Pentru masinile din categoria non-euro, cele mai poluante, cuantumul taxei va scadea mai putin sau va ramane acelasi, in functie de capacitatea cilindrica
Proiectul introduce o noua grila de calcul a taxei auto in functie de capacitatea cilindrica a masinilor, pentru autovehicule incadrate in categoria M1, respectiv a vehiculor concepute si construite pentru transportul de pasageri care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune.
Coeficientii taxei calculate pe baza acestui indicator vor scadea astfel uniform cu 30% pentru masinile cu motor Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 si non-euro, indiferent de capacitatea cilindrica, cu exceptia masinilor non-euro de 2.001-3.000 centimetri cubi, pentru care taxa scade doar cu 12%, si de peste 3.000 centimetri cubi, unde taxa ramane la acelasi nivel.
Grila de calcul a taxei auto in functie de capacitatea cilindrica a masinii releva totodata ca nici taxa auto perceputa incepand cu acest an pentru masini Euro 5 nu va fi redusa, fiind mentinuta la nivelul actual.
Pentru masini Euro 5, taxa auto a fost introdusa la inceputul acestui an, iar initiatorii Proiectului considera ca aceasta taxa este deja la un nivel suficient de redus.
In prezent, o motorizare Euro 5 de 1.100 cmc este taxata cu 116 euro in cazul unei masini noi si cu 91 de euro in cazul unui autoturism vechi de 2 ani.
Pentru o masina Euro 5 de 2.000 de cmc veche de 2 ani trebuie achitata o taxa de 507 euro, iar inregistrarea unei masini Euro 5 de 3.000 cmc veche de 2 ani presupune plata unei taxe de 1.541 euro.
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Manual de politici contabile - Stick USB
Pentru o masina noua cu motor Euro 5 de 3.000 centimetri cubi, taxa este de 1.950 euro.