Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Planul de conturi general 2025"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Planul de conturi general 2025
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Asociatiile de proprietari: Totul despre organizare, functionare si reguli fiscal-contabile

Data actualizarii: 16 Iunie 2025
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Asociatiile de proprietari: Totul despre organizare, functionare si reguli fiscal-contabile
asociatii de proprietaristatut asociatie de proprietaripresedinte asociatie de proprietari

Asociatia de proprietari este forma juridica de organizare si de reprezentare a intereselor comune ale proprietarilor dintr-un condominiu, cu personalitate juridica, fara scop lucrativ, infiintata in conditiile prezentei legi, care are ca scop administrarea, exploatarea, intretinerea, repararea, reabilitarea si modernizarea proprietatii comune, mentinerea in stare buna a imobilului, respectarea drepturilor si asumarea obligatiilor de catre toti proprietarii.

Ce cuprinde statutul asociatiei de proprietari

In cadrul adunarii proprietarilor pentru constituirea asociatiei de proprietari se prezinta si se adopta statutul asociatiei de proprietari, care cuprinde cel putin urmatoarele informatii:

a) denumirea, sediul, durata de functionare ale asociatiei de proprietari;
b) scopul asociatiei de proprietari, conform prevederilor legale;
c)structura veniturilor si a cheltuielilor, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;
d)membrii asociatiei de proprietari, precum si drepturile si obligatiile acestora;
e) structura organizatorica si modul de functionare, cu respectarea prevederilor prezentei legi;
f) repartizarea cheltuielilor asociatiei de proprietari, conform legii;
g) conditiile in care se dizolva asociatia de proprietari;
h) modalitatea de solutionare a litigiilor, relatiile contractuale, penalizarile, cazurile de urgenta in care se permite, in conditiile legii, accesul in proprietatea individuala al presedintelui sau al unui membru al comitetului executiv;
i) asigurarea, dupa caz, a unui spatiu de administrare special amenajat, unde se va putea desfasura serviciul de administrare si in care pot fi pastrate in siguranta documentele asociatiei.

Stiti cum sa aplicati regulile contabile si fiscale la asociatiile de proprietari? Aflati acum tot ce aveti de facut! >>

Totul despre Asociatiile de proprietari!

  • Sunteti administrator sau presedinte al unei asociatii de proprietari?
  • Sunteti contabil, jurist sau cenzor al unei astfel de asociatii?
  • Sunteti programator si vreti sa concepeti ori sa actualizati un program informatic destinat asociatiilor de proprietari?
  • Sau, pur si simplu, sunteti interesat de administrarea de imobile, ca posibila profesie (foarte profitabila) pentru dvs.?

 
Lucrarea Asociatiile de proprietari va furnizeaza informatii detaliate despre responsabilitatile dvs. in contextul modificarilor legislative, cu accent pe riscurile la care va expuneti in cazul in care nu aplicati corect aceste modificari.

...Click aici pentru cuprinsul lucrarii >>

De ce va este aceasta lucrare atat de utila?

Lucrarea Asociatiile de proprietari va explica in amanunt modalitatea in baza careia va desfasurati activitatea.

Lucrarea va arata clar:
 

  •  cum sa va obtineti certificarile necesare
  •  ce trebuie sa stiti despre conducerea contabilitatii asociatilor de proprietari
  •  care sunt modelele registrelor si a formularelor de contabilitate
  •  cum se inregistreaza facturile (cheltuielile si veniturile asociatiilor de proprietari)
  •  ce trebuie sa stiti atunci cand se schimba administratorul, cu privire la documentele contabile
  •  cum sa completeaza statul de salarii lunar si ce obligatii fiscale se declara (ex. D112)
  •  ce informatii contine lista de plata a cheltuielilor lunare si situatia soldurilor elementelor de de activ si pasiv
  •  care sunt termenele legale pentru depunerea declaratiilor la Primarie + depunerea on-line
  •  care sunt informatiile relevante care trebuie completate in fisa postului pentru anumiti salariati
  •  care este procedura de infiintare, evindenta si termenele de inregistrare in REVISAL
  •  care sunt formularele si declaratiile fiscale care trebuie intocmite in diferite situatii (inregistrare fiscala, modificari ulterioare, declaratii privind salariatii, cenzorii, declararea impozitului pe profit, s.a )
  •  care sunt termenele legale pentru plata si depunerea declaratiilor fiscale
     

...Click aici pentru Formularul de Comanda >>






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Planul de conturi general 2025"


X