Hotararea nr. 900 din 1 septembrie 2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la cardul national de asigurari sociale de sanatate din titlul IX "Cardul european si cardul national de asigurari sociale de sanatate" din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost publicata in Monitorul Oficial cu numarul 643 din data de 10 septembrie 2012.
Cardul national de asigurari sociale de sanatate, se emite pentru dovedirea calitati de asigurat pentru furnizarea unor servicii medicale. Acesta se emite individual pentru fiecare asigurat cu varsta peste 18 ani impliniti.
Termenul de valabilitate a cardului national este de 5 ani de la data emiterii. Pentru cardurile emise pana la data de 31 decembrie 2012, termenul de valabilitate incepe de la data de 1 ianuarie 2013.
Contravaloarea cardului national, respectiv cheltuielile pentru producerea documentului propriu-zis se suporta, din bugetul Ministerului Sanatatii.
Distributia cardurilor catre asigurati se realizeaza de casele de asigurari sociale de sanatate prin furnizorii de servicii medicale din asistenta medicala primara.
Entitatile care au acces la informatiile inscrise pe cardul national sunt:
a)Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si casele de asigurari de sanatate, prin personalul autorizat in acest scop, au acces la datele mentionate la art. 331 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia editarii datelor medicale pe cipul cardului national;

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Manual de politici contabile - Stick USB

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
b)medicul de familie la care este inscris asiguratul are acces la editarea datelor medicale inscrise pe cipul cardului national, precum si la citirea datelor inscrise atat pe cardul national, cat si pe cipul acestuia;
c)medicii specialisti, altii decat medicii de familie mentionatimai sus,au acces numai la citirea datelor inscrise pe cardul national, respectiv cipul acestuia;
d)furnizorii de dispozitive medicale si furnizorii de medicamente, prin intermediul cardului national, vor realiza doar identificarea titularului cardului national in vederea eliberarii prescriptiilor medicale sau a dispozitivelor medicale.
Informatiile minime care vor fi vizualizate pe cardul national sunt urmatoarele:
a)numele si prenumele asiguratului;
b)codul unic de identificare in sistemul de asigurari sociale de sanatate;
c)numarul de identificare al cardului national;
d)data expirarii cardului national.
Pe cip-ul cardului national se inregistreaza si pot fi accesate datele mentionate la art. 331 alin. 1) şi (2) din Legea nr.95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
- numele, prenumele, precum si codul numeric personal ale asiguratului;
- codul unic de identificare in sistemul de asigurari sociale de sanatate;
- numarul de identificare al cardului national de asigurari sociale de sanatate.
- diagnostice medicale cu risc vital si boli cronice;
- grupa sanguina si Rh;
- acceptul exprimat, in timpul vietii, pentru prelevarea de organe, tesuturi si celule, dupa deces;
- medic de familie: nume, prenume, date de contact.