email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nou in Monitor: Normele de aplicare a Legii prestatorului casnic (HG 822/2022)

Nou in Monitor: Normele de aplicare a Legii prestatorului casnic (HG 822/2022)
prestator casnictichetecas

Potrivit Legii prestatorului casnic, lucratorii  vor fi platiti cu tichete de munca si vor deveni asigurati in sistemul public de pensii. Recent au aparut in Monitor si normele de aplicare a legii.

Hotararea Guvernului 822/2022 a aparut in Monitorul Oficial nr. 631 din 27 iunie 2022. Preverile actului normativ vor intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2024, cu exceptia art. 13 care intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial.

Legea prestatorului casnic reprezinta o masura pentru stoparea muncii la negru si pentru asigurarea lucratorilor casnici in sistemul public de pensii. Potrivit legii privind reglementarea activitatii prestatorului casnic, lucratorii casnici vor fi platiti doar cu tichete de munca din 2024, a caror valoare va fi de 15 lei, iar numarul acestora va fi negociat direct cu beneficiarul casnic de la inceput.

Lucratorii casnici vor datora impozit pe venit si CAS (contributia la pensii) pentru tichetele pe care vor trebui sa le schimbe in bani la agentiile de ocupare a fortei de munca, precum si a municipiului Bucuresti, respectiv la agentiile locale si punctele de lucru ale acestora, la punctele de acces ale furnizorului de serviciu universal sau prin platforma online.

Prin normele de aplicare s-a stabilit cum se va face inregistrarea prestatorilor si a beneficiarilor in platforma electronica si modelul tichetului de activitati casnice.

HG 822/2022 - Normele de aplicare a Legii prestatorului casnic

 

 

Articolul 1

Prezentele norme metodologice, denumite in continuare norme, reglementeaza punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 111/2022 privind reglementarea activitatii prestatorului casnic, denumita in continuare lege.

Articolul 2
Tichetul de activitati casnice poate fi utilizat in conditiile legii doar in scopul remunerarii activitatilor casnice desfasurate de catre prestatorul casnic sau de catre persoanele care exercita ocazional profesia de bona, prevazute la art. 2 alin. (1) din lege.

Articolul 3
(1) Pentru desfasurarea de activitati casnice remunerate, in conditiile legii, atat beneficiarii casnici, cat si prestatorii casnici se inregistreaza prin crearea unui cont personal in Platforma electronica de evidenta a desfasurarii activitatilor casnice, gestionata de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca potrivit art. 13 alin. (2) din lege, denumita in continuare platforma electronica.
(2) Inregistrarea beneficiarilor casnici si prestatorilor casnici in platforma electronica si crearea contului personal se pot face fie individual de catre acestia, fie prin intermediul personalului agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii pentru ocuparea fortei de munca, la sediul acestor agentii.

Articolul 4
Intre un beneficiar casnic si unul sau mai multi prestatori casnici sau intre un prestator casnic si unul sau mai multi beneficiari casnici se pot stabili, in acelasi timp, cu respectarea conditiilor prevazute de art. 3 alin. (2), (3) si (6) din lege, raporturi juridice in vederea prestarii activitatilor casnice, prin acordul de vointa al partilor, fara a avea o forma scrisa.

Articolul 5
(1) Modelul tichetului de activitati casnice pe suport electronic este prevazut in anexa nr. 1.
(2) Modelul tichetului de activitati casnice pe suport hartie este prevazut in anexa nr. 2.
(3) Modelele prevazute la alin. (1) si (2) contin elementele obligatorii prevazute la art. 6 alin. (4) din lege.

Articolul 6
(1) Preschimbarea in bani a tichetelor de activitati casnice se poate realiza la sediul oricarei agentii pentru ocuparea fortei de munca, la sediile unitatilor furnizorului de serviciu universal, prevazut la art. 6 alin. (1) din lege, sau prin ordin de plata/transfer in contul bancar indicat de catre prestatorul casnic prin platforma electronica.

(2) Pentru preschimbarea in bani a tichetelor de activitati casnice pe suport hartie la sediile unitatilor furnizorului de serviciu universal, prestatorul casnic trebuie sa fie inregistrat in platforma electronica, potrivit art. 3.

