Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Planul de conturi general"
Greselile la emiterea bonurilor fiscale pot aparea oricand, mai ales in perioadele aglomerate sau in cazul unor produse cu preturi asemanatoare. Desi pare un incident minor, un bon emis eronat trebuie tratat cu atentie, pentru a evita neconcordantele contabile si eventualele probleme la un control fiscal. Corectarea se face printr-o procedura interna clara, care include justificarea greselii, aprobarea responsabilului financiar si inregistrarea unei note contabile de corectie.
In continuare, vom analiza pas cu pas cum se aplica aceasta procedura intr-un caz concret, in care o firma de comert cu amanuntul a emis un bon fiscal gresit din cauza unei erori de pret.
Studiu de caz: "O societate din Bucuresti, cu activitate de comert cu amanuntul, a emis eronat un bon fiscal cu o valoare mult mai mare decat cea corecta, din cauza unei greseli la stabilirea pretului de vanzare. Bonul nu a fost corectat in ziua respectiva, deoarece nu s-a stiut cum trebuie procedat. S-a intocmit un dosar cu toate documentele justificative necesare.
Neclaritatea mea este din punct de vedere contabil: cum trebuie procedat in aceasta situatie? Am citit ca operatiunea trebuie corectata printr-o nota contabila, insa nu inteleg cum se reflecta corectia in jurnalul de vanzari si in decontul de TVA. In nota contabila nu pot trece cotele de TVA cum ar trebui sa procedez corect?"
Procedura de anulare implica doar documentarea si justificarea interna a corectiilor, conform pasilor prevazuti de lege.
Documentele care trebuie intocmite si pastrate sunt:
Aceste documente trebuie pastrate pentru eventuale controale fiscale, dar nu necesita raportarea online a corectiilor sau modificarea fisierului A4200.
Potrivit art. 36 din Hotararea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale:
Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a)sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b)decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
c)copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d)nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata .
Asadar, dosarul cu documentele prezentate mai sus se anexeaza la bonul /bonurile fiscale emis eronat impreuna cu nota contabila de corectie, cu sumele corectate inscrise cu semnul minus:
5125/5311 = % 707, 4427 cu minus inregistrarea eronata
5125/5311 = % 707, 4427 valori cu semnul plus, pentru corectie greseala incasare eronata
In concluzie, se va inregistra bonul fiscal eronat si nota contabila de corectie.Nu se raporteaza online corectia.Nu se procedeaza la corectie raport Z global ci se merge pe corectie bon fiscal individual.
Practic stornati inregistrarea eronata si reinregistrati corect. Total, baza, tva vor figura in jurnalul de vanzari cu minus si apoi cu plus suma corecta.
Raspuns oferit in luna octombrie 2025 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
NOU: instructiuni complete, pas cu pas, privind utilizarea SAGA
Facilitati oferite de „Operare SAGA. Exemple practice si recomandari”:
= > generare si transmitere e-Facturi;
= > import e-Facturi emise;
= > import e-Facturi primite;
= > monitorizarea transporturilor rutiere internationale de bunuri pe teritoriul national (e-Transport);
= > transferul de informatii catre autoritatile fiscale (Declaratia 406, Raportarea SAF-T).
Articole similare
Bon fiscal emis eronat: Ce implica procedura de anulare si care este nota contabila de corectieDefectiuni la casa de marcat: Cum procedam cand nu putem emite si transmite raportul Z catre ANAFCase de marcat: doua aspecte de retinut privind generarea Raportului ZRaportul Z: este obligatoriu sa il generam daca nu au fost emise bonuri fiscale?Casa de marcat pentru comert cu amanuntul: anularea bonului fiscal, raportul Z si ce documente se intocmesc pentru returUltimele articole
Casa de marcat: cum se completeaza D394 daca nu avem vanzari cu bon fiscalIn atentia firmelor care detin automate comerciale! Sunt in Monitor procedurile tehnice ale caselor de marcatDOCUMENT A fost stabilita configuratia si caracteristicile aparatelor de marcat din automantele comercialeCasa de marcat, obligatorie si pentru persoanele fizice care inchiriaza camere in scop turisticIncasari prin casele de marcat. Cum se inregistreaza in contabilitate?Articole similare
Bon fiscal emis eronat: Ce implica procedura de anulare si care este nota contabila de corectieOrganizare evenimente: Cand nu este obligatorie CASA DE MARCAT si de ceDefectiuni la CASA DE MARCAT: Cum procedam cand nu putem emite si transmite raportul Z catre ANAF[VIDEO] e-TVA explicat cu Ionut Jinga: 14 intrebari esentiale si raspunsuri clarePrestari servicii: Atentie la plafonul de incasari in numerar de la o persoana fizica!Ultimele articole
PFA la norma de venit: Obligatii fiscale legate de CASA DE MARCAT in 2025Dublare TVA in cazul facturilor catre persoane fizice, pentru care s-au emis si bonuri: Atentie la corelarea dintre e-Factura si D394!Comert online: ce aspecte contabile, fiscale si legale trebuie sa aveti in vedereIncasare in numerar PFA: este obligata sa achizitioneze CASA DE MARCAT?Ce trebuie sa faci daca ai emis un bon fiscal eronat