ANAF are un nou mod de stabilire a competentelor de efectuare a verificarii documentare, potrivit unui nou act publicat in Monitor - OPANAF nr. 3632/2020.
Ordinul nr. 3632/2020 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 921 din 9 octombrie 2020.
Noua metoda va fi utilizata pentru actiuni de prevenire si conformare, conform pevederilor art. 151 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Stabilirea contribuabililor ce vor fi supusi verificarii documentare se va realiza in baza rezultatului analizei de risc.
OPANAF nr. 3632/2020: continutul actului normativ
Avand in vedere prevederile art. 148 si art. 352 alin. (1) si (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si avand in vedere avizul conform al Ministerului Finantelor Publice comunicat prin Adresa nr. 895.656 din 1.10.2020,
in temeiul prevederilor art. 151 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Art. 1. -
Functionarii publici cu atributii de inspectie fiscala din cadrul structurilor teritoriale din subordinea directiilor generale regionale ale finantelor publice, precum si din cadrul Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili sunt organe fiscale competente pentru efectuarea verificarii documentare in vederea stabilirii corecte a situatiei fiscale a contribuabilului/platitorului, potrivit prevederilor legale.
Art. 2. -
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Functionarii publici din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala sunt organe fiscale competente pentru efectuarea verificarii documentare in vederea stabilirii corecte a situatiei fiscale a contribuabilului/platitorului, potrivit prevederilor legale.
Art. 3. -
Functionarii publici cu atributii de verificare a situatiei fiscale personale a persoanelor fizice din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice, precum si din cadrul Directiei generale control venituri persoane fizice sunt organe fiscale competente pentru efectuarea verificarii documentare in vederea stabilirii corecte a situatiei fiscale a contribuabilului/platitorului cu privire la impozitul pe venit, potrivit prevederilor legale.
Art. 4. -
Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, Directia generala control venituri persoane fizice, directiile generale regionale ale finantelor publice si structurile subordonate acestora, precum si Directia generala antifrauda fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Citeste si: Au fost oficializate formularele pentru verificarea documentara. Vezi invitatia pentru audiere si decizia de impunere!