Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Declaratia unica-simplificare a procedurii de depunere a declaratiilor fiscale

ANAFdeclaratii fiscaleimpozit pe venitdeclaratie fiscala unica
Guvernul a decis introducerea de la 1 ianuarie 2011 a unei declaratii fiscale unice pentru contributiile de asigurari sociale si impozitul pe venit, care se va depune la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, respectiv la unitatile fiscale in a caror evidenta sunt inregistrati contribuabilii ca platitori de impozite, taxe si contributii, urmand ca ANAF sa transmita datele necesare privind evidenta nominala a asiguratilor celorlalte institutii.

Masura introducerii declaratiei unice vine in sprijinul contribuabililor care au calitatea de angajatori si reprezinta o modalitate mult mai eficienta de depunere a declaratiilor prin eliminarea celor patru ghisee la care trebuie sa se prezinte contribuabilul in prezent.

Obligatia completarii si depunerii formularului 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale si evidenta nominala a persoanelor asigurate, impozitul pe venitul din salarii”, revine persoanelor fizice si juridice care au calitatea de angajator sau entitati asimilate angajatorului.

Declaratia 112 se utilizeaza pentru declararea contributiilor sociale datorate incepand cu obligatiile aferente lunii ianuarie 2011, cu termen de depunere pana la data de 25 februarie 2011, inclusiv. In prezent, conform legislatiei in vigoare, contribuabilii datoreaza si platesc contributii sociale in urmatoarele cote:
- contributia de asigurari sociale pentru conditii normale de munca datorata de angajatori - 20,8%;
- contributia de asigurari sociale pentru conditii normale de munca datorata de angajati - 10,5%;
- contributia angajatorilor in functie de clasa de risc, potrivit Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale - de la 0,15% la 0,85%;
- contributia datorata de angajatori la bugetul asigurarilor pentru somaj - 0,5%;
- contributia individuala datorata la bugetul asigurarilor pentru somaj - 0,5%;
- contributia datorata de angajator la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale conform Legii nr. 200/2006 - 0,25%;
- contributia de asigurari sociale de sanatate datorata de angajatori - 5,2%;
- contributia de asigurari sociale de sanatate datorata de angajati - 5,5%;
- contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85%.

Noul formular al declaratiei unice va putea fi completat, semnat si transmis online, exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul portalului e-Romania, incepand cu data de 1 iulie 2011.

Pentru transmiterea online a declaratiei unice contribuabilii trebuie detina o semnatura electronica obtinuta prin utilizarea unui certificat digital calificat de la unul din furnizorii de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Pana la 1 iulie 2011 declaratia se poate depune si in format electronic, pe suport electronic (discheta), insotit de anexa 1.1 - angajator, in format hartie, semnat si stampilat, conform legii.

Sursa ANAF

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ANAFdeclaratii fiscaleimpozit pe venitdeclaratie fiscala unica

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 22 Decembrie 2010


Votati articolul "Declaratia unica-simplificare a procedurii de depunere a declaratiilor fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Alte articole publicate in data de 22 Decembrie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la monografiile contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X