(3) Atat Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, cat si furnizorul de serviciu universal, prevazut la art. 6 alin. (1) din lege, publica pe paginile proprii de internet adresele sediilor prevazute la alin. (1).

(4) Preschimbarea tichetelor de activitati casnice potrivit alin. (1) se face prin plata contravalorii calculate conform art. 7 alin. (5) din lege in numerar sau in contul bancar indicat de catre prestator prin platforma electronica.

(5) Preschimbarea in bani a tichetelor de activitati casnice la sediul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca sau la sediile unitatilor furnizorului de serviciu universal, potrivit alin. (1) si (2), se face in baza actului de identitate prezentat de catre prestatorul casnic, iar plata contravalorii prevazute la alin. (4) se evidentiaza intr-un borderou de plata intocmit conform modelului prevazut in anexa nr. 3, care se semneaza de catre prestatorul casnic.

Articolul 7
Costul de tiparire si distribuire a tichetelor de activitati casnice pe suport hartie se suporta de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, din bugetul asigurarilor pentru somaj.

Articolul 8
(1) In aplicarea art. 6 alin. (1) si art. 7 alin. (3) din lege, furnizorul de serviciu universal, prevazut la art. 6 alin. (1) din lege, efectueaza urmatoarele operatiuni:

a) solicita, lunar, agentiilor pentru ocuparea fortei de munca in a caror raza teritoriala se gasesc sediile unitatilor acestuia eliberarea tichetelor de activitati casnice estimate a fi necesare;
b) elibereaza beneficiarilor casnici tichetele de activitati casnice solicitate si incaseaza de la acestia contravaloarea aferenta;
c) vireaza sumele incasate din vanzarea tichetelor de activitati casnice in conturile distincte de disponibil deschise in acest scop la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca, in termen de 3 zile lucratoare de la data incasarii;
d) solicita, lunar, agentiilor pentru ocuparea fortei de munca prevazute la lit. a) sumele necesare platii contravalorii tichetelor de activitati casnice solicitate de catre prestatorii casnici;
e) platesc prestatorilor casnici valoarea neta a tichetelor de activitati casnice preschimbate, rezultata dupa calculul aferent retinerii impozitului pe venit si a contributiei de asigurari sociale;
f) restituie sumele neachitate prestatorilor casnici in conturile distincte de disponibil deschise in acest scop la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca, pana in data de 28 a lunii in care trebuiau platite;
g) transmite Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca orice alte informatii necesare pentru asigurarea gestionarii tichetelor de activitati casnice.

(2) Cheltuielile efectuate de catre furnizorul de serviciu universal in aplicarea prevederilor art. 6 alin. (1) si art. 7 alin. (3) din lege se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, in baza unui contract de achizitie publica incheiat in conditiile Legii nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, intre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si furnizorul de serviciu universal.

Articolul 9
(1) Pentru tichetele de activitati casnice achizitionate de beneficiarul casnic sau de angajatorul prevazut la art. 11 alin. (1) din lege, agentia pentru ocuparea fortei de munca sau, dupa caz, furnizorul de serviciu universal prevazut la art. 6 alin. (1) din lege emite factura fiscala sau chitanta fiscala, dupa caz, in care inscriu urmatoarele informatii:

a) numarul de tichete de activitati casnice achizitionate;
b) numarul de ordine dintr-o serie continua, care caracterizeaza cronologia emisiei de tichete de activitati casnice, din care cea corespunzatoare numarului de tichete de activitati casnice livrate beneficiarului casnic sau angajatorului prevazut la art. 11 alin. (1) din lege;
c) valoarea nominala a tichetului de activitati casnice imprimata pe acesta, din seria livrata;
d) valoarea totala corespunzatoare numarului de tichete de activitati casnice livrate;
e) numarul contului bancar distinct si denumirea institutiei de credit la care isi are deschis contul beneficiarul casnic sau angajatorul prevazut la art. 11 alin. (1) din lege.

(2) Pentru tichetele de activitati casnice emise pe suport electronic, documentul fiscal de achizitie prevazut la alin. (1) este generat automat de platforma electronica si comunicat beneficiarului casnic potrivit optiunii acestuia, pe suport hartie sau in format electronic, prin posta sau prin e-mail, la adresa furnizata de beneficiarul casnic.

