Intr-un raport realizat recent de analisti ai pietei muncii, se arata o schimbare a evolutiei criteriilor de evaluare de care tine cont un angajator atunci cand intervieveaza potentialii angajati. Astfel, prin comparatie cu ceea ce crede candidatul ca isi doreste angajatorul, lucrurile par sa stea exact pe dos.
In privinta managerilor romani, raportul arata ca motivatia si atitudinea candidatului la interviu pot sa conteze mai mult decat experienta acumulata. Astfel, procentul celor pentru care conteaza atitudinea este de 30,9%, iar motivatia conteaza in proportie de 18,2%. Valorile si principiile unui candidat conteaza in raport de 10%, in vreme ce experienta are o pondere de numai 9,1%. In rest, inteligenta ocupa un loc penultim si are un procent de 7,3%, in vreme ce nici talentul nu este cel mai apreciat (1,8%).
In concluzie, tocmai ceea ce nu poate fi masurat pare sa conteze cel mai mult pentru managerii romani. Atitudinea si motivatia reprezinta astfel doi factori pe care un angajat poate miza cu succes atunci cand se prezinta la interviu.
Specialistii in domeniul business considera insa ca acest raport este ingrijorator deoarece selectarea unui candidat in baza factorilor de mai sus va afecta compania pe termen lung din punct de vedere al performantelor inregistrate.
Contabilitatea organizatiilor non-profit
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Faptul ca experienta si inteligenta sunt lasate pe ultimele locuri de catre managerii romani denota diferenta de mentalitate a acestora prin comparatie cu managerii din alte tari care aplica un sistem riguros de evaluare a angajatilor si care tin cont de un raport in care criteriile de evaluare sunt cu totul diferite de cele de care tin cont managerii romani.