Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie

Ordonanta austeritatii este in Monitor! Primele efecte pe care le produce

Data aparitiei: 16 Mai 2023
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ordonanta austeritatii este in Monitor! Primele efecte pe care le produce
angajaricheltuieliasigurari sociale de sanatate

Ordonanta 34/2023, denumita si Ordonanta austeritatii, care cuprinde mai multe masuri de reducere a cheltuielilor bugetare a aparut in Monitor. Actul este publicat in Monitorul Oficial nr. 415 din 15 mai 2023.

Printre masurile se afla limite lunare de cheltuieli, o reducere cu 10% a cheltuielilor cu bunuri si servicii pentru 2023, interdictie la achizitia de masini si mobilier, cu exceptia celor prin programul Rabla, precum si inghetarea angajarilor la stat.

Descopera mai jos lista completa a masurilor si textul actului normativ. 

OUG 34/2023 - Ordonanta austeritatii: textul actului normativ

Denumire completa: OUG 34/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative


Articolul I

(1) Prin derogare de la prevederile art. 49 alin. (4) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2023, incepand cu luna urmatoare intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Guvernul aproba lunar, prin memorandum, pana la finele lunii in curs pentru luna urmatoare, limite lunare de credite de angajament si credite bugetare, pentru ordonatorii principali de credite finantati integral de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, in cadrul carora ordonatorii principali de credite incheie angajamente legale, respectiv deschid si repartizeaza credite bugetare pentru bugetul propriu si pentru institutiile publice subordonate.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), nu se aproba limite lunare de credite de angajament si credite bugetare pentru:



a) dobanzi;
b) proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile;
c) proiecte cu finantare din Planul national de redresare si rezilienta al Romaniei;
d) imprumuturi si rambursari de credite;
e) transferuri de echilibrare catre bugetele de asigurari sociale.

(3) Se autorizeaza ministrul finantelor sa aprobe modificarea limitelor unor ordonatori principali de credite stabilite potrivit dispozitiilor alin. (1) ca urmare a:

a) utilizarii, in conditiile legii, a fondurilor la dispozitia Guvernului;
b) utilizarii mecanismului de asigurare a fondurilor necesare pentru compensarea facturilor la energie si gaze naturale, reglementat de art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2022 privind masurile aplicabile clientilor finali din piata de energie electrica si gaze naturale in perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul energiei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 206/2022, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) utilizarii sumelor primite prin donatii si sponsorizari, conform art. 63 din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul II

(1) Conducatorii autoritatilor si institutiilor publice, indiferent de modul de finantare si subordonare, au obligatia de a dispune masurile necesare in vederea reducerii cu 10% a cheltuielilor aprobate pe anul 2023 la titlul „Bunuri si servicii“, exclusiv sumele nerepartizate in conformitate cu prevederile art. 21 alin. (5) din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) In cazuri temeinic justificate, ordonatorul principal de credite poate aproba ordonatorilor secundari si/sau tertiari de credite din subordine depasirea nivelului prevazut la alin. (1), situatie in care respectarea conditionalitatii prevazute la alin. (1) se urmareste cumulat la nivel de ordonator principal de credite, pentru fiecare sursa de finantare in parte.

(3) Prevederile alin. (1) nu se aplica pentru cheltuielile cu medicamentele si materialele sanitare, cu serviciile medicale, pentru cheltuielile cu actiuni si programe de sanatate, precum si in cazul cheltuielilor aferente unitatilor de invatamant preuniversitar si universitar.

Articolul III

(1) In anul 2023, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, autoritatilor si institutiilor publice, indiferent de modul de finantare si subordonare, inclusiv activitatilor finantate integral din venituri proprii infiintate pe langa acestea, li se interzice achizitionarea, preluarea in leasing sau inchirierea de:

a) autoturisme, astfel cum sunt acestea definite la art. 3 pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 109/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) mobilier si aparatura birotica, asa cum sunt prevazute in grupa 3 „Mobilier, aparatura birotica, sisteme de protectie a valorilor umane si materiale si alte active corporale“, subgrupele 3.1. „Mobilier“ si 3.2. „Aparatura birotica“ din cadrul Hotararii Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, cu modificarile ulterioare, precum si obiecte de inventar de natura acestora, in scopul dotarii spatiilor cu destinatia de birou.

(2) Asigurarea necesitatilor de bunuri prevazute la alin. (1) se realizeaza numai prin redistribuiri din cadrul aceleiasi institutii sau de la alte institutii publice.

