constituie in acelasi timp si proces-verbal de impunere.

Taxa asupra mijloacelor de transport este anuala si se plateste in patru rate egale pana la data de 15 inclusiv a lunilor martie, iunie, septembrie si noiembrie ale fiecarui an fiscal.

In cazul in care detinatorii, persoane fizice sau juridice straine, solicita inmatricularea temporara a mijloacelor de transport in Romnia, acestia au obligatia sa achite integral, la data solicitarii, taxa datorata pentru perioada cuprinsa intre data de intai a lunii urmatoare celei in care se inmatriculeaza si pana la sfarsitul anului fiscal respectiv. In situatia in care inmatricularea priveste o perioada care depaseste data de 31 decembrie a anului fiscal in care s-a solicitat inmatricularea, persoanele straine detinatoare au obligatia sa achite integral taxa asupra mijloacelor de transport pana la data de 31 ianuarie a fiecarui an, astfel:

– in cazul in care inmatricularea priveste un an fiscal, taxa anuala;

– in cazul in care inmatricularea priveste o perioada care se sfarseste inainte de data de 1 decembrie a aceluiasi an, taxa aferenta perioadei cuprinse intre data de 1 ianuarie si data de intai a lunii urmatoare celei in care expira inmatricularea.

Exemple:

1 Fundatia CONCORDIA are in proprietate un autoturism RENAULT pentru care taxa anuala este de 430.000 lei.
In data de 25 august 2004 isi schimba sediul din sectorul 6 in sectorul 2 al Capitalei.
Taxa asupra mijloacelor de transport datorata fiecarui buget local va fi:

– la Directia de Impozite si Taxe Locale a Sectorului 6, pentru perioada ianuarie – iulie 2004:

430.000 lei x 7 luni = 250.833 lei
12 luni

 

= 250.833 lei
12 luni

– la Directia de Impozite si Taxe Locale a Sectorului 2, pentru perioada august – decembrie 2004:

430.000 lei x 5 luni = 179.167 lei
12 luni

2 Domnul Matei George a dobandit un mijloc de transport in luna februarie. Taxa anuala pentru acest mijloc de transport este de 280.000 lei. In data de 4 aprilie, autoturismul este furat si este gasit de organele de politie si inapoiat proprietarului

in data de 25 iunie.
In data de 31 octombrie, autoturismul este vandut unei alte persoane.
Obligatiile declarative ale domnului Matei sunt:

– sa depuna in termen de 30 de zile de la dobandire declaratia de impunere model ITL 006, insotita de fotocopia cartii de identitate a masinii si a facturii de achizitie;

– sa depuna pana la data de 4 mai declaratia de scoatere din evidenta model ITL 008, insotita de adeverinta eliberata de organele de politie;

– sa depuna o noua declaratie de impunere model ITL 006, pana in data de 25 iulie, insotita de documentul care atesta restituirea autoturismului de catre organele de politie;

– sa depuna pana la 30 noiembrie o noua declaratie de scoatere din evidenta model ITL 008, insotita de fotocopia contractului de vanzare-cumparare, sub semnatura privata si certificatul de radiere.

Taxa asupra mijloacelor de transport datorata de domnul Matei George pentru acest autoturism se determina astfel:

– se calculeaza taxa lunara:

280.000 lei/an = 23.334 lei/luna

 

= 23.334 lei/luna

= 23.334 lei/luna

12 luni

  • se determina numarul de luni pentru care se datoreaza taxa: martie, aprilie, iulie, august, septembrie si octombrie

6 luni.

– se calculeaza taxa aferenta:

23.334 lei/luna x 6 luni = 140.004 lei.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Februarie 2006


Votati articolul "5.1. Taxa asupra mijloacelor de transport":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

