Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in sistem online in data de 9 noiembrie 2024.
Perioada de inscriere examen CCF
Inscrierea la examen si depunerea documentelor aferente se fac exclusiv online, in perioada 30 septembrie 2024 – 18 octombrie 2024, pe site-ul www.ccfiscali.ro – sectiunea EXAMEN.
Candidatii isi asuma responsabilitatea cu privire la autenticitatea si corespondenta dintre documentele incarcate in platforma de inscriere si cele originale.
Conditiile de participare la examen pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal
Pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal, candidatii, persoane fizice, trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa fie licentiati ai unei facultati cu profil economic;
b) sa aiba o experienta profesionala de minimum 5 ani, dintre care minimum 3 ani in una sau mai multe dintre urmatoarele activitati:
(i) elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislatiei fiscale;
(ii) administrare fiscala;
(iii) elaborarea sau aplicarea reglementarilor contabile;
(iv) activitate financiar-contabila;
(v) activitate didactica universitara in domeniul finantelor publice, fiscalitate, politici fiscale si bugetare, contabilitate financiara, finantele institutiilor publice;
(vi) activitate de consultant fiscal asistent;
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
c) sa nu aiba antecedente penale pentru savarsirea unor infractiuni sanctionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiara, precum si alte infractiuni in legatura cu exercitarea activitatilor prevazute la lit. b);
d) sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
e) sa fie apti din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;
f) sa promoveze examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal.
Conditiile de participare la examen pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal asistent
Pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal asistent, candidatii, persoane fizice, trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa aiba calitatea de licentiat al unei institutii acreditate de invatamant superior cu durata stabilita de lege;
b) sa aiba o experienta profesionala de minimum 2 ani;
c) sa nu aiba antecedente penale pentru savarsirea unor infractiuni sanctionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiara, precum si alte infractiuni in legatura cu exercitarea activitatilor prevazute la art. 5 alin. (1) lit. b);
d) sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
e) sa fie apti din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;
f) sa promoveze examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal asistent.
Documentele necesare efectuarii inscrierii pentru consultanti fiscali
Dosarul de inscriere la examen se incarca in aplicatia Camerei Consultantilor Fiscali de catre candidat folosind un cont propriu creat in aplicatie. In vederea crearii contului este necesara utilizarea de catre candidat a unei adrese de e-mail valide. Dosarul va contine cererea de inscriere si documentele care atesta indeplinirea conditiilor prevazute la alin. (1) lit. a) -e), astfel:
a) cererea de inscriere la examen;
b) declaratia privind consimtamantul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal;
c) curriculum vitae;
d) diploma de licenta, precum si acte doveditoare, in cazul schimbarii numelui;
e) carnetul de munca, adeverinta eliberata de angajator, adrese eliberate de organizatiile profesionale din care fac parte, in cazul profesiilor liberale;
f) actul de identitate;
g) certificatul de cazier judiciar;
h) certificatul de cazier fiscal;
i) adeverinta medicala eliberata de medicul de familie care sa ateste ca sunt clinic sanatosi;
j) declaratia pe propria raspundere privind capacitatea deplina de exercitiu; conform modelului pus la dispozitie de catre Camera Consultantilor Fiscali;
k) dovada achitarii taxei de inscriere la examen.
Documentele necesare efectuarii inscrierii pentru consultanti fiscali asistenti
Dosarul de inscriere la examen se incarca in aplicatia Camerei Consultantilor Fiscali de catre candidat folosind un cont propriu creat in aplicatie. In vederea crearii contului este necesara utilizarea de catre candidat a unei adrese de e-mail valide. Dosarul va contine cererea de inscriere si documentele care atesta indeplinirea conditiilor prevazute la alin. (1) lit. a) -e), astfel:
a) cererea de inscriere la examen;
b) declaratia privind consimtamantul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal;
c) curriculum vitae;
d) diploma de licenta, precum si acte doveditoare, in cazul schimbarii numelui;
e) carnetul de munca, adeverinta eliberata de angajator, adrese eliberate de organizatiile profesionale din care fac parte, in cazul profesiilor liberale;
f) actul de identitate;
g) certificatul de cazier judiciar;
h) certificatul de cazier fiscal;
i) adeverinta medicala eliberata de medicul de familie care sa ateste ca sunt clinic sanatosi;
j) declaratia pe propria raspundere privind capacitatea deplina de exercitiu; conform modelului pus la dispozitie de catre Camera Consultantilor Fiscali;
k) dovada achitarii taxei de inscriere la examen.