(3) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) si (2):

a) autoritatile si institutiile publice nou-infiintate dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, numai in primul an de functionare, daca acestea nu provin din restructurarea si/sau reorganizarea altor institutii publice, deja existente;
b) obiectivele de investitii cu punere in functiune dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta;
c) achizitiile efectuate in cadrul proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile si proiectelor cu finantare din Planul National de Redresare si Rezilienta al Romaniei;
d) autoturismele a caror achizitie se realizeaza in cadrul Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in transporturi prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante din punct de vedere energetic, finantat din Fondul pentru mediu precum si in cadrul Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national 2020-2024, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

(4) Achizitiile publice aflate in curs de desfasurare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se vor definitiva pe baza prevederilor legale in vigoare la data initierii procedurilor respective, numai in conditiile in care autoritatea contractanta a transmis deja, pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, spre publicare anuntul sau invitatia de participare.

(5) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta inceteaza toate procedurile de achizitie publica pentru bunurile prevazute la alin. (1) lit. a) pentru care nu a fost parcursa etapa de comunicare a rezultatului procedurii de achizitie publica.

Articolul IV

(1) In anul 2023, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se suspenda ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante, cu exceptia posturilor unice din:

a) institutiile si autoritatile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) institutiile publice locale, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) In sensul prezentei ordonante de urgenta, prin post unic se intelege:

a) acel post ale carui atributii, prin continutul si natura lor, sau responsabilitati stabilite nu se regasesc intr-o alta structura organizatorica;
b) un post dintre cele aflate in structura in care exista numai posturi vacante.

(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), proiectul-pilot al concursului pentru ocuparea unor functii publice vacante aflat in desfasurare se deruleaza in continuare, in conditiile prevazute la art. 619 si in anexa nr. 9 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare.

(4) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), prin memorandum initiat de Ministerul Educatiei si aprobat in sedinta de Guvern, se poate aproba organizarea de concursuri pentru ocuparea posturilor didactice, didactice auxiliare si nedidactice, precum si a functiilor de conducere, vacante sau temporar vacante, din unitatile de invatamant preuniversitar si institutiile de invatamant superior.

(5) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), in cazuri temeinic justificate, prin memorandum aprobat in sedinta Guvernului se poate aproba organizarea de concursuri sau examene pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante din institutiile si autoritatile publice prevazute la alin. (1) lit. a), cu justificarea necesitatii si cu incadrarea in cheltuielile de personal aprobate cu aceasta destinatie in buget, respectiv prin memorandum aprobat in sedinta Guvernului, initiat de Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei, pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante din institutiile publice locale prevazute la alin. (1) lit. b).

(6) Pentru posturile pentru care s-a afisat rezultatul selectiei dosarelor de concurs anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se pot continua procedurile de ocupare a acestora, conform prevederilor in vigoare la data publicarii anuntului privind concursul.

(7) In termen de 2 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, autoritatile si institutiile publice au obligatia sa publice pe site-ul propriu un anunt cu privire la posturile care indeplinesc cerintele prevazute la alin. (6) si pentru care concursul poate continua.

(8) Concursurile organizate si desfasurate cu nerespectarea prevederilor alin. (2) si (4)-(7) sunt nule de drept. Nulitatea se constata de instanta competenta, in conditiile legii.

(9) Prin derogare de la prevederile art. 506 alin. (8) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, pe perioada aplicarii masurii prevazute la alin. (1), transferul la cerere se face la solicitarea functionarului public, cu aprobarea conducatorului autoritatii sau institutiei publice in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea functionarul public, precum si a conducatorului autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea functionarul public.

(10) Autoritatea sau institutia publica in cadrul careia s-a aprobat transferul la cerere al functionarului public instiinteaza in termen de 2 zile lucratoare de la data aprobarii cererii de transfer autoritatea sau institutia publica in cadrul careia isi desfasoara activitatea functionarul public despre aprobarea cererii de transfer.

(11) Conducatorul autoritatii sau institutiei publice de la care se transfera functionarul public are obligatia sa emita actul administrativ de modificare a raporturilor de serviciu sau, in situatia in care este afectata derularea corespunzatoare a activitatii la nivelul structurii in care este incadrat functionarul public, sa comunice refuzul motivat al transferului la cerere, in termen de 5 zile lucratoare de la primirea instiintarii prevazute la alin. (10). Transferul la cerere opereaza de la data modificarii raportului de serviciu, stabilita prin actul administrativ emis de conducatorul autoritatii sau institutiei publice de la care se transfera functionarul public si care nu poate depasi 30 de zile calendaristice de la data emiterii actului administrativ.

(12) Cererile de transfer depuse anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se solutioneaza potrivit prevederilor in vigoare la data depunerii cererii de transfer de catre functionarul public.

