Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

3.4. Auditul intern. Prezentare generala

Cuvinte cheie:

  • obiective
  • carta de audit intern
  • scopul auditului intern
  • etapele organizarii unei misiuni de audit intern

Entitatile economice ale caror situatii financiare anuale sunt supuse, potrivit legii, auditului financiar sunt obligate sa organizeze si sa asigure exercitarea activitatii profesionale de audit intern, potrivit art. 20 din O.U.G. nr. 75/1999, republicata.

Auditul intern reprezinta activitatea de examinare obiectiva a ansamblului activitatilor entitatii economice in scopul furnizarii unei evaluari independente a managementului riscului, controlului si proceselor de conducere a acestuia.

Auditul intern se exercita in cadrul entitatii economice de catre persoane din interiorul sau exteriorul acesteia. Responsabilii pentru organizarea activitatii de audit intern, coordonarea lucrarilor si semnarea rapoartelor de audit intern trebuie sa aiba calitatea de auditor financiar. Practicile de audit intern se adapteaza entitatii economice auditate in functie de scopul, marimea, structura si domeniul de activitate ale acesteia.

Obiectivele auditului intern sunt urmatoarele:

  • verificarea conformitatii activitatilor entitatii economice auditate cu politicile, programele si managementul acesteia, in conformitate cu prevederile legale;
  • evaluarea gradului de adecvare si aplicare a controalelor financiare si nefinanciare dispuse si efectuate de catre conducerea unitatii in scopul cresterii eficientei actiavitatii entitatii economice, determinarea expunerilor la risc sau a punctelor slabe semnificative ale proceselor de control;
  • evaluarea gradului de adecvare a datelor si/sau informatiilor financiare si nefinanciare destinate conducerii pentru cunoasterea realitatilor din entitatea economica;

  • Proceduri contabile pentru societati comerciale
    Proceduri contabile pentru societati comerciale

    Vezi detalii

    Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
    Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

    Vezi detalii

     Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
    Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

    Vezi detalii


    protejarea elementelor patrimoniale bilantiere si extrabilantiere si identificarea metodelor de prevenire a fraudelor si pierderilor de orice fel.

Responsabilul auditului intern trebuie sa redacteze o carta a auditului intern care sa fie aprobata de catre directorul general si acceptata de consiliul de administratie.

Carta auditului intern are drept rol:

  • sa stabileasca pozitia serviciului de audit intern in cadrul organizatiei;
  • sa autorizeze accesul la documente, personal si bunuri fizice, necesar indeplinirii corespunzatoare a misiunilor;
  • sa defineasca sfera de activitate a auditului intern.

Scopul organizarii auditului intern:

  • sa genereze un plus de valoare organizatiei cand auditorii interni intervin conform unor modalitati bine adaptate culturii si resurselor sale;
  • sa ofere o asigurare conducerii entitatii auditate;
  • dialogul permanent cu organele de conducere permite adaptarea sferei si a calendarului misiunii la necesitatile conducerii, ramanand in sarcina responsabilului auditului intern sa stabileasca tehnicile de audit ce trebuie aplicate si sa informeze conducerea atunci cand natura si importanta rezultatelor evidentiaza riscuri semnificative pentru organizatie;
  • varietate si interdependenta misiunile de audit intern pot lua forme multiple. Asa cum asigurarea si consultanta nu se exclud reciproc, acestea nu exclud nici realizarea altor misiuni precum investigatiile sau alte prestatii din afara auditului, efectuate la solicitarea conducerii unitatii. Numeroase servicii de audit vor avea un rol atat de asigurare, cat si de consultanta;
  • obiectivitatea auditului intern nu ar trebui sa fie afectata de deciziile luate de conducere ca urmare a unor astfel de misiuni;
  • reexaminarea si actualizarea periodica a obiectivelor, sferei si modalitatilor de executare a misiunii pe toata durata activitatii; auditorii interni pot largi sau restrange sfera de aplicabilitate a misiunii in functie de cererea conducerii, dar trebuie sa se asigure ca sfera prevazuta de activitate va permite atingerea obiectivelor misiunii.

Organizarea unei misiuni de audit intern presupune parcurgerea, in mare, a urmatoarelor etape:

  • planificarea activitatii de audit intern bazata pe riscurile determinate si potentiale, pe de o parte, si definirea obiectivelor misiunii in acord cu obiectivele organizatiei, pe de alta parte;
  • comunicarea catre conducerea generala si consiliul de administratie a programului de audit si a modificarilor importante care ar putea interveni in cursul exercitarii activitatii;
  • asigurarea ca resursele alocate acestei activitati sunt adecvate, suficiente si utilizate in mod rational in vederea realizarii programului aprobat;
  • elaborarea unui program de lucru care sa permita indeplinirea obiectivelor misiunii de audit intern;
  • identificarea, analiza, evaluarea si documentarea informatiilor necesare, credibile, relevante si utile, in vederea indeplinirii obiectivelor misiunii;
  • carta de audit intern
  • scopul auditului intern
  • etapele organizarii unei misiuni de audit intern
  • identificarea si evaluarea expunerilor semnificative la risc si imbunatatirea sistemelor de management al riscurilor si de control;
  • coordonarea activitatii cu ceilalti prestatori interni si externi de servicii de asigurare si de consultanta astfel incat sa asigure o acoperire adecvata a activitatilor si sa evite suprapunerile acestora;
  • informarea conducerii cu privire la obiectivele si sfera de activitate a misiunii, precum si la concluziile, recomandarile si planurile de actiune; comunicarea trebuie sa fie exacta, obiectiva, clara, concisa, constructiva, completa si realizata in timp util;
  • evaluarea relevantei si eficacit`tii mecanismului de control privind guvernarea organizatiei, operatiunile si sistemele de informare ale acesteia;
  • adoptarea unui proces de monitorizare care sa asigure implementarea eficace a deciziilor de management, sau asumarea riscului de catre conducerea generala de a nu intreprinde nici o actiune corectiva.