REPARTIZARE PROFIT IN DIVIDENDE

Intrebare: O SOCIETATE AGRICOLA PLATITOARE DE IMPOZIT PROOFIT , VINDE IN BAZA UNUI CONTRACT DE VZ. -CUMPARARE UNEI PERS FIZICE UN BUN IMOBIL IMPREUNA CU TERENUL PE CARE E CONSTRUIT PT SUMA DE 80580 LEI , SUMA INCASATA PRIN CT CURENT.IN ACEASTA PERIOADA MAI AU LOC URMATOARELE OPERATIUNI:
- PLATA PRIN CASIERIE IMP CLADIRI = 10943 LEI
- PLATA IMPOZIT PROFIT DIN ANII PRECEDENTI = 4379 LEI
-PLATA AMENDA CASIERIE = 5000 LEI
LA OP DE MAI SUS AM STAB IMPOZ PROFIT = 11933 LEI
IN BALANTA DE LA 31.12.2011 , AM URMATOARELE SOLDURI:
-CT 1012 =171.76 LEI CREDIT
-CT 105 = 4319.06 LEICREDIT
-CT 106 = 1548.70 LEI CREDIT
-CT 117= 5698.24 LEI DEBIT
-CT 121 = 52643.05 LEI CREDIT
-CT 211 = 65.43 LEI DEBIT
- CT 441 =11933 LEI CREDIT
-CT 455 = 20327 LEI CREDIT
- CT 5121 = 80524 LEI DEBIT
- CT 5311 = O LEI
INTREBARI:
1} SE DORESTE REPARTIZAREA PROFITULUI IN DIVIDENDE IN ANUL URMATOR , IN TOTALITATE CELOR 15 ASOCIATI
2 ] CUM TREBUIE SA PROCEDEZ , CE CONTURI TREBUIE SA INCHID , VA ROG O MONOGRAFIE CU OPERATIUNILE CARE AU LOC.
3] IN LUNA IANUARIE SE POATE FACE HOT AGA CU REPARTIZ PROFIT IN DIVID SI TOT IN ACEEASI LUNA SA DAU SI DIVID ACTIONARILOR ?
MULTUMESC

-CT 212 = 4325.63 LEI DEBIT

Raspuns: Parerea mea este ca, la 2011, profitul trebuie sa apara in bilant "neciuntit", asadar inregistrarile...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Februarie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ATENTIE! Codul fiscal s-a modificat prin OUG 84/2016. Noile prevederi din 2017

    • Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial  nr. 977 din 6 decembrie 2016 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 84 din 16 noiembrie 2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal. Prin noul act pe care il puteti consulta integral mai jos se modifica atat Codul fiscal, cat si Codul de procedura fiscala, cu precizarea ca mai multe prevederi au aplicabilitate imediata. Va prezentam, prin cele ce urmeaza, une...» citeste mai departe aici

  • 32 de acte administrative si fiscale pot fi trimise electronic de ANAF catre contribuabili. Ordinul 3097/2016

    • Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online.    De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau ...» citeste mai departe aici

  • Documente control inopinat in domeniul HORECA. Ce acte trebuie pregatite?

    • Redam mai jos lista publicata de ANAF cu principalele documente solicitate de inspectori la un control operativ si inopinat derulat la contribuabilii din domeniul "Hoteluri si alte facilitati de cazare". 1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt: - declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale - cartea d...» citeste mai departe aici

  • Termen 15 decembrie: plata celei de a II-a rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole si CASS 2016

    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea prealabila AGA pentru instrainarea activelor. Ce inregistrari contabile se fac?

    • Conform art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004 privind piata de capital, stabilim care este modul de calcul referitor la valoarea care depaseste pe durata unui exercitiu financiar 20% din totalul activelor imobilizate, mai putin creantele, in vederea instrainarii unui activ imobilizat al societatii. Potrivit art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004, actele de dobandire, instrainare, schimb sau de constituire in garantie a unor active din categoria activelor imobilizate ale societatii, a...» citeste mai departe aici

  • Casa de ajutor reciproc si acordare tichete cadou. Cum facem monografia contabila?

    • In randurile de mai jos, subiectul il reprezinta Casa de Ajutor Reciproc a Salariatilor (asociatie cu o dubla calitate atat de ONG, cat si de Institutie Financiara Nebancara) care, prin hotararea Consiliului Director, decide sa acorde in luna decembrie tichete cadou salariatilor, membrilor din Consiliul Director si din Comisia de Cenzori. Vom vedea ce tratament fiscal se aplica si care sunt monografia contabila si limita de acordare pentru tichete cadou oferite salariatilor, membril...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X