email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Decontarea ochelarilor de vedere de catre angajator: conditii si procedura de urmat

Decontarea ochelarilor de vedere de catre angajator: conditii si procedura de urmat
decontare ochelari de vederetratament fiscal ochelaricontrol vedere

Conform legislatiei romanesti si deciziilor Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE), angajatorii au obligatia de a suporta contravaloarea ochelarilor de vedere pentru salariatii care necesita astfel de dispozitive pentru corectarea problemelor de vedere legate de activitatea la monitor:

1. Conditii pentru Decontare:

Activitate la Monitor: Salariatul trebuie sa isi desfasoare activitatea folosind un echipament cu monitor (computer, laptop etc.).

Examinare Medicala: Salariatul trebuie sa fie supus unui examen al ochilor si vederii:

  • La angajare, inainte de inceperea activitatii la monitor.
  • La intervale regulate.
  • Ori de cate ori apar tulburari de vedere cauzate de activitatea la monitor.

Baza legala: HG nr. 1028/2006, art. 12

Lucratorii trebuie sa beneficieze de un examen corespunzator al ochilor si al vederii, efectuat de o persoana care are competenta necesara:
a) inainte de inceperea activitatii la ecranul de vizualizare, prin examenul medical la angajare;
b) ulterior, la intervale regulate;
c) ori de cate ori apar tulburari de vedere care pot fi cauzate de activitatea la ecranul de vizualizare.



Prescriptie Medicala: Daca examenul medical indica necesitatea purtarii ochelarilor si daca nu se pot utiliza dispozitive normale de corectie, medicul de medicina muncii sau medicul oftalmolog trebuie sa prescrie ochelari de vedere specifici activitatii desfasurate.

2. Procedura de Decontare:

Furnizare sau Rambursare: Angajatorul poate indeplini aceasta obligatie fie prin furnizarea directa a ochelarilor de vedere, fie prin rambursarea costurilor suportate de angajat pentru achizitionarea acestora.

Baza legala: Directiva 90/270/CEE, art. 9 alin. (3) si (4)
(3) Daca rezultatele testului mentionat la alineatul (1) sau ale examenului mentionat la alineatul (2) indica necesitatea acestui lucru s i daca nu pot fi folosite aparate de corectie normale, lucratorilor trebuie sa li se puna la dispozitie aparate de corectie speciale, specifice lucrului in cauza.
(4) Masurile adoptate in temeiul prezentului articol nu pot, in nici un caz, sa implice lucratorii in suportarea unor cheltuieli financiare suplimentare

Documente Justificative: Angajatul trebuie sa prezinte prescriptia medicala si factura pentru ochelari pentru a beneficia de decontare.
Politica Interna: Angajatorul trebuie sa stabileasca si sa comunice procedura interna de decontare a ochelarilor de vedere. Aceasta poate include limitari ale sumei decontate si frecventa decontarilor.

3. Obligatii si Limitari:

Costuri Financiare: Masurile luate pentru protectia ochilor si vederii nu trebuie sa implice costuri financiare pentru lucratori
Dispozitive de Corectie Normale vs. Speciale: Ochelarii de vedere trebuie sa fie specifici activitatii la monitor si sa nu fie utilizabili exclusiv in afara locului de munca. Aparatele de corectie speciale trebuie sa fie necesare pentru prevenirea sau corectarea dificultatilor vizuale legate de munca la monitor.

4. Tratament Fiscal:

Contravaloarea ochelarilor suportata de angajator nu reprezinta venit taxabil pentru salariat, iar pentru angajator este considerata o cheltuiala deductibila integral. Pe site-ul Ministerului Muncii este pus in dezbatere proiectul de Norme metodologice de aplicare a prevederilor art. V din Ordonanta de Urgenta nr.53/2024 privind masuri referitoare la salarizarea personalului din unele sectoare de activitate bugetara, precum si reglementarea unor aspecte organizatorice.
Detalii aici >>


Informatii oferite in luna iunie 2024 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Foto: pixabay.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
decontare ochelari de vederetratament fiscal ochelaricontrol vedere


Data aparitiei: 17 Iunie 2024

Votati articolul "Decontarea ochelarilor de vedere de catre angajator: conditii si procedura de urmat":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X