Tematica si bibliografie, CLICK AICI >>
Inscrierea la examen se face exclusiv online, iar platforma va fi disponibila doar in perioada 30 septembrie – 18 octombrie. Platfoma poate fi utilizata cu usurinta de pe orice dispozitiv de tip desktop PC, laptop, cu acces la reteaua de internet. La inscriere, este necesar crearea unui cont de utilizator, iar adresa de e-mail folosita trebuie sa fie una valida.
Taxa inscriere examen CCF
Taxa de inscriere la examen este in cuantum de 600 lei. Plata taxei se poate face in contul Camerei Consultantilor Fiscali (C.I.F.18677087) deschis la Banca Transilvania - IBAN RO36BTRL04101202D58602XX, precum si in numerar sau cu cardul la sediul Camerei Consultantilor Fiscali din municipiul Bucuresti, str. Alexandru Constantinescu nr. 61, sectorul 1.
Contestatii examen CCF
Contestatia se depune exclusiv online in aplicatie la sectiunea “Contestatii”.
Contestatia se formuleaza in scris si va cuprinde, sub sanctiunea respingerii, urmatoarele elemente obligatorii:
a) datele de identificare ale contestatarului;
b) obiectul acesteia, cu precizarea expresa a intrebarilor contestate;
c) motivele de fapt si de drept pentru fiecare intrebare contestata;
d) semnatura contestatarului.
Pasi de urmat:
1. Se incarca contestatia, in primul camp, in format „.pdf” sau „.jpg”, dupa caz. (img. 19)
2. Aplicatia permite sa incarcati separat si anexe la contestatie, daca apreciati necesar.
3. Dupa incarcarea documentelor se apasa butonul „Trimite contestatia”.
ATENTIE! Dupa trimiterea contestatiei aceasta nu mai poate fi modificata sau inlocuita.
4. Dupa ce ati trimis contestatia apare mesajul de confirmare a trimiterii si numarul de inregistrare al contestatiei. De asemenea, veti primi si pe adresa de e-mail un mesaj de confirmare pentru depunerea contestatie.
Grafic examen
30.09.2024 - 18.10.2024 - Perioada de inscriere la examen si incarcarea documentelor.
pana la 23.10.2024 inclusiv - Transmiterea completarilor daca au fost solicitate de catre operatorul CCF.
30.09.2024 - 27.10.2024 inclusiv - Perioada in care aveti posibilitatea de a va retrage dosarul de inscriere la examen.
09.11.2024 - Sustinerea examenului in sistem online pe platforma de examen ASE.
09.11.2024 - 12.11.2024 - Perioada de depunere a contestatiilor.
13.11.2024 – 03.12.2024 - Perioada de solutionare a contestatiilor.
04.12.2024 - Comunicarea deciziilor de solutionare a contestatiilor
09.11.2024 - 09.12.2024 - Perioada de transmitere si solutionarea cererilor de restituire a taxei de examen, in cazul dosarelor respinse la inscriere sau retrase de candidati in termenul din grafic.
Cursuri speciale de pregatire pentru examen
De asemenea, va informam ca in perioada 28.10.2024 - 01.11.2024, Camera Consultantilor Fiscali organizeaza in sistem online, prin platforma zoom, cursuri speciale de pregatire pentru sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal/consultant fiscal asistent.
Cursurile reprezinta un real sprijin pentru candidatii la examen si vor acoperi toate tematicile corespunzatoare domeniilor de examinare.
Taxa de participare pentru intregul pachet de cursuri este de 450 lei si se poate achita in contul IBAN: RO 36 BTRL 0410 1202 D586 02XX deschis la Banca Transilvania.
Vezi aici programul de desfasurare a cursurilor online >>
Citeste si: Examenul de Consultant Fiscal 2024: 5 intrebari grila rezolvate >>
Foto: pexels.com