IN CURAND CONTRIBUABILII DIN 22 DE JUDETE VOR PUTEA DEPUNE DECLARATIILE FISCALE ONLINE
Facilitatea prin care declaratii fiscale se pot depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta a aparut o data cu prevederile Ordinului ANAF nr. 2210/2006, care stabileste depunerea urmatoarelor declaratii fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta:
- Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat, cod 14.13.01.01/a;
- Declaratia rectificativa, cod 14.13.01.00/r;
- Decontul de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02;
- Declaratia privind impozitul pe profit, cod 14.13.01.04;
- Decontul special de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02/s;
- Declaratia recapitulativa, cod 14.13.01.02/r;
- Decontul privind accizele, cod. 14.13.01.03;
- Decontul privind impozitul la titeiul si la gazele naturale din productia interna, cod. 14.13.01.05;
- Situatia principalilor indicatori economico-financiari aferenti activitatii de jocuri de noroc.
Examen Consultant Fiscal 2025 Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Cine beneficiaza acum de facilitatea depunerii declaratiilor online?
Cei care beneficiaza in acest moment de facilitatea depunerii declaratiilor fiscale in sistem electronic sunt contribuabilii din Bucuresti si din judetele Bacau, Bihor, Brasov, Braila, Cluj, Iasi, Ilfov, Olt, Sibiu, Timis si Valcea.
Cine va beneficia in curand de facilitatea depunerii declaratiilor on-line?
In curand, potrivit unui proiect al Agentie Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), depunerea on-line a declaratiilor fiscale va fi posibila si in judetele Alba, Botosani, Buzau, Covasna, Giurgiu, Maramures, Satu Mare, Suceava , Salaj si Tulcea.
Avem nevoie de un Certificat digital de identificare
In vederea utilizarii metodei de transmitere on-line, contribuabilii trebuie sa solicite eliberarea unui Certificat digital de identificare a reprezentantului legal.
Certificat digital de identificare este valabil 3 ani si va fi eliberat pe numele persoanelor imputernicite pentru semnarea declaratiilor fiscale.
Persoana imputernicita va trebui, astfel, sa se inregistreze ca utilizator al serviciului "Depunere declaratii" si sa depuna Cererea pentru obtinerea certificatului digital formularul 140 .
Modelul de cerere poate fi obtinut de pe portalul
http://www.mfinante.ro/
. Un exemplar listat al cererii va trebui depus de catre persoana imputernicita, in 30 de zile de la transmiterea electronica a cererii, la directia generala a finantelor publice judeteana sau la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in functie de domiciliul fiscal al contribuabililor.
Cererea pe suport de hartie va fi insotita de urmatoarele documente:
- actul de autorizare a functionarii contribuabilului, in original si copie;
- documentul de identitate al solicitantului, in original si copie;
- documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.
Cum transmitem electronic declaratiile fiscale ?
Transmiterea on-line a declaratiilor fiscale este alternativa, si nu obligatorie, in conformitatea cu prevederile Ordinului ANAF nr. 2210/2006. Depunerea in sistem electronic se face printr- un serviciu numit Depunere declaratii. Acesta se regaseste pe portalul www.mfinante.ro.