Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Resurse conta: Casarea si valorificarea unui mijloc fix amortizat complet

vanzare deseuricontributiimijloc fix amortizat completfondul pentru mediu


In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin. (1) din Normele privin d organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin O.M.F.P. nr. 2.861/2009, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.

Propunerile cuprinse in procesul -verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la da ta incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului, ordonatorului de credite sau persoanei responsabile cu gestiunea entitatii. Acesta, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale (art. 43).

Prin urmare, scoaterea din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta/mijloacelor fixe, se poate efectua in urma operatiunii de inventariere pe baza propunerii exprimata de catre comisia de inventariere si aprobata de catre managerul, directorul sau administratorul persoanei juridice. Comisia de inventariere va propune de asemenea si modalitatea de distrugere/valorificare a bunurilor.
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili



Pentru scoatere din uz a materialelor de natura stocurilor/mijloace fixe se va intocmi formularul Proces -Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14 -2-3/aA). Functiunea si continutul minimal al acestui document se regasesc in anexele 2, respectiv 3 la O .M.E.F. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile.

Daca in urma casarii rezulta diverse dezmembraminte ce pot fi utilizate prin valorificare la centrele de specialitate (fier vechi, plastic, sticla, cartoane etc.), in afara inregistrarilor mai sus amintite trebuie evidentiata realizarea de venituri din reciclarea acestor bunuri ce au in opinia noastra caracter de deseu.

Astfel, din punctul de vedere al facturarii , vanzarea acestor deseuri este supus a taxarii inverse pe teritoriul Romaniei daca reciclatorul este inregistrat in scopuri de TVA. Emiterea facturii se face fara a preciza TVA, cu mentiunea "taxare inversa" conform art. 160 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
Din veniturile rezultate, societ atea prelucratoare a deseurilor va retine contributia la fondul de mediu.

In ceea ce priveste contributia la fondul de mediu, aceasta este reglementata de Ordinul nr. 1.032/2011 privind modificarea Ordinului ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 578/2006 pentru aprobarea Metodologiei de calcul al contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu la art 4-9: "Sunt obligati la plata contributiei de 3% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor metalice feroase si neferoase, inclusiv a bunurilor destinate dezmembrarii, generatorii deseurilor, respectivdetinatorii bunurilor destinate dezmembrarii, persoane fizice sau juridi ce, care nu au calitatea de colector si/sau de valorificator autorizat in conditiile legii.

Obligatia de a calcula, de a retine, de a declara si de a vira la Fondul pentru mediu contributia de 3% din veniturile realizate din vanzarea de deseuri metalice feroase si neferoase, inclusiv a bunurilor destinate dezmembrarii, revine operatorilor economici care desfasoara activitati de colectare si/sau de valorificare a deseurilor.

Contributia de 3% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor metalice feroase si neferoase, inclusiv a bunurilor destinate dezmembrarii, se retine prin stopaj la sursa de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare si/sau de valorificare a deseurilor, care au obligatia sa le vireze la Fondul pentru mediu.

Vanzarea deseurilor metalice feroase si neferoase, inclusiv a bunurilor destinate dezmembrarii, de catre generatorii dese urilor, respectiv de catre detinatorii bunurilor destinate dezmembrarii, persoane fizice, catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare si/sau de valorificare a deseurilor se face pe baza de factura/adeverinta de primire si plata, cu retinerea contributiei de 3% la achitarea in numerar a sumei cuvenite vanzatorului de deseuri.

Baza de calcul la care se aplica contributia de 3% reprezinta valoarea de vanzare a deseurilor metalice feroase si neferoase si a bunurilor destinate dezmembrarii, exclusiv TVA".


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
vanzare deseuricontributiimijloc fix amortizat completfondul pentru mediu

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Mai 2012


Votati articolul "Resurse conta: Casarea si valorificarea unui mijloc fix amortizat complet":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Renuntare casa de marcat fiscala

Intrebare: Buna seara,

Sunt administratorul unei SC.,doresc sa ma ajutati daca se poate cu un raspuns la intrebarea:

Legea 70 / 2015 nu mai imi permite sa incasez pe casa de marcat sume mai mari de 10000 ron,de la persoane fizice.Trebuie sa anunt la ANAF ca nu mai utilizez casa de marcat?trebuie sa predau memoria fiscala ?sau scot la sfarsit de luna Z pe zero,si reiese ca nu am folosit-o.
In registrul de bani personali trebuie sa il completez daca nu mai folosesc casa de marcat?
Multumesc,

Raspuns: Buna dimineata, Va multumesc pentru raspuns,am depus notificarea,am registrul,dar nelamurirea este...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Mai 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016