Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Declaratii si formulare

Formularul 150: Cererea si imputernicirea vor putea fi transmise online [Proiect ANAF]

Data aparitiei: 09 Aprilie 2025
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Formularul 150: Cererea si imputernicirea vor putea fi transmise online [Proiect ANAF]
formular 150model formular 150certificat digital calificatdeclaratii fiscale

ANAF vrea sa simplifice procesul pentru obtinerea dreptului de a depune declaratii fiscale online, printr-un proiect de ordin care va permite depunerea online in format digital a Formularului 150. Pana acum, contribuabilii trebuiau sa mearga fizic la sediul ANAF pentru a depune cererea, dar acest lucru nu va mai fi necesar.

Astfel, cererea (Formularul 150), imputernicirea (daca e cazul) si o copie dupa actul de identitate vor putea fi trimise online. O persoana care are un certificat digital calificat poate fi imputernicita sa semneze declaratiile fiscale in numele mai multor contribuabili. 

Ce prevede Proiectul ANAF

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Ce prevede Proiectul ANAF

In prezent, aprobarea cererii se realizeaza la sediul organului fiscal, prin prezentarea de catre titularul certificatului a cererii, a documentului de imputernicire, precum si a documentului de identitate.

Pentru a veni in sprijinul contribuabililor, se propune actualizarea procedurii privind transmiterea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta astfel incat sa nu mai fie necesara deplasarea solicitantilor la sediul organului fiscal. Se propune ca cererea sa fie transmisa electronic insotita daca este cazul de documentul de imputernicire sau de documentul care atesta calitatea persoanei care reprezinta contribuabilul.

La actualizarea procedurii au fost avute in vedere si prevederile Legii nr.214/2024 privind utilizarea semnaturii electronice, a marcii temporale si prestarea serviciilor de incredere bazate pe acestea.

Ca urmare, prin prezentul proiect de ordin se propun urmatoarele:
- aprobarea procedurii privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta;
- aprobarea formularelor 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat" si 151 "Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii on-line";
- abrogarea prevederilor Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2520/2010 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta de catre contribuabilii mari si mijlocii.

Procedura privind transmiterea online a declaratiilor fiscale

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Procedura privind transmiterea online a declaratiilor fiscale

I. Dispozitii generale

Pentru semnarea declaratiilor fiscale care se depun prin mijloace electronice de transmitere la distanta, se utilizeaza semnatura electronica calificata, in conditiile Legii nr.214/2024. 

II. Aprobarea cererii de utilizare a unui certificat calificat

Formularul 150 „Cererea pentru utilizarea unui certificat calificat” se completeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line". Cererea se transmite electronic de catre contribuabil sau reprezentantul/ imputernicitul acestuia, purtand o semnatura electronica calificata, la organul fiscal competent.

Titularul unui certificat calificat poate fi imputernicit pentru semnarea declaratiilor fiscale de catre mai multi contribuabili.
Cererea pentru utilizarea unui certificat calificat se semneaza electronic de catre contribuabilul persoana fizica, reprezentantul legal al persoanei juridice/reprezentantul desemnat al entitatii fara personalitate juridica sau de imputernicit si este insotita, daca este cazul, de documentul de imputernicire sau de documentul care atesta calitatea persoanei care reprezinta contribuabilul printr-un fisier care contine imaginea documentelor justificative ale datelor completate in cerere.

Imputernicirea poate imbraca forma de inscris sub semnatura privata, caz in care imputernicitul trebuie sa prezinte originalul imputernicirii. In situatia in care nu se prezinta originalul imputernicirii, imputernicitul prezinta o copie legalizata, in conformitate cu prevederile art.18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

In cazul reprezentarii contribuabilului in relatia cu organul fiscal prin avocat, consultant fiscal sau expert contabil, forma si continutul imputernicirii sunt cele prevazute de dispozitiile legale privind organizarea si exercitarea profesiei de avocat, consultant fiscal sau expert contabil, dupa caz.

In situatia in care pentru aceeasi perioada se transmit mai multe Cereri pentru utilizarea unui certificat calificat pentru acelasi contribuabil, va fi inregistrata prima cerere depusa. 

In situatia in care, cererea nu se semneaza electronic, aceasta se depune la sediul oricarui organ fiscal central, insotita de documentul de imputernicire sau de documentul care atesta calitatea persoanei care reprezinta contribuabilul, in original sau in copie legalizata. 

In vederea acordarii dreptului de utilizare a certificatului calificat, pentru depunerea declaratiilor fiscale, organul fiscal verifica corectitudinea informatiilor inscrise in cerere si in documentele prezentate.

Verificarea validitatii certificatului calificat si confirmarea identitatii titularului certificatului calificat se realizeaza de prestatorul de servicii de incredere emitent, la solicitarea organului fiscal central.

In situatia in care organul fiscal nu constata erori si datele sunt valide, cererea pentru utilizarea unui certificat calificat se aproba si se comunica acest fapt contribuabilului, la adresa de posta electronica mentionata in cerere.
In cazul in care organul fiscal constata erori sau datele din cerere nu se pot verifica sau nu corespund, cererea pentru utilizarea unui certificat calificat se respinge. Motivul respingerii este comunicat printr-un mesaj transmis contribuabilului, la adresa de posta electronica mentionata in cerere.



Contribuabilul sau reprezentantul/ imputernicitul acestuia poate depune ulterior un nou formular 150 “Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat”.

III. Revocarea dreptului de utilizare a serviciului depunere declaratii on-line

Revocarea dreptului de utilizare a serviciului depunere declaratii on-line se solicita de catre contribuabil prin completarea si transmiterea formularului 151 "Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului depunere declaratii on-line”.

Cererea pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului depunere declaratii on-line se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta. 

In situatia in care cererea de revocare a dreptului de utilizare a serviciului depunere declaratii on-line nu se semneaza electronic, formularul se depune la sediul oricarui organ fiscal central.
Revocarea se comunica contribuabilului la adresa de posta electronica, mentionata in cerere.

Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X