email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lista alba a ANAF. A fost oficializata procedura cu cerintele pentru firme

Lista alba a ANAF. A fost oficializata procedura cu cerintele pentru firme
lista albalista datornicilorrestante fiscale

Lista alba a ANAF, ce cuprinde firmele care nu au obligatii restante, incepe sa prinda contur. Institutia a publicat in Monitorul Oficial Procedura de publicare a listei contribuabililor care nu inregistreaza obligatii restante (Ordinul 1923 din 1 noiembrie 2022).

Fiscul a anuntat inca din 2019 ca dorea sa modifice legislatia pentru a introduce o lista alba a contribuabililor buni platitori, asa cum exista si lista rusinii cu firmele care inregistreaza obligatii fiscale restante. Pentru sprijinirea conformarii la plata obligatiilor de stat, Fiscul mai voia sa recurga in trecut si la acordarea de facilitati fiscale la plata obligatiilor fiscale pentru bunii platitori. Mai exact, fosta sefa ANAF, Mirela Calugareanu, luase in calcul un bonus de 3% din sumele achitate integral si la termenul prevazut. In actul normativ recent nu este specificat nimic despre posibilitatea acordarii unor facilitati fiscale pentru contribuabilii corecti. 

Publicarea listei albe se va face trimestrial, pana in ultima zi a primei luni din trimestrul urmator celui de raportare. Astfel contribuabilii care nu au obligatii restante pot fi considerati parteneri de incredere pentru mediul de afaceri. 

Citeste si: Lista neagra a ANAF. Care sunt factorii de risc care atrag controalele la firma ta

Lista alba a ANAF: procedura de publicare

1. In vederea mediatizarii contribuabililor, persoane juridice, care si-au declarat si achitat la scadenta obligatiile fiscale de plata si care nu figureaza in evidentele fiscale cu obligatii bugetare restante, organele fiscale centrale, denumite in continuare organe fiscale, publica pe pagina de internet proprie lista acestor contribuabili conform anexei care face parte integranta din prezenta procedura.

2. Pentru intocmirea listei prevazute la pct. 1 se au in vedere urmatoarele conditii ce trebuie indeplinite cumulativ de catre contribuabili:


a) sunt depuse, pe perioada de prescriptie a dreptului de a stabili obligatii fiscale, toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data intocmirii listei. Aceasta conditie se considera indeplinita si in cazul in care, pentru perioadele in care nu s-au depus declaratii fiscale, obligatiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de catre organul fiscal;

b) au achitate la scadenta/termenul de plata prevazut de lege obligatiile fiscale principale si accesorii, in trimestrul pentru care se realizeaza publicarea listei;

c) nu inregistreaza obligatii bugetare restante la data intocmirii listei.

3. Nu fac obiectul publicarii potrivit pct. 1 contribuabilii care au fost declarati in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului, potrivit legii, sau au fost declarati inactivi potrivit dispozitiilor art. 92 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

4. Lista va cuprinde denumirea contribuabililor si codul de identificare fiscala.

5. La intocmirea listei se au in vedere informatiile referitoare la obligatiile bugetare inregistrate in evidentele fiscale ale contribuabililor persoane juridice, existente la nivelul organelor fiscale.

6. La publicarea listei pentru contribuabilii care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, se verifica conditiile prevazute la pct. 2 atat pentru activitatea proprie, cat si pentru sediile secundare ale acestora. In acest caz, lista cuprinde contribuabilii care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal potrivit legii, fara a mai fi mentionate sediile secundare ale acestora.

7. Publicarea listei prevazute la pct. 1 se face trimestrial, pana in ultima zi a primei luni din trimestrul urmator celui de raportare.

8. In situatia in care se constata erori materiale si omisiuni cu privire la informatiile cuprinse in lista, organul fiscal, in baza unui referat aprobat de conducatorul acestuia, prelucreaza, de indata, in sistem informatic, modificarile informatiilor publicate pentru fiecare contribuabil.

9. Prin eroare materiala se intelege:

a) preluarea eronata a datelor din evidentele fiscale existente la nivelul organelor fiscale;
b) publicarea eronata a unor contribuabili care, potrivit legii, nu indeplinesc criteriile prevazute la pct. 2.