Articolul 10
(1) Termenul prevazut la art. 7 alin. (3) din lege se calculeaza de la data primirii tichetului de activitati casnice de catre prestatorul casnic, respectiv data inscrisa pe tichet.
(2) Termenul prevazut la art. 7 alin. (7) din lege se calculeaza de la data achizitionarii tichetului de activitati casnice de catre beneficiarul casnic, prin metodele prevazute la art. 6 alin. (1) din lege, respectiv data inscrisa pe tichetul de activitati casnice de agentiile pentru ocuparea fortei de munca sau, dupa caz, de furnizorul de serviciu universal ori data generata automat de platforma electronica.
(3) Termenul prevazut la art. 7 alin. (8) din lege se implineste la ora 24.00 a celei de-a 30-a zile calendaristice de la expirarea termenului prevazut la art. 7 alin. (7) din lege.
(4) In situatia in care termenul prevazut la alin. (3) se implineste intr-o zi nelucratoare, acesta se prelungeste pana la ora 24.00 a primei zile lucratoare care urmeaza.

Articolul 11
(1) Returnarea tichetelor de activitati casnice, prevazuta la art. 7 alin. (8) din lege, se realizeaza la cererea scrisa a beneficiarului casnic, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 4, la care se ataseaza tichetele de activitati casnice neutilizate.
(2) Cererea prevazuta la alin. (1) si tichetele de activitati casnice pe suport hartie neutilizate se depun la oricare agentie pentru ocuparea fortei de munca, personal de beneficiarul casnic, prin prezentare la sediul agentiei, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau prin servicii de curierat.
(3) Pentru returnarea tichetelor de activitati casnice emise pe suport electronic neutilizate, cererea prevazuta la alin. (1) se depune prin intermediul platformei electronice, iar valoarea acestora se achita in contul bancar al beneficiarului casnic asociat contului personal creat pe platforma electronica, potrivit art. 3.
(4) Suma cuvenita conform art. 7 alin. (8) din lege se plateste de agentia pentru ocuparea fortei de munca in termen de 5 zile lucratoare de la data depunerii cererii conform alin. (2) sau (3), dupa caz.
(5) Tichetele de activitati casnice achizitionate de beneficiar si nevalorificate in perioada prevazuta la art. 7 alin. (7) din lege sau nereturnate in conditiile art. 7 alin. (8) din lege se anuleaza de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, care inscrie mentiunea „Anulat“ in platforma electronica.

Articolul 12
(1) Pentru acordarea in mod gratuit a tichetelor de activitati casnice prevazute la art. 10 alin. (1) din lege, beneficiarul casnic depune o cerere, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 5, la agentia pentru ocuparea fortei de munca in a carei raza teritoriala isi are domiciliul sau, dupa caz, resedinta, prin prezentare la sediul agentiei, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, prin servicii de curierat, prin posta electronica sau prin intermediul platformei electronice.
(2) Tichetele de activitati casnice prevazute la alin. (1) se acorda in urma constatarii de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca a indeplinirii conditiei prevazute la art. 10 alin. (1) din lege.

Articolul 13
(1) In aplicarea art. 13 alin. (1) din lege, Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale achizitioneaza servicii de implementare a sistemului informatic suport pentru platforma electronica, cu respectarea prevederilor art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Platforma electronica prevazuta la alin. (1) se preda de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale in gestiune Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca pana la data de 31 decembrie 2023.
(3) Platforma electronica poate fi accesata de catre persoanele inregistrate conform art. 3 atat online, prin intermediul unei pagini web dedicate, cat si de pe orice dispozitiv mobil, prin intermediul unei aplicatii mobile.

