Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"
Incepand cu 19 septembrie 2025, contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online prin intermediul unui certificat digital beneficiaza de o procedura simplificata. Modificarile au fost introduse prin Ordinul ANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, care actualizeaza regulile privind inregistrarea si revocarea dreptului de utilizare a serviciului „Depunere declaratii online”.
Pana acum, pentru aprobarea cererilor era nevoie ca titularul certificatului sa se prezinte fizic la ghiseu, cu o serie de documente justificative. Odata cu intrarea in vigoare a noilor reguli:
- Formularul 150 („Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat”) si Formularul 151 („Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii online”) pot fi transmise exclusiv electronic, cu semnatura electronica calificata.
- Documentele justificative (imputernicire, acte care atesta calitatea reprezentantului) pot fi atasate in format electronic.
- Intreaga procedura se desfasoara online, iar raspunsurile ANAF (aprobarea sau respingerea cererii) se transmit pe e-mailul indicat de solicitant.
Singura exceptie o reprezinta situatiile in care formularele nu pot fi semnate electronic – caz in care contribuabilul sau imputernicitul se poate prezenta la sediul oricarui organ fiscal, depunand cererea si documentele aferente in format tiparit.
1. Inregistrarea certificatului digital
Contribuabilul sau reprezentantul sau completeaza si transmite online formularul 150, semnat electronic. In cazul imputernicirilor, acestea pot fi depuse tot in format electronic.
2. Verificarea de catre ANAF
Organul fiscal verifica datele si valabilitatea certificatului calificat, apeland la prestatorul de servicii de incredere care l-a emis.
3. Aprobarea sau respingerea cererii
- In situatia in care organul fiscal nu constata erori si datele sunt valide, cererea pentru utilizarea unui certificat calificat se aproba si se comunica acest fapt contribuabilului, la adresa de posta electronica mentionata in cerere.
- In situatia in care organul fiscal constata erori sau datele din cerere nu se pot verifica sau nu corespund, cererea pentru utilizarea unui certificat calificat se respinge. Motivul respingerii este comunicat printr-un mesaj transmis contribuabilului, la adresa de posta electronica mentionata in cerere.
4. Revocarea dreptului
TVA 2025 Noile cote si efectele in practica
Cartea Verde a Contabilitatii
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Asadar, prin aceasta modificare, ANAF elimina obligativitatea deplasarilor la ghiseu pentru formalitati ce tin de utilizarea certificatelor digitale. Practic, intregul proces devine digital, ceea ce reduce timpul de asteptare si sarcina administrativa pentru firme si persoane fizice.
Mai mult, ordinul abroga vechiul Ordin ANAF nr. 2520/2010, care stabilea reguli aplicabile doar contribuabililor mari si mijlocii. In prezent, noile dispozitii se aplica tuturor contribuabililor.
Sursa: PortalCodulFiscal.ro
NOU: instructiuni complete, pas cu pas, privind utilizarea SAGA
Facilitati oferite de „Operare SAGA. Exemple practice si recomandari”:
= > generare si transmitere e-Facturi;
= > import e-Facturi emise;
= > import e-Facturi primite;
= > monitorizarea transporturilor rutiere internationale de bunuri pe teritoriul national (e-Transport);
= > transferul de informatii catre autoritatile fiscale (Declaratia 406, Raportarea SAF-T).
Articole similare
Oficial ANAF: Formularele 150 si 151 se transmit exclusiv online, cu semnatura electronica calificataFORMULARUL 150: Cererea si imputernicirea vor putea fi transmise online [Proiect ANAF]Obtinerea certificatului digital. Completarea formularului 150Schimbarea asociatului la o microintreprindere. De ce NU poate utiliza vechea semnatura eletronica?Raspuns ANAF: ce trebuie sa stiti despre inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat VirtualUltimele articole
ATENTIE! Este disponibil formularul pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalateCe pasi sunt necesari pentru obtinerea unui certificat digital?Procedura de obtinere a certificatului digital. Ce etape urmam?Etapele aferente obtinerii si inregistrarii certificatului digital calificat pentru semnatura electronicaMentiuni importante in vederea inregistrarii formularului 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat"Articole similare
Oficial ANAF: Formularele 150 si 151 se transmit exclusiv online, cu semnatura electronica calificataDeclaratie privind anumite produse din plastic de unica folosinta - instructiuni de completareOrdinul 1462/2022: Incepand cu 1 iulie 2022, declaratia privind obligatiile la Fondul de Mediu va fi depusa exclusiv onlineANAF introduce depunerea online a declaratiilor de inregistrare fiscala/de radiere a inregistrarii fiscaleFiscul ofera servicii electronice adaptate diferitelor categorii de contribuabiliUltimele articole
AFM: Declaratiile la Fondul pentru mediu se mai pot transmite in format hartie pana in martieMasuri luate de ANAF pentru prevenirea COVID – 19: DECLARATII ONLINE, intalniri suspendate si distanta de 1,5 metri unul de altulIn ce cazuri poate fi utilizat serviciul Spatiul Privat Virtual? Clarificari ANAFANAF reaminteste: Firmele pot obtine extras de cont in format electronic de la TrezorerieIn atentia platitorilor! Declaratiile privind obligatiile la Fondul de Mediu vor putea fi depuse si onlineArticole similare
Oficial ANAF: Formularele 150 si 151 se transmit exclusiv online, cu semnatura electronica calificataDeclaratii fiscale pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare: 20 august 2025 este termenul limita de depunereCalendar ANAF: Ce declaratii fiscale se depun in luna august 2025Calendar ANAF: Ce declaratii fiscale se depun in luna iulie 2025Calendar ANAF: Ce declaratii fiscale se depun in luna iunie 2025Ultimele articole
TOP 3 Obiective pentru contabili in luna Mai: Ce NU trebuie sa rateziFormularul 217: Cine are obligatia depunerii si care este termenul limitaCalendar ANAF: Ce declaratii fiscale se depun in luna aprilie 2025Calendar ANAF martie 2025 - termenele pentru depunerea declaratiilor fiscaleAtentie la Declaratia 101: Intarzierile sau greselile in completare se sanctioneaza cu amenda de pana la 5.000 de lei!