Auditul de calitate in domeniul serviciilor contabile raspunde urmatoarelor obiective:
a) oferirea posibilitatii ca publicul sa aiba o buna perceptie asupra calitatii serviciilor prestate si armonizarea comportamentelor profesionale ale membrilor;
b) contribuirea la buna organizare a cabinetelor si la perfectionarea metodelor de lucru;
c) aprecierea modului de aplicare a regulilor si normelor profesionale si de respectare a obligatiilor de membru;
d) dezvoltarea solidaritatii in randul profesiei, prin favorizarea contactelor dintre colegi, apropierea si respectul profesionistilor fata de organele Corpului.
Auditul de calitate se intemeiaza pe 5 principii fundamentale:
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
a) universalitate: auditul se aplica tuturor cabinetelor definite ca atare si tuturor serviciilor profesionale realizate de acestea: contabilitate, audit, consultanta, expertiza etc.;
b) confidentialitate: nicio informatie privind un cabinet sau un membru al acestuia nu poate fi adusa la cunostinta tertilor;
c) adaptarea auditului: este corespunzator naturii misiunilor exercitate si marimii cabinetului;
d) colegialitate: auditul este efectuat de catre expertii contabili membri ai Corpului, anume formati si instruiti, care au calitatea de angajati ai Corpului;
e) armonizare: pe cat posibil, cabinetele care executa activitati reglementate de mai multe organisme profesionale pot face obiectul unui audit cu obiective stabilite de comun acord cu aceste organisme.
Auditul de calitate cuprinde:
a) cunoasterea modului de organizare a cabinetului, a sistemelor si procedurilor in vigoare in cadrul acestuia (auditul structural);
b) aprecierea modului in care sunt aplicate normele profesionale, examinandu-se prin sondaj dosarele
de lucru corespunzatoare misiunilor selectionate pentru audit (auditul tehnic);
c) indeplinirea obligatiilor de membru al Corpului in ceea ce priveste educatia, etica, plata cotizatiilor, depunerea raportului anual de activitate, participarea la activitatile organizate de Corp
(auditul de conformitate).
Auditul de calitate are drept referinta standardele profesionale emise de Corp pentru fiecare serviciu profesional prestat, regulile si normele profesionale in vigoare in momentul exercitarii misiunilor si uzantele profesionale, precum si Codul etic national al profesionistilor contabili.
Prezentul regulament se refera atat la misiunile normalizate de Corp, cat si la misiunile cerute de anumite reglementari in vigoare.
Puteti descarca aici modelul de contract prestari servicii financiar-contabile.