email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea contabilitatii se modifica prin OUG. Inventarierea se supune unor reguli noi

inventarierelegea contabilitatiicodul fiscalmodificariordonanta de urgenta

O ordonanta de urgenta adoptata la 9 decembrie modifica Legea contabilitatii si aduce noi reglementari in ce priveste inventarierea patrimoniului persoanei juridice.

Ordonanta adoptata de Guvern prevede ca in Legea contabilitatii sa survina modificari privind procedura de inventariere. Astfel, se va realiza inventarierea  de catre toate persoanele juridice care sunt prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, respectiv:

    Societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice;
    Institutiile publice, asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial;
    Subunitatile fara personalitate juridica, cu sediul in strainatate;
    Organismele de plasament colectiv care nu sunt constituite prin act constitutiv, astfel cum sunt prevazute in legislatia pietei de capital, fondurile de pensii facultative, fondurile de pensii administrate privat si alte entitati organizate pe baza Codului civil;
    Persoanele fizice care desfasoara activitati producatoare de venit, definite de Codul fiscal, si ale caror venituri sunt determinate in sistem real.

Aceste persoane juridice sunt obligate sa inventarieze elementele de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar, precum si in cazul fuziunii, divizarii sau lichidarii si in alte situatii prevazute prin lege, informeaza PortalContabilitate.ro, cum ar fi:

  •     la cererea organelor de control sau a altor organe prevazute de lege;
  •     ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
  •     ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
  •     cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
  •     ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora.

Reglementarile in vigoare stabilesc ca Ministerul de Finante aproba exceptii de la regula inventarierii anuale pentru unele bunuri cu caracter special aflate in administratia institutiilor publice, la propunerea ordonatorilor principali de credite, aminteste aceeasi sursa.

Un alt element de noutate il reprezinta modificarea potrivit careia, daca in timpul inventarierii de la final de an se efectueaza o schimbare a sediului/spatiului de depozitare a bunurilor aflat in patrimoniul sau in administrarea institutiilor publice, atunci bunurile existente in sediile si/sau spatiile de depozitare respective vor fi cuprinse in registrul-inventar (valoarea stocurilor faptice inventariate) si vor fi inscrise in listele de inventariere ale anului anterior, dupa aprobarea acestei proceduri de catre ordonatorii de credite.

 

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inventarierelegea contabilitatiicodul fiscalmodificariordonanta de urgenta


Data aparitiei: 10 Decembrie 2015

Votati articolul "Legea contabilitatii se modifica prin OUG. Inventarierea se supune unor reguli noi":
Rating:

Nota: 3.81 din 5 din 29 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X