Articolul 14
(1) Prin intermediul platformei electronice, beneficiarul casnic inregistrat conform art. 3 poate:
a) solicita si plati tichetele de activitati casnice emise pe suport hartie sau pe suport electronic;
b) solicita tichetele de activitati casnice acordate gratuit potrivit art. 10 alin. (1) din lege;
c) solicita returnarea tichetelor de activitati casnice emise pe suport electronic, potrivit art. 7 alin. (8) din lege.
(2) Prin intermediul platformei electronice, prestatorul casnic inregistrat conform art. 3 poate fi remunerat in tichete de activitati casnice emise pe suport electronic si poate preschimba tichetele de activitati casnice emise pe suport electronic.
(3) Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca, in calitate de operator de date cu caracter personal, gestioneaza baza de date a platformei electronice, cu respectarea prevederilor art. 15 din lege.

Articolul 15
(1) Pentru angajatorii prevazuti la art. 11 alin. (1) din lege, tichetele de activitati casnice pot fi acordate in limita sumelor prevazute distinct cu aceasta destinatie in bugetele proprii, aprobate potrivit legii.
(2) La determinarea sumelor totale destinate acoperirii valorii nominale a tichetelor de activitati casnice prevazute la art. 11 alin. (1) din lege se iau in calcul: valoarea nominala a tichetului de activitati casnice, numarul de angajati care vor beneficia de tichete de activitati casnice si numarul tichetelor de activitati casnice care se acorda lunar/anual angajatilor.
(3) Pentru acordarea de tichete de activitati casnice, in conditiile art. 11 alin. (5) din lege, angajatorii incheie un contract cu Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca.
(4) Contractul pentru achizitionarea tichetelor de activitati casnice, incheiat de catre angajator cu Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, cuprinde cel putin urmatoarele elemente:
a) necesarul total anual si esalonarea lunara a tichetelor de activitati casnice, dupa caz;
b) date si informatii referitoare la salariati necesare pentru emiterea tichetelor de activitati casnice individualizate si pentru utilizarea acestora in calitate de beneficiar casnic, cu respectarea prevederilor Legii nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), cu modificarile ulterioare.
(5) In vederea incheierii contractului prevazut la alin. (4), angajatorii depun o cerere intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 6.

Articolul 16
(1) Pentru acordarea in mod gratuit a tichetelor de activitati casnice prevazute la art. 11 alin. (8) din lege, angajatorul prevazut la art. 11 alin. (1) din lege depune o cerere, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 7, la agentia pentru ocuparea fortei de munca in raza careia are sediul/sediul social sau punctul de lucru, prin prezentarea la sediul agentiei, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, prin servicii de curierat sau prin posta electronica.
(2) Tichetele de activitati casnice prevazute la alin. (1) se acorda in urma constatarii de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca a indeplinirii conditiei prevazute la art. 11 alin. (8) din lege.

Articolul 17
(1) In aplicarea art. 9 alin. (4) din lege, agentia pentru ocuparea fortei de munca in a carei raza de resedinta isi are domiciliul sau, dupa caz, resedinta prestatorul casnic depune „Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate“, prevazuta la art. 147 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In aplicarea art. 9 alin. (5) si (6) din lege, agentiile pentru ocuparea fortei de munca transmit caselor de asigurari de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti, pe baza de protocol incheiat in conditiile art. 322 alin. (1)-(4) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, situatia lunara cu prestatorii casnici care au preschimbat in bani, in luna anterioara raportarii, cel putin 85 de tichete de activitati casnice.
(3) In vederea confirmarii indeplinirii conditiilor prevazute la art. 9 alin. (5) din lege, agentiile pentru ocuparea fortei de munca elibereaza prestatorilor casnici, in conditiile art. 3 alin. (7) si (8) si ale art. 9 alin. (5) si (6) din lege, o adeverinta intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 8.
(4) In vederea mentinerii calitatii de asigurat in sistemul asigurarilor sociale de stat si in sistemul asigurarilor sociale de sanatate, in conditiile art. 3 alin. (7) si (8) si ale art. 9 alin. (5) si (6) din lege, prestatorul casnic preschimba lunar tichetele de activitati casnice.
(5) Calitatea de asigurat in sistemul asigurarilor sociale de sanatate a prestatorului casnic inceteaza in conditiile art. 267 alin. (2^1) din Legea nr. 95/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 18
Impozitul pe venit datorat potrivit art. 11 alin. (6) din lege se retine, se plateste si se declara de angajatorii prevazuti la art. 11 alin. (1) din lege in numele angajatilor care primesc tichete de activitati casnice sub forma de prima sau bonus incepand cu data de intai pana la data de 25 a lunii urmatoare lunii in care au acordat tichetele de activitati casnice.

