email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A aparut in Monitor Ordinul care modifica Declaratia 112 (O nr. 2.814)

A aparut in Monitor Ordinul care modifica Declaratia 112 (O nr. 2.814)
d112anofmOUG 108/2020

UPDATE in 30 octombrie 2020 Ordinul nr. 2.814/1.536/1.806/2020 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a Declaratiei 112 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1005 din 29 octombrie 2020.

Anexele nr. 1-7 se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1005 bis, care se poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial“, Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.

Prevederile ordinului se aplica incepand cu data de intai a lunii urmatoare publicarii in Monitorul Oficial, adica de la 1 noiembrie 2020. 


Necesitatea acestui act normativ vine ca urmare a modificarilor legislative adoptate de Parlamentul Romaniei si de Guvernul Romaniei, in domeniul protectiei sociale, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2. Astfel, Declaratia 112 trebuie adaptata corespunzator.

Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate cuprinde atat informatii privind obligatiile fiscale ale contribuabililor, cat si informatii necesare stabilirii prestatiilor sociale potrivit legislatiei specifice, acordate de CNPP, CNAS, ANOFM si ANPIS.
 

 

*********

Articolul initial

 

Modificarea Declaratiei 112: principalele prevederi ale proiectului de ordin

Conform referatului de aprobare, prevederile ordinului vizeaza modificarea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate in temeiul urmatoarelor acte normative:
 
⦁    Legea nr.19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, cu modificarile si completarile ulterioare;
⦁    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 108/2020 pentru completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice;
⦁    Legea nr. 234/2019 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic;
⦁    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de SARS-CoV-2;
⦁    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca;
⦁    Legea nr. 188/2020 pentru modificarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice;
⦁    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2;
⦁    precum si de necesitatea actualizarii anexelor si instructiunilor de completare, in functie de problemele semnalate din practica.
 

Ca urmare a intrarii in vigoare a actelor normative sus mentionate au fost efectuate urmatoarele modificari:

⦁    introducerea unor noi casete in Anexa 1.1. - Anexa angajator, Sectiunile C2, C3, E2 si E3, in vederea centralizarii separate a concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca urmare a unei boli infectocontagioase pentru care se impune masura carantinarii sau masura izolarii;
⦁    introducerea unor noi casete in Anexa 1.2. - Anexa asigurat - Sectiunea B.4, pentru declararea distincta a bazelor de calcul ale indemnizatiilor acordate in baza dispozitiilor art. XI alin. (11) din O.U.G. nr. 30/2020 si in baza dispozitiilor art. 1 alin. (4) si art. 3 alin. (1) din O.U.G. nr. 132/2020, precum si a contributiei de asigurari sociale aferente;
⦁    actualizarea unor casete din Anexa 1.2. - Anexa asigurat - Sectiunea B.1., in vederea includerii prevederilor art. 1 alin. (1) din O.U.G. nr. 132/2020, prevederilor O.U.G. nr. 120/2020, precum si a prevederilor O.U.G. nr. 147/2020;
⦁    actualizarea unor casete din Anexa 1.2. - Anexa asigurat - Sectiunea B.4. Centralizator, in vederea includerii prevederilor art. 1 alin. (1) din O.U.G. nr. 132/2020, prevederilor O.U.G. nr. 120/2020 precum si a prevederilor O.U.G. nr. 147/2020;
⦁    introducerea in Nomenclatorul “Tip asigurat“ din Anexa nr. 4 a formularului, a unor  noi tipuri de asigurati, dupa cum urmeaza:
 
a)    Salariat care beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. 1 alin.(4) din O.U.G. nr. 132/2020, suportata din bugetul asigurarilor de somaj;
b)    Membru cooperator, salariat in  baza conventiei individuale de munca, prevazuta de Legea nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. 3 alin. (1) din OUG 132/2020, pentru care nu se datoreaza contributia asiguratorie pentru munca;
c)    Salariat care beneficiaza de indemnizatia acordata potrivit O.U.G. nr. 147/2020;
d)    Persoane fizice ale caror contracte individuale de munca au  fost desfacute ca urmare a concedierii colective, conform legii, care primesc sume reprezentand plati compensatorii calculate pe baza salariilor medii nete pe unitate;
e)    Modificarea denumirii tipului de asigurat 5 - Persoane fizice disponibilizate prin concedieri colective, care primesc compensatii banesti individuale, suportate din fondul de salarii, potrivit dispozitiilor prevazute in contractul de munca;
f)    Persoane fizice, care incaseaza venituri din salarii si asimilate salariilor sau venituri al caror tratament fiscal este cel asimilat veniturilor din salarii si asimilate salariilor si care nu se regasesc, in perioada de raportare, in celelalte tipuri de asigurati prevazute in   Nomenclatorul “Tip asigurat“ din Anexa nr. 4. Acest tip de asigurat va fi utilizat numai in situatia interventiilor legislative care conduc la modificarea prezentului ordin, astfel incat pana la amendarea in mod corespunzator a ordinului si a aplicatiei informatice, angajatoriil/platitorii de venituri sa isi indeplineasca in termenul legal obligatiile declarative.        

⦁    introducerea in  Anexa 5  - Nomenclatorul ”Indicativ conditii speciale”, a doua noi valori aferente celor doua noi locuri de munca in conditii speciale, introduse prin Legea nr. 234/2019 si O.U.G. nr. 10/2020;
⦁    Modificari de natura tehnica care constau in actualizarea corespunzatoare a anexelor si a instructiunilor la ordin potrivit aspectelor semnalate de utilizatorii declaratiei.


Consulta documentele atasate:

Proiectul de Ordin >>>

Referatul de aprobare >>

 

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
d112anofmOUG 108/2020

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 30 Octombrie 2020


Votati articolul "A aparut in Monitor Ordinul care modifica Declaratia 112 (O nr. 2.814)":
Rating:

Nota: 4.17 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Detinator semnatura electronica in vederea depunerii declaratiilor fiscale ANAF

Intrebare: In vederea depunerii declaratiilor electronice, exista posibilitatea de a detine si angajatul -economist semnatura electronica? De mentionat este ca angajatul are studii superioare economice si se va ocupa de evidenta contabila ( Cifra de afaceri 65.000 euro). Poate detine si administratorul semnatura electronica pt a fi depuse declaratiile online? Multumesc.

Raspuns: Poate detine semnatura electronica si un angajat care tine contabilitatea conform fisei postului, in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Octombrie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 + 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X