Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Preturile de transfer: Noile obligatii din 2017. Atentie! Pregatiti dosarul din acest an

dosar preturi de transferdosarul preturilor de transfer 2017preturi de transfer 2017Ordinul 442/2016

Odata cu reglementarile valabile inca din acest an, companile au obligatia de a prezenta din 2017 dosarul preturilor de transfer fara a depasi termenul declaratiei de impozit pe profit.

In ce priveste preturile de transfer, vom tine cont de Ordinul 442/2016 referitor la prevederile aplicabile contribuabililor mari, mijlocii si mici.

Inainte de a prezenta prevederile prevederi aplicabile contribuabililor mari, mijlocii si mici referitoare la preturile de transfer, in contextul Ordinului 442/2016, reamintim acele definitii date de legislatia de preturi de transfer in Romania:

Normele metodologice la art. 7 din Codul fiscal

"Se considera ca o persoana controleaza in mod efectiv o persoana juridica daca stabileste faptul ca, atat din punct de vedere faptic, cat si legal, prin utilizarea informatiilor si/sau a documentelor, administratorul/personalul de conducere, are capacitatea de decizie asupra activiatii persoanei juridice vizate, prin incheierea de tranzactii cu alte persoane juridice care sunt sub controlul aceluiasi administrator/personal de conducere sau ca persoana de conducere din cadrul persoanei juridice este actionar sau administrator in cadrul persoanei juridice vizate."

"Pentru justificarea controlului exercitat in mod efectiv sunt luate in considerare contractele incheiate intre persoanele vizate de drepturile atribuite prin: acte constitutive ale persoanelor juridice, procuri, contracte de munca sau de prestari de servicii".

Codul de procedura: art. 108: Obligatia de a conduce evidenta fiscala

(2) In vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata, contribuabilul/platitorul care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate are obligatia sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer. La solicitarea organului fiscal central competent contribuabilul/platitorul are obligatia de a prezenta dosarul preturilor de transfer.

Cuantumul tranzactiilor pentru care contribuabilul/platitorul are obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer, termenele pentru intocmirea acestuia, continutul dosarului preturilor de transfer, precum si conditiile in care se solicita acesta se aproba prin ordin al presedintelui ANAF.

Noile obligatii valabile din 2017! Ordinul 442/2016 - prevederi aplicabile contribuabililor mari

Contribuabilii mari sunt obligati sa inctomeasca anual, pana la data depunerii declaratiei de impozit pe profit, dosarul preturilor de transfer, daca tranzactiile desfasurate cu persoanele afiliate depasesc oricare dintre urmatoarele praguri de semnificatie:

- 200.000 euro, in cazul dobanzilor inregistrate cu serviciile financiare;


Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii



- 250.000 euro, in cazul serviciilor prestate/primite
- 350.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achizitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale

Dosarul poate fi solicitat: in cadrul unei inspectii fiscale sau pentru stabilirea unei stari de fapt.
Termenul de prezentare: este de maximum 10 zile calendaristice de la data solicitarii.

Ordinul 442/2016 - prevederi aplicabile in general contribuabililor mijlocii si mici

Contribuabilii mari ale caror tranzactii nu ating pragurile de semnificatie anterior mentionate, precum si contribuabilii mijlocii si mici vor intocmi dosarul preturilor de transfer la cererea autoritatilor fiscale, daca tranzactiile anuale cu persoanele afiliate depasesc urmatoarele praguri de semnificatie:

- 50.000 euro, in cazul dobanzilor inregistrate cu serviciile financiare;
- 50.000 euro, in cazul serviciilor prestate/primite;
- 100.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achiziitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale

Contribuabilii care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala sub pragurile de semnificatie prezentate mai sus vor documenta respectarea principiului valorii de piata conform regulilor generale prevazute de reglementarile financiar-contabile si fiscale in vigoare.


Dosarul poate fi solicitat: in cadrul unei inspectii fiscale.
Termenul de prezentare: este de intre 30 si 60 de zile calendaristice de la data solicitarii cu posibilitatea de prelungire o singura data cu cel mult 30 de zile.

Retineti, totodata, ca inca din acest an discutam deja de aplicarea prevederilor din Liniile directoare privind preturile de transfer emise de OCDE pentru societatile multinationale si administratiile fiscale. Vom tine cont, asadar, si de planul BEPS cu cele 15 actiuni.

In legislatia din Romania, retinem ca modificari importante, obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer, fara a mai astepta o cerere emisa de ANAF in aceasta privinta. Modificarile au fost aduse odata cu Legea 207/2015 privind Codul de Procedura fiscala.

Directiva UE – BEPS urmareste implementarea raporturilor si coordonarea recomandarilor emise de OCDE la nivelul tarilor europene. Desi Romania poate fi considerata un "early adopter" (deci la nivel de incepator), exista mai multe aspecte la care trebuie sa fim atenti cand discutam de preturile de transfer (sa avem in vedere si principiile dupa care ne ghidam, precum si liniile directoare din Codul fiscal).

IMPORTANT! Aspecte de care sa tinem cont:

- e importanta revizuirea tranzactiilor cu grupul in perioada urmatoare
- nu va mai fi suficienta o analiza doar din perspectiva autoritatilor din Romania
- inspectiile fiscale vor fi orientate catre continutul dosarului preturilor de transfer (va trebui sa cunoasteti temeinic legislatia si structura tranzactiilor, venind cu argumente solide in acest sens)

Nota: obligatia de a intocmi dosarul preturilor de transfer: pentru marii contribuabili, pana la data depunerii declaratiei anuala de impozit pe profit

Se impun reguli antifragmentare care vor tine cont de contextul general. Asa cum a fost dat ca exemplu in cadrul conferintei amintite, o companie cu depozit care apartine unei entitati, cu personal care apartine unei alte entitati va fi analizata din perspectiva mai larga. Practic, vor fi mai rare situatiile in care functioneaza astfel de societati cu o structura distribuita catre mai multe entitati.

Actiunea 13 din cadrul planului BEPS, actiune referitoare la documentatia preturilor de transfer, recomanda o abordare structurata asupra acestei documentatii.

De asemenea, documentele de tip "master file" si documentatia locala vor fi furnizate direct administratiilor fiscale.

Ca efecte asupra companiilor, Arcadie Parfenie, Tax Senior Manager, EY Romania, a amintit la inceputul anului, intr-o conferinta de specialitate, urmatoarele modificari:

- actualizarea documentatiei de preturi de transfer
- evaluarea stadiului de pregatire a CbCR (country by country reporting/"raportul tara cu tara"_
- implementarea unei solutii de raportare durabila
- transparenta informatiilor
- evaluarea riscurilor in functie de rezultatele raporturilor CbCr

De asemenea, amintim aici si actiunea 6 denumita "Standarde minime". Se aplica astfel:

- noi prevederi anti-abuz: abordare combinata a testului privind scopul principal (PPT) si clauza limitarii beneficiilor (LOB)/Exclusiv testul PPT/clauza LOB, completat de reguli specificie care vizeaza conduita mecanismelor de finantare

- definirea criteriului "activitate substantiala" – folosit atunci cand se determina daca un regim fiscal este nociv

- imbunatatirea transparentei economice – cadru pentru schimbul automat obligatoriu de informatii fiscale

In Lantul de productie/distributie, prin actiunile 8-10 se doreste alinirea rezultatelor cu crearea de valoare:
- reguli modificate privind aplicarea principiului pretului de piata
- noua verisune a capitolului VI din liniile directoare OCDE
-acorduri de contributie la costuri
- servicii intragrup cu valoare adaugata redusa

CLICK AICI PENTRU DOSAR COMPLET PRETURI DE TRANSFER: Control fiscal, intocmirea dosarului si nerespectarea principiului valorii de piata.


Prevederi Noul Cod de procedura fiscala la Art. 108 alin. (2):

"In vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata contribuabilul/platitorul care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate are obligatia sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer. La solicitarea organului fiscal central competent contribuabilul/platitorul are obligatia de a prezenta dosarul preturilor de transfer. Cuantumul tranzactiilor pentru care contribuabilul/platitorul are obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer, termenele pentru intocmirea acestuia, continutul dosarului preturilor de transfer, precum si conditiile in care se solicita acesta se aproba prin ordin al presedintelui ANAF."


Nota: Pentru Legislatie preturi de transfer si procedura amiabila, ANAF a creat o pagina distincta pe care o puteti consulta aici.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Decembrie 2016


Votati articolul "Preturile de transfer: Noile obligatii din 2017. Atentie! Pregatiti dosarul din acest an":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Decizie nelegala inventar de refacere

Intrebare: Buna dimineata !

Va supun analizei inca o problema care da mari batai de cap
si va rog din suflet sa ma ajutati !

Decizie nelegala
de inlocuire membru /comisie inventar - dispusa de Consiliul Administrativ al institutiei publice
in ultima sedinta,
pentru inlocuire salariatul /membrul comisiei nu a prezentat
o Adeverinta medicala sau Recomandare/Scrisoare medicala a unui medic de medicina muncii
ca nu poate fi presedinte al unei asemenea comisii.

Salariatul se prezinta bine mersi la serviciu.
Pur si simplu refuza sa munceasca si a cerut scoaterea din comisie.
Sustine ca face fizioterapie la coloana pentru ... hernie de disc,
or intr-un asemenea caz nu se fac fizioterapii !

Cum poate fi anulata Hotararea Consiliului Administrativ al institutiei publice ?
1. Va rog sa imi spuneti care sunt cazurile de anulare a unei Horarari a unui Consiliu Administrativ al unei institutii publice ?

2. Daca la sedinta nu au fost convocati oficial
invitatii permanenti ( liderul de Sindicat si juristul institutiei )
Hotararea Consiliului Administrativ este legala sau nu ?

3. Dupa sedinta, Hotararea Consiliului Administrativ a fost comunicata
si juristului.
Juristul institutiei spune ca in Hotarare
sunt 2 puncte de masuri nelegale.
Juristul a facut o Adresa de sesizare nelegalitate
catre Consiliul Administrativ
si a cerut convocarea acestuia pentru a se rediscuta si anula/modifica masurile ....
Este corect ?
...Ce trebuie facut pentru modificarea masurilor nelegale ?
Cum se ataca Hotararea ? ... si de cine ?
Cei/salariatii care vor primi masurile nelegale
ce pot face ?

De ex.: Consiliul Administrativ a dispus prin Hotarare
ca juristul sa refaca o Decizie ! ....
Or, juristul a spus ca orice Decizie se poate anula, modifica sau completa,...
nicidecum "reface" o Decizie !!!.... Este nelegal sa se inlocuiasca cu o alta Decizie, o Decizie data deja in circuit /comunicata celor avizati !!!!!

Or, orice salariat raspunde daca indeplineste o sarcina /masura nelegala ...

Juristul a spus ca, daca nu sesizeaza nelegalitatea, si duce la indeplinire o asemenea Decizie nelegala, va raspunde !

Ce parare aveti ?

Va rog din suflet sa ne dati niste sfaturi.

Raspuns: Convocatorul pentru sedinta de consiliu trebuie inmanata tutror membrilor si invitatilor. La fel si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Formularul 630 a fost modificat. Noi schimbari privind colectarea CAS

    • Aducem la cunostinta contribuabililor faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.564/2017 a fost publicat OPANAF nr.1.964/ 2017 pentru aprobarea formularului 630 "Decizie de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate si a contributiei de asigurari sociale". Actul normativ a intrat in vigoare la data publicarii sale in Monitorul Oficial al Romaniei. Va recomandam si ...» citeste mai departe aici

  • Tot ce trebuie sa stiti despre cresterea contributiilor sociale pentru angajatii part-time

    • De la 1 august, cresc contributiile de asigurari sociale pentru angajatii part-time! Angajatorii vor trebui sa achite CAS si CASS la nivelul salariului minim brut, chiar si pentru angajatii part-time. Masura este una intens dezbatuta. Pe de-o parte, Guvernul sustine ca este nevoie de aceasta masura pentru a descuraja angajatorii sa mai incheie contracte cu norma partiala, pentru a plati Statului taxe mai mici. Pe de alta parte, angajatorii o considera injusta....» citeste mai departe aici

  • Din ianuarie 2018, angajatul va prelua CAS si CASS datorate de angajator

    • Ca urmare a solicitarilor primite din partea presei si a mediului de afaceri referitoare la clarificarea aspectelor legate de transferul obligatiilor privind CAS si CASS datorate de angajator catre angajat, Ministerul Finantelor publice face urmatoarele precizari: Programul de guvernare 2017 - 2020 contine un pachet de masuri ce vizeaza contributiile sociale obligatorii, care urmeaza a se implementa incepand cu 1 ianuarie 2018. Astfel, nivelul contributiilor social...» citeste mai departe aici

  • Reguli noi privind declararea inactivitatii sau reactivarea fiscala

    • ANAF propune actualizarea unor proceduri referitoare la declararea inactivitatii unui contribuabil sau, dupa caz, de reactivare fiscala a acestuia. Agentia Nationala de Administrare Fiscala propune, prin proiect de ordin, urmatoarele: - includerea in continutul procedurilor de aplicare a art. 92 din Codul de procedura fiscala a fluxurilor privind declararea contribuabililor inactivi, indreptarea erorilor materiale si  reactivarea contribuabililor...» citeste mai departe aici

  • Dosar Legea 177/2017: modificare impozit, TVA si alte aspecte din Codul fiscal

    • Legea 177/2017 a adus nenumarate modificari despre care am scris in amanunt in ultima perioada. Pentru a va veni in ajutor cu informatii organizate mai bine, va prezentam o scurta recapitulare a celor mai detaliate materiale publicate pe Contabilul.ro despre modificarile privind impozitul specific si noile obligatii pentru firmele cu cifra de afaceri intre 100.001 euro si 500.000 euro. De asemenea, regasiti mai jos noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA, precum si cele 8 modificar...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la impozit specific la impozit micro pentru unele firme din turism

    • Autoritatile fiscale aduc la cunostinta contribuabililor faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.584/ 21.07.2017 a fost publicata Legea nr.77/ 2017 privind aprobarea OUG nr.3/ 2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/ 2017 privind Codul fiscal.  Actul normativ mentionat intra in vigoare la data de 24 iulie 2017. Concret, incepand cu data de 1 august 2017, firmele care desfasoara activitati in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering) si au avut in anul 2016 afa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".