OUG nr. 35/2019 din 23 mai 2019 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 427 din data de 30 mai 2019. Motivul actului il reprezinta adoptarea unor masuri fiscal-bugetare privind acordarea unor imprumuturi din Trezoreria Statului si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
Iata mai jos principalele masuri introduse prin OUG nr. 35/2019!
Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice se va putea depune si in format fizic, adica la ghiseu. S-a abrogat obligativitatea completarii si depunerii doar prin mijloace de depunere la distanta. Mai multe informatii AICI.
Restituirea sumelor reprezetand taxa speciala pentru autoturisme ai autovehicule, taxa de poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule se va face fara a opera compensarea.
Art. 61. -
"Prin derogare de la prevederile art. 167 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, restituirea sumelor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se face fara a opera compensarea."
Art. IV. -
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Dupa alineatul (3) al articolului 34 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal- bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.116 din 29 decembrie 2018, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduc trei noi alineate, alineatele (4) - (6), cu urmatorul cuprins:
"
(4) Pentru personalul incadrat in unitatile sanitare publice, inclusiv cele care au ca asociat unic unitatile administrativ- teritoriale, aflate in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate, influentele financiare determinate de cresterile salariale prevazute la alin. (1) se asigura prin transferuri din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, de la titlul VI «Transferuri intre unitati ale administratiei publice».
(5) In aplicarea prevederilor alin. (4), influentele financiare determinate de cresterile salariale se acorda pe baza de documente justificative in conditiile stabilite prin contractele incheiate intre casele de asigurari de sanatate si unitatile sanitare publice, inclusiv cele care au ca asociat unic unitatile administrativ-teritoriale, reglementate prin ordin al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
(6) Pentru aplicarea prevederilor alin. (4) sumele aferente platii influentelor financiare determinate de cresterile salariale prevazute la alin. (1) se asigura pe anul 2019 prin virari de credite de angajament si credite bugetare de la titlul II «Bunuri si servicii»."
Art. I. -
(1) Prin derogare de la prevederile art. 61 alin. (1) si art. 63 alin. (41) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de la prevederile art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 14/2019 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2019, unitatile administrativ-teritoriale pot solicita, in cursul anului 2019, contractarea de imprumuturi din venituri din privatizare, inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, in limita sumei de 700.000 mii lei, pentru plata subventiilor restante aferente furnizarii energiei termice catre populatie, in urmatoarele conditii:
a) rata de dobanda: ROBOR la 3 luni comunicata de Banca Nationala a Romaniei in ultima zi lucratoare a lunii anterioare autorizarii imprumutului plus o marja in functie de scadenta imprumuturilor, rata dobanzii rezultata ramane fixa pe toata durata de derulare a imprumutului. Marja se stabileste astfel:
(i) 1,5 puncte procentuale pentru scadente de pana la 3 ani, inclusiv;
(ii) 2,0 puncte procentuale pentru scadente intre 3 si 5 ani, inclusiv;
(iii) 2,5 puncte procentuale pentru scadente intre 5 si 10 ani, inclusiv;
(iv) 3,0 puncte procentuale pentru scadente intre 10 si 15 ani, inclusiv;
(v) 3,5 puncte procentuale pentru scadente intre 15 si 20 de ani, inclusiv;
b) perioada de rambursare: care este stabilita potrivit scadentei imprumutului acordat, cu posibilitatea rambursarii anticipate, partial sau integral;
c) limita de indatorare: 30%;
d) termenul-limita de depunere la directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice a documentelor prevazute la alin. (9), pentru a fi transmise Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale: 31 iulie 2019.
(2) Sumele acordate cu titlu de imprumut din veniturile din privatizare, contractate de unitatile administrativ-teritoriale, pot fi utilizate cu respectarea destinatiei prevazute la alin. (1). Responsabilitatea cu privire la utilizarea sumelor in scopul pentru care se contracteaza imprumutul revine in totalitate autoritatilor administratiei publice locale ale unitatilor administrativ-teritoriale.
(3) Rambursarea imprumuturilor prevazute la alin. (1) se efectueaza in transe trimestriale, egale, incepand cu trimestrul urmator acordarii acestora. Dobanda aferenta reprezinta un venit al bugetului Trezoreriei Statului, care se calculeaza lunar prin aplicarea ratei dobanzii la soldul imprumutului, incepand cu luna acordarii imprumutului, si se plateste trimestrial, in suma cumulata pana la zi.
(4) Drepturile si obligatiile partilor, termenii si conditiile de derulare a imprumuturilor contractate conform alin. (1) se stabilesc prin conventie de imprumut.
(5) Pentru neplata la termen a ratelor scadente si a dobanzilor de platit la imprumutul acordat se calculeaza o dobanda, pentru fiecare zi de intarziere, la nivelul dobanzii prevazute la art. 174 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data stingerii obligatiei. Dobanda reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului.