email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ATENTIE! Neachitarea obligatiilor fiscale restante cu retinere la sursa poate constitui infractiune

ATENTIE! Neachitarea obligatiilor fiscale restante cu retinere la sursa poate constitui infractiune
infractiuneinchisoareretinere la sursadividende

AJFP Vrancea atrage atentia contribuabililor ca neachitarea obligatiilor fiscale restante cu retinere la sursa poate constitui infractiune si ca se pedepseste cu inchisoarea. 

Institutia reaminteste contribuabililor ca potrivit art. 61 alin. (1) din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, constituie infractiuni si se pedepsesc cu inchisoare de la 1 an la 5 ani sau cu amenda retinerea si neplata, incasarea si neplata, in cel mult 60 de zile de la termenul de scadenta prevazut de lege a urmatoarelor obligatii fiscale:

- impozitul pe dividendele platite de o persoana juridica romana catre o persoana juridica romana;

- impozitul pentru veniturile din activitati independente realizate in baza contractelor de activitate sportiva;

- impozitul pe veniturile din drepturile de proprietate intelectuala; impozit pe venitul din salarii si asimilate salariilor;

- impozitul pe veniturile din arenda; impozitul pe veniturile sub forma de dobanzi;

- Impozitul pe veniturile impozabile obtinute din lichidarea unei persoane juridice sau din reducerea capitalului social, potrivit legii; 

- Impozitul pe veniturile din pensii; Impozitul pe veniturile din premii si din jocuri de noroc;

- Impozitul pe veniturile din alte surse;

- impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere cu o persoana juridica, contribuabil potrivit titlului II din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica sau entitate - asociere fara personalitate juridica dintr-o asociere cu o persoana juridica, contribuabil potrivit Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific, cu modificarile si completarile ulterioare;


- Impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere cu o persoana juridica, contribuabil potrivit titlului III din Legea nr. 227/2015 cu modificarile si completarile ulterioare;

- contributia de asigurari sociale; contributia de asigurari sociale de sanatate;
- impozitul cu retinere la sursa pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti;

- impozit datorat pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal; contributia la Fondul pentru mediu. 

Pentru a nu intra sub incidenta acestor prevederi, contribuabilii care figureaza in evidenta fiscala cu obligatii fiscale restante de natura celor mentionate, sunt invitati sa achitate, de indata aceste obligatii fiscale ori sa solicite acordarea uneia dintre facilitatile fiscale in vigoare, respectiv:

a) esalonarea la plata, reglementata de art. 184 – art. 209 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu prevederile Ordinului presedintelui A.N.A.F. nr. 90/2016 pentru aprobarea continutului cererii de acordare a esalonarii la plata si a documentelor justificative anexate acesteia, precum si a Procedurii de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organul fiscal central, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) esalonarea la plata, in forma simplificata, reglementata de art. 209^1 – art. 209^14 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu prevederile Ordinului presedintelui A.N.A.F. nr. 1767/2021 pentru aprobarea Procedurii de acordare a esalonarii la plata, in forma simplificata, de catre organul fiscal central;

Informatii suplimentare pot fi obtine utilizand Formularul de contact disponibil pe pagina de Internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala: www.anaf.ro sau telefonic, prin contactarea Serviciului de asistenta telefonica a contribuabililor -
Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2023

Care sunt noile modificari contabile valabile in 2023?


Aflati care sunt noutatile contabile pentru 2023 in Ghidul practic al contabilitatii. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile!

Concret, Ghidul practic al contabilitatii va ofera explicatii, interpretari si solutii pentru subiecte sensibile de ultima ora legate de:

  •   Fondul comercial
  •   Reevaluarea imobilizarilor
  •   Titluri pe termen scurt
  •   Decalaje in aprovizionare
  •   Reduceri comerciale si financiare primite si acordate
  •   Vanzari online
  •   Penalitati comerciale
...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
infractiuneinchisoareretinere la sursadividende


Data aparitiei: 01 Martie 2023

Votati articolul "ATENTIE! Neachitarea obligatiilor fiscale restante cu retinere la sursa poate constitui infractiune":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Baza impozabila a veniturilor unei microintreprinderi: venituri incluse vs. excluse

    • SRL-ul platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor este forma pentru care opteaza adesea antreprenorii atunci cand deschid o afacere. Un aspect important in acest caz este baza impozabila a veniturilor unei microintreprinderi. Pentru a clarifica situatia, prezentam in continuare de ce venituri se tine cont la plata impozitului si care sunt cele excluse, potrivit ultimelor modificari.  ...» citeste mai departe aici

  • Politici Contabile esentiale pentru orice firma - 42 modele editabile

    • Politicile contabile influenteaza dimensiunea rezultatului contabil, a elementelor bilantiere si, ca o consecinta, valoarea indicatorilor economico-financiari. Ele trebuie alese astfel incat sa reflecte cat mai fidel imaginea firmei. Modificarea politicilor contabile poate fi efectuata numai la inceputul unui exercitiu financiar si doar daca apar schimbari legislative sau daca noile politici ofera informatii mai relevante si mai credibile referitoare la operatiunile firmei. In rest,...» citeste mai departe aici

  • Control ANAF. Model de contestatie impotriva unei decizii de impunere

    • Contestatia este o cale administrativa de atac si nu inlatura dreptul la actiune al celui care se considera lezat in drepturile sale printr-un act administrativ fiscal. Contestatia se depune in termen de 45 de zile de la data comunicarii actului administrativ fiscal, sub sanctiunea decaderii. Daca in actul administrativ fiscal nu au fost mentionate: posibilitatea de a fi contestat, termenul de depunere a contestatiei si organul fiscal la care se depune contestatia, ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X