Articolul 19
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca transmite lunar/trimestrial/anual Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale rapoarte statistice generate de platforma electronica.

Articolul 20
Anexele nr. 1-8 fac parte integranta din prezentele norme.
Anexa nr. 1
la normele metodologice

Modelul tichetului de activitati casnice pe suport electronic

Denumirea bonului valoric, respectiv „Tichet de activitati casnice“
Rubrica pentru inscrierea/tiparirea datelor personale de identificare ale beneficiarul casnic care a achizitionat tichetul de activitati casnice
Numele si prenumele:
Codul numeric personal:
Rubrica pentru completarea datei la care a fost achizitionat tichetul de activitati casnice:
Valoarea nominala in lei (in cifre):
Seria si numarul tichetului de activitati casnice:
Rubrica pentru inscrierea/tiparirea datelor personale de identificare ale prestatorului casnic
Numele si prenumele:
Codul numeric personal:
Rubrica pentru inscrierea datei la care au fost prestate activitatile casnice remunerate
Rubrica pentru semnatura/acordul, dupa caz, a/al prestatorului casnic, prin care atesta faptul ca a fost informat cu privire la drepturile si obligatiile potrivit Legii nr. 111/2022 privind reglementarea activitatii prestatorului casnic.
Alte informatii: Imprimarea urmatorului text: „Prezentul tichet de activitati casnice nu este transferabil, nu poate fi utilizat pentru achizitia de bunuri si alte servicii si poate fi utilizat numai de prestatorul casnic ale carui date sunt completate pe acestea.“

Anexa nr. 2*)

*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
la normele metodologice

Modelul tichetului de activitati casnice pe suport hartie


Anexa nr. 3
la normele metodologice

BORDEROU DE PLATA
din ziua de ...................

Nr. crt.

Numele și prenumele prestatorului casnic

Codul numeric personal

Actul de identitate

Valoarea tichetelor după reținerea contribuției de asigurări sociale și a impozitului pe venit, potrivit legii

Data

Semnătura de primire a prestatorului casnic

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Intocmit
.............................


Anexa nr. 4
la normele metodologice

CERERE
de returnare a tichetelor de activitati casnice, in temeiul art. 7 alin. (8) din Legea nr. 111/2022


Catre
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului ............................/Municipiului Bucuresti
Subsemnatul/Subsemnata, ................................................, nascut/nascuta la data de ........................, domiciliat/domiciliata/cu resedinta in localitatea ................., str. ................. nr. ......., bl. ........, sc. ...., et. ...., ap. ...., judetul/sectorul ............., posesor/posesoare al/a actului de identitate ....... seria ....... nr. ................., codul numeric personal ................, in temeiul art. 7 alin. (8) din Legea nr. 111/2022 privind reglementarea activitatii prestatorului casnic, solicit returnarea unui numar de ............. tichete de activitati casnice, cu seria si numarul ................, in schimbul contravalorii nominale a acestora, din care se scade, in situatia tichetelor de activitati casnice emise in format fizic, pe hartie, costul suportat de agentia de ocupare cu tiparirea si distribuirea acestora:
[ ] in numerar
[ ] cod IBAN: ................................

Data
...........................
Semnatura
...........................
NOTA:
Se va marca cu „x“ optiunea beneficiarului casnic.

Anexa nr. 5
la normele metodologice

 

CERERE
de solicitare a tichetelor de activitati casnice, in temeiul art. 10 alin. (1) din Legea nr. 111/2022


Catre
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului ........../Municipiului Bucuresti
Subsemnatul/Subsemnata, ....................................., cu domiciliul/resedinta in localitatea ..................., str. ................. nr. ......., bl. ........, sc. ...., et. ...., ap. ....., judetul/sectorul ........................., posesor/posesoare al/a actului de identitate ....... seria ....... nr. ................., codul numeric personal ................, in temeiul art. 10 alin. (1) din Legea nr. 111/2022 privind reglementarea activitatii prestatorului casnic, solicit acordarea cu titlu gratuit a unui numar de 75 de tichete de activitati casnice, pe suport:
[ ] hartie
[ ] electronic
NOTA:
Se va marca cu „x“ optiunea beneficiarului casnic.