(13) Prin derogare de la prevederile art. 510 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, pe perioada aplicarii masurii prevazute la alin. (1), functiile publice de conducere pot fi exercitate cu caracter temporar, fara obligativitatea organizarii unor concursuri, cu notificarea prealabila a Agentiei Nationale a Functionarilor Publici cu 5 zile inainte de dispunerea masurii.

Articolul V

Prin derogare de la prevederile art. 23 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 21 alin. (7) din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2023, creditele de angajament si creditele bugetare retinute, in proportie de 10% in bugetul de stat, in bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru somaj se anuleaza cu ocazia primei rectificari bugetare, cu exceptia cheltuielilor de investitii, a cheltuielilor cu stocurile rezerva de stat si de mobilizare si a cheltuielilor aferente despagubirilor civile.

Articolul VI

Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (9) si (10) din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2023, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se autorizeaza ordonatorii principali de credite sa efectueze virari de credite bugetare si credite de angajament intre programe pe tot parcursul anului, peste limita prevazuta, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate, cu modificarea corespunzatoare a anexei nr. 3/xx/27 „Fisa programului bugetar“.

Articolul VII

Articolul 11 din Legea nr. 133/2019 pentru infiintarea Agentiei pentru Calitatea si Marketingul Produselor Agroalimentare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 576 din 15 iulie 2019, cu modificarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Articolul 11
Prezenta lege intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2024.

Articolul VIII

In anul 2023, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, prin derogare de la prevederile art. 374 alin. (5) si (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele si durata activitatii desfasurate in regim de telemunca se stabilesc de catre conducatorii autoritatilor si institutiilor publice, indiferent de modul de finantare si subordonare.

Articolul IX

(1) In cursul anului 2023, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, in situatia in care fondurile asigurate din contul de disponibil prevazut la art. 15 alin. (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2022, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 206/2022, cu modificarile si completarile ulterioare, nu asigura plata integrala a cererilor de decontari transmise conform prevederilor acestui act normativ, Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si Ministerul Energiei pot aloca, din bugetul propriu, fonduri pentru plata acestora.

(2) In aplicarea prevederilor alin. (1), prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (8)-(10) din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2023, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se autorizeaza Ministerul Energiei si Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale sa efectueze virari de credite bugetare si credite de angajament, in cadrul capitolului bugetar, intre capitole bugetare si intre programe, peste limitele prevazute, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate, in vederea asigurarii fondurilor necesare prevazute la art. 7 si 7^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2022, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 206/2022, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul X

La articolul III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16/2021 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii si a intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie - IMM INVEST ROMANIA, precum si pentru modificarea si completarea Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, aprobata prin art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 42/2020, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 252 din 12 martie 2021, cu modificarile ulterioare, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si pana la data de 30 iunie 2022, acordarea grantului se realizeaza conform Schemei de ajutor de stat prevazuta la art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 42/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii - IMM INVEST ROMANIA, precum si pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 75/2020, cu modificarile si completarile ulterioare. Perioada in care se poate efectua plata grantului este cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta si data de 31 decembrie 2023 inclusiv.

Articolul XI

(1) Pentru o perioada de 24 de luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, autoritatile contractante care atribuie contracte de achizitie publica ce au ca obiect produse agroalimentare aplica criteriul de atribuire cel mai bun raport calitate-pret, in conformitate cu prevederile art. 187 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Ponderea stabilita pentru factorul de evaluare privind calitatea este de 60% din punctajul total si este compusa din: 30% pentru factorul „lantul de aprovizionare“ si 30% pentru realizarea unei etape de productie in regiunea de dezvoltare unde isi are sediul autoritatea contractanta, astfel cum este prevazut la art. 8 din Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regionala in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) In sensul prezentului articol, prin „lantul de aprovizionare“ se intelege circuitul de aprovizionare care implica un numar de operatori economici responsabili de producerea, fabricarea si comercializarea produselor care fac obiectul achizitiilor publice prevazute la alin. (1).

(4) In scopul asigurarii unei eficiente calitative a produselor agroalimentare achizitionate de autoritatile contractante, algoritmul de calcul al punctajului aferent factorului de evaluare „lantul de aprovizionare“ va fi unul de tip invers proportional, in sensul ca un numar mai mic de operatori economici implicati in lantul de aprovizionare va primi un punctaj mai mare.

