Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Planul de conturi general"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Planul de conturi general
mail
Taxe si impozite Contabilul.ro | Taxe si impozite | Studii de caz

Bon fiscal emis eronat: Ce implica procedura de anulare si care este nota contabila de corectie

Data actualizarii: 23 Octombrie 2025
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Bon fiscal emis eronat: Ce implica procedura de anulare si care este nota contabila de corectie
bon fiscal eronatraport zcasa de marcatnota contabila de corectie

Greselile la emiterea bonurilor fiscale pot aparea oricand, mai ales in perioadele aglomerate sau in cazul unor produse cu preturi asemanatoare. Desi pare un incident minor, un bon emis eronat trebuie tratat cu atentie, pentru a evita neconcordantele contabile si eventualele probleme la un control fiscal. Corectarea se face printr-o procedura interna clara, care include justificarea greselii, aprobarea responsabilului financiar si inregistrarea unei note contabile de corectie.

In continuare, vom analiza pas cu pas cum se aplica aceasta procedura intr-un caz concret, in care o firma de comert cu amanuntul a emis un bon fiscal gresit din cauza unei erori de pret.

Studiu de caz: "O societate din Bucuresti, cu activitate de comert cu amanuntul, a emis eronat un bon fiscal cu o valoare mult mai mare decat cea corecta, din cauza unei greseli la stabilirea pretului de vanzare. Bonul nu a fost corectat in ziua respectiva, deoarece nu s-a stiut cum trebuie procedat. S-a intocmit un dosar cu toate documentele justificative necesare.

Neclaritatea mea este din punct de vedere contabil: cum trebuie procedat in aceasta situatie? Am citit ca operatiunea trebuie corectata printr-o nota contabila, insa nu inteleg cum se reflecta corectia in jurnalul de vanzari si in decontul de TVA. In nota contabila nu pot trece cotele de TVA cum ar trebui sa procedez corect?"

Ce implica procedura de anulare

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Ce implica procedura de anulare

 Procedura de anulare implica doar documentarea si justificarea interna a corectiilor, conform pasilor prevazuti de lege.

Documentele care trebuie intocmite si pastrate sunt:

  • Sesizarea scrisa a casierului cu explicatiile privind motivul anularii si datele exacte ale bonului emis gresit (numar, ora, minut).
  • Decizia scrisa de aprobare emisa de persoana responsabila financiara din firma (director financiar, contabil sef etc.).
  • Copia notei de receptie care confirma pretul corect al produselor.
  • Nota contabila de corectie, care va reflecta ajustarile cu semnul minus in conturile de venituri si casa.


Aceste documente trebuie pastrate pentru eventuale controale fiscale, dar nu necesita raportarea online a corectiilor sau modificarea fisierului A4200.

Baza legala

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Baza legala

Potrivit art. 36 din Hotararea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale:

Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:

a)sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;

b)decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;

c)copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;

d)nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata .

Nota contabila de corectie

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Nota contabila de corectie

Asadar, dosarul cu documentele prezentate mai sus se anexeaza la bonul /bonurile fiscale emis eronat impreuna cu nota contabila de corectie, cu sumele corectate inscrise cu semnul minus:

5125/5311 = % 707, 4427 cu minus inregistrarea eronata

5125/5311 = % 707, 4427 valori cu semnul plus, pentru corectie greseala incasare eronata

Concluzie

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Concluzie

In concluzie, se va inregistra bonul fiscal eronat si nota contabila de corectie.Nu se raporteaza online corectia.Nu se procedeaza la corectie raport Z global ci se merge pe corectie bon fiscal individual.

Practic stornati inregistrarea eronata si reinregistrati corect. Total, baza, tva vor figura in jurnalul de vanzari cu minus si apoi cu plus suma corecta.


Raspuns oferit in luna octombrie 2025 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

 






Articole Similare





Atentie, Contabili!

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Planul de conturi general"


X