email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inlesniri fiscale, repunere in termen: Repunere in termen la inlesnirile la plata obligatiilor fiscale

repunere in termeninlesniri fiscale

Debitorii carora li s-au acordat inlesniri la plata obli­ga­tiilor fiscale restante din cau­za crizei economice beneficiaza de o noua repunere in termen pentru plata restantelor. Inlesnirile pentru sumele ramase de plata vor fi mentinute pana la da­ta de 25 decembrie 2009. 

Potri­vit legislatiei anterioare, termenul expirase la 31 iulie 2009. Noile dispozitii sunt cu­prinse in Legea nr. 324, din 20 oc­tombrie 2009, pentru aprobarea Or­donantei de Urgenta a Guver­nu­lui nr. 46/2009 privind imbu­na­ta­tirea procedurilor fiscale si dimi­nua­rea evaziunii fiscale.

Inlesnirile care se pot acorda

La cererea temeinic justificata a contribuabililor, organul fiscal com­petent poate acorda inlesniri la plata pentru obligatiile fiscale res­tante. Conform Codului de procedura fiscala, asemenea inlesniri la plata se pot acorda pentru cei care au datorii la bugetele locale. In­les­ni­rile pot consta in esalonari sau amanari la plata impozitelor, taxe­lor, chiriilor, redeventelor, contri­butiilor si a altor obligatii la bugetul local; esalonari, amanari, redu­ceri sau scutiri la plata majorarilor de intarziere de orice fel (cu excep­tia majorarilor de intarziere dato­ra­te pe perioada de esalonare), scutiri sau reduceri de impozite si taxe lo­cale, in conditiile legii.

Repunerea in termen se aplica in mod corespunzator si pentru de­bitorii care au beneficiat de inles­­-ni­ri la plata obligatiilor reprezentand creante proprii ale institu­­tiilor pu­blice implicate in procesul de privatizare, precum si creante fiscale sau de alta natura preluate in vede­rea recuperarii de catre Au­toritatea pentru Valorificarea Acti­velor Sta­tului.

Organul fiscal va comunica:

a) graficele de esalonare refacute pentru sumele ramase de plata, fa­ra a se depasi termenul de fi­na­lizare a inlesnirii la plata aprobata initial;

b) cuantumul sumelor scutite la plata ca urmare a producerii efectelor inlesnirilor la plata acordate initial.

Conditii pentru beneficiarii Inlesnirilor

a) Pana la data de 30 septembrie 2008 au respectat termenele de plata si conditiile de mentinere a valabilitatii inlesnirilor la plata acordate in baza prevederilor legale in materie;

b) Au depus la organul fiscal competent in a carui administrare fis­cala se afla, conform legii, pa­na cel tarziu la data de 30 noiembrie 2009 inclusiv, o cerere prin care solicita mentinerea efecte­lor inlesnirilor la plata, precum si o cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice.

In certifica­te­le de atestare fiscala pentru persoane juridice organele fiscale e­mitente vor mentiona distinct atat sumele ramase de plata din esalonarile la plata acordate in baza reglementarilor legale in materie, cat si celelalte obligatii fiscale care nu au facut obiectul acestor inlesniri la plata in ca­drul bugetului pentru care a fost aprobata inlesnirea.

Masurile de executare silita se suspenda in perioada cuprinsa intre data depunerii si data solu­tio­narii cererii debitorului,  in termen de 45 de zile de la data inregistrarii;

c) Pana la data de 25 decembrie 2009 inclusiv fac dovada stingerii, prin orice modalitate pre­va­zuta de le­ge, a sumelor res­tante cuprinse in rate si neachitate pana la aceasta data, precum si a altor obligatii fiscale decat ce­le care au facut obiectul inlesni­ri­lor la plata in cadrul bugetului pentru care a fost aprobata inles­ni­rea la plata, cu ter­me­ne de pla­ta pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala men­tio­nate in acesta;

d) Fac dovada constituirii garantiei prevazute de lege.  Pentru acordarea inlesnirilor la plata creditorii bugetari locali vor cere de­bitorilor constituirea de garantii. In cazul persoanelor fizice, pentru obligatiile la bugetul local, datorate si neachitate dupa data de 1 iulie 2003, garantia este:

- o suma egala cu doua rate me­dii din esalonare, reprezentand obligatii bugetare locale e­sa­lonate si majorari de in­tar­zie­re calculate, in cazul esalona­rilor la plata;

- o suma rezultata din raportul dintre contravaloarea debitelor a­­manate si majorarile de intar­ziere calculate si numarul de lu­ni aprobate pentru amanare la pla­ta, in cazul amanarilor la pla­ta.

In cazul persoanelor juridice, pentru obligatiile la bugetul local, datorate si neachitate dupa data de 1 iulie 2003, garantia este de 100% din totalul creantei bugetare locale pentru care s-a acordat inlesnirea;

e) Acordarea initiala a inlesnirilor la plata s-a realizat cu respec­ta­rea legislatiei in domeniul ajuto­rului de stat.

Majorarile de intarziere

Sumele restante urmeaza sa fie platite pana la data de 25 decembrie 2009. Pentru acestea se dato­rea­za majorari de intarziere, care se comunica de catre organul fiscal competent pana la data de 31 ia­nua­rie 2010 si se achita nu mai tar­ziu de 31 martie 2010.

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
repunere in termeninlesniri fiscale


Data aparitiei: 02 Noiembrie 2009

Votati articolul "Inlesniri fiscale, repunere in termen: Repunere in termen la inlesnirile la plata obligatiilor fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic: modificari oficiale ANAF

    • Update 10 mai 2024: Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 422 din 9 mai 2024, a fost publicat OPANAF nr. 874/2024 privind modificarea si completarea anexei la OPANAF nr. 1.612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic. Modificari la Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic Astfel, in Referatul de aprobare a actului normativ, ANAF reaminteste ca Nomenclatorul obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Transport si logistica: GHID complet pentru contabili

    • Domeniul transportului si logisticii joaca un rol esential in asigurarea fluxului eficient al bunurilor si serviciilor de la producatori la consumatori. Pentru contabili, intelegerea acestui sector este importanta deoarece implica gestionarea complexa a costurilor, a fluxurilor financiare si a informatiilor contabile intr-un mediu in continua schimbare. Solutii fiscal-contabile pentru antreprenorii implicati in activitati de transport si logistica I...» citeste mai departe aici

  • Lipsa in gestiune: studiu de caz privind monografia contabila si implicatiile fiscale

    • Lipsa la inventar poate fi neimputabila (caz in care, daca nu se incadreaza ca fiind perisabilitate sau alte cazuri strict reglementate la art.25 alin (4). lit.c) din Codul Fiscal, este considerata ca fiind cheltuiala nedeductibila din punct de vedere fiscal), sau imputabila, si in acest caz cheltuiala este deductibila deoarece inregistrati si un venit aferent suportat de persoanele vinovate de producerea acesteia. Ce facem in situatia in care avem l...» citeste mai departe aici

  • Radiere PFA: acte necesare si procedura de urmat

    • Prin intermediul studiului de caz de mai jos veti afla procedura de urmat pentru radiere PFA. Intrebare: "O PFA care a avut activitatea suspendata timp de 3 ani, la expirarea perioadei de suspendare in 04.2024 doreste sa inchida aceasta PFA. PFA este pe norma de venit. As dori sa ma ajutati prin a-mi spune care sunt demersurile pentru inchiderea acestei PFA - la ONRC si apoi ANAF, daca trebuie sa depuna declaratia unica si daca trebuia sa depuna declarat...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X