(5) Operatorii economici au obligatia de a detine autorizatie/inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor care figureaza in registrele de evidenta a unitatilor autorizate/inregistrate gestionate de catre autoritatea competenta si de a respecta prevederile art. 18 din Regulamentul (CE) nr. 178/2002 al Parlamentului European si al Consiliului din 28 ianuarie 2022 de stabilire a principiilor si a cerintelor generale ale legislatiei alimentare, de instituire a Autoritatii Europene pentru Siguranta Alimentara si de stabilire a procedurilor in domeniul sigurantei produselor alimentare, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul XII

(1) In anul 2023, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, personalul din cadrul autoritatilor si institutiilor publice, indiferent de modul de subordonare si de finantare, poate detine calitatea de membru al consiliului de administratie si/sau de membru al consiliului de supraveghere la maximum doua intreprinderi publice sau in organele de conducere ale altor entitati detinute de stat sau de unitatile administrativ-teritoriale al caror sediu se afla pe teritoriul Romaniei.

(2) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta sau de la data numirii, dupa caz, personalul prevazut la alin. (1), numit ca membru in mai multe consilii de administratie si/sau de supraveghere la intreprinderile publice sau in organele de conducere ale altor entitati detinute de stat sau de unitatile administrativ-teritoriale, isi va exercita optiunea.

(3) In situatia in care personalul prevazut la alin. (1) nu isi exercita dreptul de optiune in termenul prevazut la alin. (2), acesta isi pierde de drept calitatea de membru din toate consiliile de administratie si/sau de supraveghere ale intreprinderilor publice sau in organele de conducere ale altor entitati detinute de stat sau de unitatile administrativ-teritoriale.

Articolul XIII

(1) Prevederile art. III se aplica si operatorilor economici prevazuti la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2013 privind intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici ori majoritari sau detin direct ori indirect o participatie majoritara, aprobata cu completari prin Legea nr. 47/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Interdictia prevazuta la art. III nu se aplica operatorilor economici prevazuti la alin. (1) care achizitioneaza bunurile respective in vederea realizarii activitatilor specifice obiectului de activitate stabilit prin actul de infiintare.

Articolul XIV

De la data intrarii in vigoare a dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta, Guvernul poate adopta proiecte de acte normative/documente de politici publice a caror aplicare atrage micsorarea veniturilor sau majorarea cheltuielilor aprobate prin buget, doar daca acestea sunt insotite de fisa financiara intocmita conform art. 15 din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si art. 15 sau 21, dupa caz, din Legea nr. 69/2010, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de declaratia conform careia majorarea de cheltuiala este compatibila cu obiectivele si prioritatile strategice specificate in strategia fiscal-bugetara, cu legea bugetara anuala si cu plafoanele de cheltuieli prezentate in strategia fiscal-bugetara.

Articolul XV

In anul 2023, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, sumele prevazute in bugetele ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat, ce se repartizeaza, in conditiile legii, entitatilor de drept privat aflate in subordinea, coordonarea sau autoritatea institutiilor publice, se vor utiliza cu prioritate pentru plata obligatiilor catre bugetul general consolidat.

Articolul XVI

(1) Termenul prevazut la art. 142 alin. (10) din Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciara se proroga pana la data de 31 decembrie 2023.

(2) In interiorul termenului prevazut la alin. (1), Inalta Curte de Casatie si Justitie are obligatia de a derula si incheia procesul de dobandire a deplinei capacitati institutionale necesare gestionarii bugetului prevazut la art. 142 alin. (2) din Legea nr. 304/2022.

Articolul XVII

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 555 din 5 iulie 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 546, literele a)-h) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

a) 9 posturi pentru cabinetul prim-ministrului;
b) 6 posturi pentru cabinetul viceprim-ministrului cu portofoliu, ministrului de stat;
c) 4 posturi pentru cabinetul viceprim-ministrului fara portofoliu;
d) 4 posturi pentru cabinetul ministrului, secretarului general al Guvernului si sefului Cancelariei Prim-Ministrului;
e) 4 posturi pentru cabinetul ministrului delegat;
f) 2 posturi pentru cabinetul secretarului general adjunct al Guvernului, secretarului de stat si asimilatului acestuia din cadrul ministerelor si aparatului de lucru al Guvernului si consilierului de stat;
g) 2 posturi pentru cabinetul conducatorului de organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu rang de secretar de stat;
h) 1 post pentru cabinetul subsecretarului de stat si asimilatului acestuia din cadrul aparatului de lucru al Guvernului din cadrul ministerelor si al celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale;

2. La articolul 548 alineatul (2), dupa litera c) se introduce o noua litera, lit. d), cu urmatorul cuprins:

d) la solicitarea demnitarului sau ca urmare a unor modificari legislative.

Articolul XVIII
Incadrarea in numarul de posturi prevazut la art. 546 lit. a)-h) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum este modificat prin art. XVII pct. 1 din prezenta ordonanta de urgenta, se realizeaza cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Foto: Unsplash.com






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X