email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari in completarea REVISAL, inclusiv pentru servicii externe de contabilitate autorizate de CECCAR

Modificari in completarea REVISAL, inclusiv pentru servicii externe de contabilitate autorizate de CECCAR
completare REVISALmodificari revisalservicii externalizate

Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale a publicat un proiect de act normativ ce are in vedere modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor. Iata care sunt schimbarile preconizate!

Fiecare angajator are dreptul de a-si organiza activitatea de resurse umane si salarizare prin una dintre modalitatile reglementate de lege, respectiv prin asumarea de catre angajator a atributiilor specifice, prin desemnarea unuia sau mai multor angajati carora sa le repartizeze, prin fisa postului, atributii privind activitatea de resurse umane si salarizare sau prin contractarea unor servicii externe specializate in resurse umane si salarizare (inclusiv servicii externe de contabilitate autorizate de CECCAR) si activitatea de completare si transmitere a datelor in registru, astfel cum este reglementata in cuprinsul Hotararii Guvernului nr. 905/2017, se poate realiza in una dintre modalitatile enumerate anterior, cu informarea in termen a inspectoratului teritorial de munca in legatura cu incheierea, sau dupa caz, incetarea contractelor de furnizare servicii.

De asemenea, se va stabili obligatia serviciilor externe, ca la incetarea contractului de furnizare servicii sa elibereze angajatorului baza de date in format electronic care contine toate inregistrarile facute de prestator pe durata contractului.

Se va stabili obligatia angajatorului de a transmite suspendarea contractului individual de munca ca urmare a absentelor nemotivate, in termen de 3 zile lucratoare de la data emiterii deciziei de suspendare, in conditiile prevazute la art. 51 alin. (2) din Legea nr.53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Se va stabili posibilitatea angajatorilor de a solicita inspectoratului teritorial de munca o copie a datelor existente in registru, in format electronic sau letric , pentru situatia in care, din diferite motive nu mai detin aceste date.

Redam, mai jos, textul proiectului:

Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor

1. Alineatul (5) al articolului 2 se completeaza si va avea urmatorul cuprins:

”(5) Angajatorii prevazuti la art. 1 lit. a) pot contracta serviciul de completare si transmitere a datelor in registru prin incheierea de contracte de prestari servicii cu prestatori care isi desfasoara activitatea in conditiile prevederilor legale in vigoare, inclusiv ale prevederilor privind protectia datelor cu caracter personal, dupa cum urmeaza:
a) cu servicii externe specializate in resurse umane si salarizare coordonate de catre un expert
in legislatia muncii;
b) cu servicii externe de contabilitate autorizate de Corpul Expertilor Contabili si Contabililor
Autorizati din Romania.

2. Alineatul (6) al articolului 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 

”(6) Completarea si transmiterea datelor in registru se realizeaza de catre reprezentantul legal al angajatorului ori de catre una sau mai multe persoane desemnate de catre acesta si care au aceste atributii stabilite prin fisa postului, ori, dupa caz, de catre prestatorii prevazuti la alin.
(5)”.

3. Alineatul (8) al articolului 2 se modifica si se completeaza si va avea urmatorul cuprins:

„(8) Angajatorii prevazuti la art. 1 lit. a) au obligatia de a notifica, in scris, in format letric sau electronic prin e-mail, inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul/domiciliul, despre incheierea/incetarea contractelor de prestari servicii prevazute la alin.

(5) in termen de 5 zile lucratoare de la data incheierii/incetarii contractului, precum si urmatoarele informatii:
a) datele de identificare ale prestatorului si ale expertului in legislatia muncii care coordoneaza serviciul extern specializat in resurse umane si salarizare, precum si data incheierii/incetarii contractului;
b) datele de identificare ale prestatorului si ale contabilului autorizat sau, dupa caz, ale expertului contabil, precum si data incheierii/incetarii contractului”.
4. Alineatul (9) al articolului 2 se completeaza si va avea urmatorul cuprins:
”(9) Contractarea serviciului de completare si transmitere a datelor in registru, in conditiile prevazute la alin. (5), nu exonereaza angajatorul de obligatiile si raspunderea stabilite de prezenta hotarare”.
5. La articolul 2, dupa alineatul (9), se introduce un nou alineat, alineatul (91), care va avea urmatorul cuprins:

”( ) La incetarea contractului de prestare servicii pentru completarea si transmiterea datelor in registru, serviciul extern este obligat sa elibereze angajatorului baza de date in format electronic, care contine toate inregistrarile facute de prestator pe durata contractului”.

6. La articolul 4 alineatul (1) litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„ e) datele prevazute la art. 3 alin. (2) lit. o) se transmit cel tarziu in ziua anterioara datei suspendarii / datei incetarii suspendarii, cu exceptia situatiei absentelor nemotivate cand transmiterea in registru se face in termen de 3 zile lucratoare de la data emiterii deciziei de suspendare, in conditiile prevazute la art. 51 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare”.

7. La articolul 5, dupa alineatul (3), se introduce un nou alineat, alineatul (3), care va avea urmatorul cuprins:
”(3) In situatia in care angajatorul nu mai detine din diferite motive datele din registru, poate solicita inspectoratului teritorial de munca sa-i elibereze o copie a acestora. Inspectoratul teritorial de munca elibereaza o copie a acestor date, pe suport electronic/letric in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii”.

8. La articolul 8, alineatul (3), dupa litera d) se introduce o noua litera, litera e), care va avea urmatorul cuprins:
”e) nerespectarea prevederilor art. 2 alin. (91) privind obligatia serviciului extern de a elibera angajatorului baza de date in format electronic, care contine toate inregistrarile facute de prestator in registru pe durata contractului”.

Foto: pixabay.com


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
completare REVISALmodificari revisalservicii externalizate


Data aparitiei: 09 Iunie 2023

Votati articolul "Modificari in completarea REVISAL, inclusiv pentru servicii externe de contabilitate autorizate de CECCAR":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X