Auditorii interni trebuie sa transmita periodic conducerii organizatiei natura, domeniul si rezultatele generale ale misiunilor indeplinite, si alocarea resurselor de audit.

Atentie! Nu este necesara o informare in detaliu asupra ansamblului de concluzii sau recomandari, ci doar o descriere a misiunilor si a recomandarilor importante, acestea fiind un aspect esential in indeplinirea responsabilitatilor ce revin auditorilor interni.

Auditorii trebuie sa se bazeze pe judecata lor profesionala pentru a stabili importanta expunerilor la risc sau a punctelor slabe si masurile luate sau avute in vedere in scopul atenuarii sau remedierii acestora si pentru a raspunde asteptarilor conducerii in ceea ce priveste comunicarea acestora.

Se poate intampla, in unele cazuri, ca auditorul intern sa considere oportun sa comunice concluziile sale si altor persoane decat beneficiarilor activitatilor prestate sau celor care au solicitat auditul.

In acest caz, auditorul trebuie sa parcurga obligatoriu urmatoarele etape:

  • definirea indrumarilor care decurg din termenii acordului aferent misiunii de consultanta, cit si comunicarilor privind misiunea;
  • obtinerea acordului acelora care au comandat sau al beneficiarilor directi ai activitatilor prestate in ceea ce priveste comunicarea concluziilor si catre alte persoane interesate;
  • examinarea recomandarilor incluse in Carta de audit intern sau in regulile si procedurile auditului cu privire la comunicarea in cadrul misiunilor de consiliere si/sau audit;
  • raportarea la Regulamentul de Ordine Interioara al organizatiei si la alte reguli, proceduri sau directive administrative;
  • raportarea la Norme si la Codul privind Conduita Etica a Auditorului Financiar, la celelalte norme sau coduri aplicabile auditului sau la orice prevedere legala sau regulamentara privind acest subiect.


Atentie! Auditorii interni trebuie intotdeauna sa sustina cu documente activitatile efectuate, rapoartele incheiate pentru a raspunde misiunilor incredintate si pentru a-si fundamenta concluziile.

La cerere, auditorii interni trebuie sa monitorizeze rezultatele misiunilor de consultanta, in conditiile convenite la inceperea acestora fie cu beneficiarii acestor misiuni, fie cu organele de conducere ale intreprinderii. Exista diferite tipuri de monitorizare in functie de tipul misiunii. Aceste modalitati de monitorizare depind in special de interesul acordat misiunii de catre conducere sau de evaluarea de catre auditorul intern a riscurilor legate de proiect, precum si de importanta sa pentru organizatie.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Aprilie 2006


Votati articolul "3.4. Auditul intern. Prezentare generala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitii de bunuri si servicii intracomunitare

Intrebare: O societate nou infintata ca neplatitor de TVA va face achiziti de bunuri si servicii intracomunitare, pe care le va vinde on-line.
Pentru aceste servicii intracomunitare trebuie sa se inregistreze in scopuri TVA, dar pentru bunuri poate beneficia de art.126 alin.4 lit.b?
Cum este corect? Daca se poate, puteti scrie o monografie contabila pentru varianta legala?
Cum va eminte factura catre client, cu sau fara TVA?
Multumesc.

Raspuns: Multumesc frumos ca mi-ati raspuns. Dvs aveti calitatea de expert de aceea va rog sa aveti...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificarea vectorului fiscal 2018 pentru impozitul pe profit impozit pe veniturile microintreprinderilor

    • Avand in vedere schimbarile legislative introduse prin OUG 79/2017, pentru anul 2018 datoreaza impozit pe veniturile microintreprinderilor persoanele juridice romane care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie 2017: 1. au realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 1.000.000 euro. Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat ...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata. Noutati 2018

    • Prin OANAF 4160/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele", publicat in M.OF. nr. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF a actualizat formularul 600 pentru 2018. Atentie, se depune urgent!

    • ANAF a postat pe site-ul agentiei formularul 600 actualizat pentru anul 2018, in format PDF inteligent. Acesta se poate transmite electronic prin portalul e-guvernare.ro utilizand un certificat digital calificat, conform unor informatii publicate pe site-ul oficial al agentiei.  Acesta vizeaza o categorie larga de contribuabili, asa ca trebuie sa acordati o atentie deosebita termenului de depunere. Dupa cum am mai mentionat in...» citeste mai departe aici

  • Alerta contabila! Se apropie termenul limita pentru depunerea formularului 094

    • Formularul 094 reprezinta "Declaratia privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent", conform art. 316 din Codul fiscal. Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul precedent, nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri si nu au depasit pla...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Formularul 311 va fi depus online

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) adapteaza instructiunile de completare pentru "Declaratia privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.316, alin.(11), lit.a)-e), lit.g) sau lit.h) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal" (formular 311), intrucat modul de depunere a fost modificat. Formularul 311 online: ...» citeste mai departe aici

  • Concediu medical in 2018: noile norme metodologice de acordare

    • Romanii care vor fi nevoiti sa isi ia concediu medical pe parcursul anului 2018 trebuie sa fie informati in privinta noilor norme metodologice de acordare, care sunt aplicabile din luna ianuarie a acestui an. Legat de acestea, au aparut o serie de modificari carora trebuie sa le acordati o deosebita atentie. In Monitorul Oficial din data de 12 ianuarie 2018 au fost publicate Normele de aplicare a prevederilor OUG nr. 158/2005 privind concediile si i...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X