email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cheltuielile efectuate pentru asigurarea unei mese salariatilor

Intrebare:

Se pot înregistra cheltuielile efectuate pentru asigurarea unei mese calde salariaÅ£ilor? Este deductibilă?

Răspuns: (dat in septembrie 2005)

Conform art. 21 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate în scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative în vigoare. Printre cheltuielile deductibile, integral sau limitat, prevăzute de acest articol nu se găsesc ÅŸi cheltuielile cu hrana acordate în mod curent salariaÅ£ilor de către un angajator, persoană juridică.

Pentru a beneficia de deductibilitatea acestor cheltuieli, integral sau partial, în funcÅ£ie de cuantumul lor, angajatorul le poate face pe seama tichetelor de masă, care se acordă salariaÅ£ilor, în condiÅ£iile legii. În aceste condiÅ£ii, angajatorul va beneficia de deductibilitatea cheltuielilor cu hrana la nivelul valorii unui tichet de masă pentru fiecare zi lucrată de către fiecare angajat în parte. Conform art. 21 alin. (3) lit. e), cheltuielile reprezentând tichetele de masă acordate de angajatori, potrivit legii, sunt deductibile la calculul impozitului pe profit. Însă, în cazul în care se va opta pentru reÅ£inerea tichetelor de masa ÅŸi asigurarea hranei, recomandăm încheierea unui acord prin care salariaÅ£ii consimt ca tichetele de masă să nu le fie distribuite, dar în schimbul acestora să primească hrana caldă din partea angajatorului. Se poate opta, de asemenea, pentru distribuirea tichetelor ÅŸi primirea acestora de către angajator la achiziÅ£ia hranei de catre salariaÅ£i.

AÅŸadar, în cazul în care salariaÅ£ii beneficiază de contravaloarea cheltuielilor de hrană pe seama tichetelor de masă, acestea vor fi deductibile pentru angajator ÅŸi neimpozabile pentru salariaÅ£i. Altfel, contravaloarea hranei fie se recuperează de la beneficiari ÅŸi angajatorul beneficiază de deductibilitate proporÅ£ional cu suma recuperată, fie se cumulează cu veniturile salariale ale fiecărui beneficiar lunar ÅŸi angajatorul beneficiază astfel de deductibilitate integral, fie acestea se suportă doar de către angajator fiind ÅŸi nedeductibile. În această ultimă situaÅ£ie, există riscul adăugării contravalorii hranei la venitul anual global al fiecărui salariat în parte. Avantajele primite în bani ÅŸi/sau în natură ÅŸi imputate salariatului în cauză nu se impozitează.

În plus, cheltuielile cu taxa pe valoarea adaugată aferente bunurilor acordate salariaÅ£ilor sub forma unor avantaje în natură, dacă valoarea acestora nu a fost impozitată prin reÅ£inere la sursă, nu este deductibilă.

Pentru angajat, sunt considerate venituri din salarii toate veniturile în bani ÅŸi/sau în natură obÅ£inute dintr-o relaÅ£ie dependentă ce se desfăşoară în baza unui contract individual de muncă sau a unui statut special prevăzut de lege, indiferent de perioada la care se referă, de denumirea veniturilor sau de forma sub care ele se acordă. Conform art. 55 alin. (3) lit. b), avantajele primite în legatură cu o activitate dependentă includ, însă nu sunt limitate, printre altele, la hrana/produsele alimentare oferită/oferite gratuit sau la un preÅ£ mai mic decât preÅ£ul pieÅ£ei.

Contravaloarea tichetelor de masă ÅŸi a drepturilor de hrană acordate de angajatori angajaÅ£ilor, în conformitate cu legislaÅ£ia în vigoare, nu sunt incluse în veniturile salariale ÅŸi nu sunt impozabile, în înÅ£elesul impozitului pe venit. În această categorie se includ, conform normelor metodologice de aplicare a art. 55 alin. (4) lit. b), următoarele:

a. alocaţia individuală de hrană acordată sub forma tichetelor de masă, primită de către angajaţi şi suportată integral de angajator, potrivit legii;

b. alocaţiile zilnice de hrană pentru activitatea sportivă de performanţă, internă şi internaţională, diferenţiată pe categorii de acţiuni;

c. contravaloarea hranei, alimentelor sau numerarul acordat sportivilor pentru asigurarea alimentaÅ£iei de efort necesare în perioada de pregătire;

d. drepturile de hrană în timp de pace, primite de personalul din sectorul de apărare naÅ£ională, ordine publică ÅŸi siguranţă naÅ£ională;

e. alte drepturi de această natură primite potrivit actelor normative specifice, cum ar fi: alocaÅ£ia de hrană zilnică pentru personalul navigant ÅŸi auxiliar îmbarcat pe nave; alocaÅ£ia zilnică de hrană pentru consumurile colective din unităţile bugetare ÅŸi din regiile autonome/societăţile comerciale cu specific deosebit; alocaÅ£ia de hrană acordată donatorilor onorifici de sânge; alocaÅ£ia de hrană pentru consumurile colective din unităţile sanitare publice ÅŸi altele asemenea.

În consecinţă, societatea dumneavoastră poate efectua cheltuieli cu hrana pentru salariaÅ£ii proprii, însă, pentru a beneficia de deductibilitatea acestor cheltuieli ÅŸi pentru a evita eventualele riscuri fiscale pentru salariaÅ£i, se vor avea în vedere prevederile legale menÅ£ionate mai sus. AÅŸadar, fie veăi suporta aceste cheltuieli în limita tichetelor de masă restul fiind imputat salariatului sau cumulat cu veniturile sale salariale, fie veÅ£i recupera întreaga sumă de la salariat, fie veÅ£i cumula veniturile salariale cu contravaloarea hranei suportată lunar. În acest ultim caz, se vor plăti contribuÅ£iile sociale ÅŸi impozitul pe salarii pentru contravaloarea hranei acordate în luna pentru care se face calculul, soluÅ£ia fiind însă una costisitoare.

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 02 Martie 2006

Votati articolul "Cheltuielile efectuate pentru asigurarea unei mese salariatilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X