Data
...........................
Semnatura
...........................

Anexa nr. 6
la normele metodologice

CERERE
de solicitare a tichetelor de activitati casnice, in temeiul art. 11 alin. (5) din Legea nr. 111/2022


Date de identificare a angajatorului
Angajatorul (denumirea/numele) .........................
Codul de identificare fiscala ................................
Codul CAEN ........................................................
Judetul .................................................................
Sediul/Adresa ......................................................
Contul IBAN/Banca .............................................
Telefon/Fax .........................................................
E-mail/Pagina de internet ....................................

Catre
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca

Persoana juridica ......................................, cu sediul/adresa in ............................, judetul ..................., telefon .............., cod fiscal (CUI) ....................., cont IBAN ..................., deschis la Banca ..................., reprezentata prin doamna/domnul ......................., avand functia de .................., va rog sa imi aprobati demararea procedurii de incheiere a unui contract privind achizitia unui numar total de ...... tichete de activitati casnice in luna/anul .................... .

Reprezentantul legal al angajatorului,
..............................
Aprob.
Presedintele
Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca,
............................................
Anexa nr. 7
la normele metodologice

CERERE
de solicitare a tichetelor de activitati casnice, in temeiul art. 11 alin. (8) din Legea nr. 111/2022


Catre
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca
Persoana juridica ........................., cu sediul/adresa in ..............., judetul .............., telefon .............., cod fiscal (CUI) ....................., cont IBAN ..................., deschis la Banca ..................., reprezentata legal prin doamna/domnul ......................., avand functia de .................., solicit acordarea cu titlu gratuit a unui numar de ....... de tichete de activitati casnice, in temeiul prevederilor art. 11 alin. (8) din Legea nr. 111/2022 privind reglementarea activitatii prestatorului casnic, pentru un numar de ..... angajati, precizati in tabelul nominal:
TABEL NOMINAL

Nr. crt. Numele Prenumele CNP Nr. tichete de activități casnice
         
         
         


Reprezentant legal al angajatorului,
......................................

Anexa nr. 8
la normele metodologice


Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului .........../Municipiului Bucuresti

ADEVERINTA
privind confirmarea indeplinirii conditiilor prevazute la art. 9 alin. (5) din Legea nr. 111/2022
privind reglementarea activitatii prestatorului casnic


Seria ........ nr. ..............
Prin prezenta se confirma urmatoarele:
Domnul/Doamna ..........................................(numele/prenumele/cod numeric personal), legitimat(a) cu BI/CI seria ...... nr. ..............,
eliberat(a) de ...................... la data de ............., cu domiciliul in localitatea .............................., judetul/sectorul ..........., str. ....................... nr. ......, bl. ........., sc. ...., ap. ...., prestator casnic inregistrat in evidentele Agentiei de Ocupare a Fortei de Munca .......................................................(a Judetului ................./Municipiului Bucuresti/locala),
indeplineste conditiile prevazute la art. 9. alin. (5) din Legea nr. 111/2022 privind reglementarea activitatii prestatorului casnic.
Prezenta adeverinta are o perioada de valabilitate de 30 de zile de la data emiterii.

Director executiv,
..........................


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024


Alegeti:

  •     sa fiti rapid si corect informat asupra modificarilor legislative ce va impacteaza munca;
  •     sa gasiti instant solutia potrivita pentru problemele dvs. specifice legate de calculul si plata impozitului pe venit si a contributiilor (CAS si CASS);
  •     sa aveti siguranta legala a actiunilor si deciziilor dvs.;
  •     sa economisiti timp, bani si energie!
  •     sa fiti ferit de rigorile noii legi (amenzile privind incalcarea disciplinei financiare au explodat! Ating chiar si 20.000 lei!)

Comandati acum exemplarul dvs. din lucrarea Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
prestator casnictichetecas


Data aparitiei: 28 Iunie 2022

Votati articolul "Nou in Monitor: Normele de aplicare a Legii prestatorului casnic (HG 822/2022)":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X