10. Constituie omisiune la publicare neselectarea, din eroare, a unor contribuabili care indeplineau criteriile prevazute la pct. 2.
11. Produsul informatic de intocmire si transmitere a informatiilor, precum si gestiunea acestui produs vor fi asigurate de Centrul National pentru Informatii Financiare.

12. De corectitudinea acestor informatii care vor fi transmise Centrului National pentru Informatii Financiare in vederea publicarii pe pagina de internet raspunde conducatorul organului fiscal competent in administrarea obligatiilor fiscale ale contribuabililor ce fac obiectul publicarii.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2023

Care sunt noutatile privind monografiile in 2023?


Aflati noutatile in Ghidul Practic al Monografiilor Contabile! Contine 86 monografii nou-noute, de maxima actualitate in 2023, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa, conforme cu ultimele modificarile din Codul fiscal, foarte usor de urmarit si inteles:

    • Prezentarea cadrului legal
    • Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
    • Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
    • Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
lista albalista datornicilorrestante fiscale


Data aparitiei: 02 Noiembrie 2022

Votati articolul "Lista alba a ANAF. A fost oficializata procedura cu cerintele pentru firme":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Calculul si analiza principalilor indicatori economico-financiari

    • In vederea cresterii operativitatii acordarii creditelor, experienta bancara a condus la dezvoltarea unor metode de incadrare a firmelor solicitante in clase de risc, cu ajutorul unei note medii sau punctaj. In functie de clasa de risc in care este pozitionata, firma solicitanta va primi sau nu creditul cerut. Credit-scoringul poate fi exprimat ca o notatie prin care banca evalueaza performantele economice ale firmei solicitante in vederea acor...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: problemele identificate de ANAF in semestrul I din 2023

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2023. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili". Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2023, iata, in randurile de mai jos, care sunt princi...» citeste mai departe aici

  • Sistemul fiscal sub semnul intrebarii: Guvernul pregateste terenul pentru schimbari rapide

    • Dupa ce a facut publice masurile fiscale si bugetare pentru asigurarea stabilitatii financiare pe termen lung a Romaniei, Ministerul Finantelor a adus la cunostinta tot in acea zi un alt proiect de Ordonanta de Urgenta ce vizeaza modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal​.  As...» citeste mai departe aici

  • Arhivare documente justificative: 5 conditii care trebuie respectate

    • In lumea moderna, in care tehnologia a devenit o parte esentiala a vietii noastre personale si profesionale, pastrarea documentelor justificative in format electronic a devenit o practica tot mai raspandita si importanta. Aceasta transformare in modul in care gestionam si pastram documentele are un impact semnificativ asupra eficientei, accesibilitatii si sigurantei informatiilor financiare.  Vom afla in cele ce urmeaza daca documentele justificative (regi...» citeste mai departe aici

  • Transporturi rutiere de bunuri: se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu. Care sunt sanctiunile?

    • Conform proiectului pentru care Guvernul urmeaza sa isi asume raspunderea in Parlament, in vederea asigurarii respectarii trasabilitatii transporturilor rutiere de bunuri pe teritoriul Romaniei se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu.  e-Sigiliu, un nou sistem ce vizeaza transporturile rutiere de marfuri Acesta este un sistem bazat pe utilizarea unor dispozitive electronice si a unei aplicatii informatice care permite autoritatilor competente de...» citeste mai departe aici

  • De ce sa alegi cutii de arhivare din carton in locul celor din plastic?

    • In lumea moderna, organizarea si stocarea eficienta a documentelor si obiectelor sunt esentiale atat in mediul de afaceri, cat si in viata de zi cu zi. Una dintre cele mai bune solutii pentru a gestiona cu succes aceasta sarcina este utilizarea cutiilor de arhivare. Acestea sunt disponibile intr-o varietate diversa de materiale, dar in ultimii ani, cutiile de arhivare din carton au castigat popularitate in fata celor din plastic. De ce ar trebui sa alegi variantele din carton in locul...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X