Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Preturile de transfer: Noile obligatii din 2017. Atentie! Pregatiti dosarul din acest an

dosar preturi de transferdosarul preturilor de transfer 2017preturi de transfer 2017Ordinul 442/2016

Odata cu reglementarile valabile inca din acest an, companile au obligatia de a prezenta din 2017 dosarul preturilor de transfer fara a depasi termenul declaratiei de impozit pe profit.

In ce priveste preturile de transfer, vom tine cont de Ordinul 442/2016 referitor la prevederile aplicabile contribuabililor mari, mijlocii si mici.

Inainte de a prezenta prevederile prevederi aplicabile contribuabililor mari, mijlocii si mici referitoare la preturile de transfer, in contextul Ordinului 442/2016, reamintim acele definitii date de legislatia de preturi de transfer in Romania:

Normele metodologice la art. 7 din Codul fiscal

"Se considera ca o persoana controleaza in mod efectiv o persoana juridica daca stabileste faptul ca, atat din punct de vedere faptic, cat si legal, prin utilizarea informatiilor si/sau a documentelor, administratorul/personalul de conducere, are capacitatea de decizie asupra activiatii persoanei juridice vizate, prin incheierea de tranzactii cu alte persoane juridice care sunt sub controlul aceluiasi administrator/personal de conducere sau ca persoana de conducere din cadrul persoanei juridice este actionar sau administrator in cadrul persoanei juridice vizate."

"Pentru justificarea controlului exercitat in mod efectiv sunt luate in considerare contractele incheiate intre persoanele vizate de drepturile atribuite prin: acte constitutive ale persoanelor juridice, procuri, contracte de munca sau de prestari de servicii".

Codul de procedura: art. 108: Obligatia de a conduce evidenta fiscala

(2) In vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata, contribuabilul/platitorul care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate are obligatia sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer. La solicitarea organului fiscal central competent contribuabilul/platitorul are obligatia de a prezenta dosarul preturilor de transfer.

Cuantumul tranzactiilor pentru care contribuabilul/platitorul are obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer, termenele pentru intocmirea acestuia, continutul dosarului preturilor de transfer, precum si conditiile in care se solicita acesta se aproba prin ordin al presedintelui ANAF.

Noile obligatii valabile din 2017! Ordinul 442/2016 - prevederi aplicabile contribuabililor mari

Contribuabilii mari sunt obligati sa inctomeasca anual, pana la data depunerii declaratiei de impozit pe profit, dosarul preturilor de transfer, daca tranzactiile desfasurate cu persoanele afiliate depasesc oricare dintre urmatoarele praguri de semnificatie:

- 200.000 euro, in cazul dobanzilor inregistrate cu serviciile financiare;


Cartea Verde a Contabilitatii 2016
Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Ghid practic Excel
Ghid practic Excel

Vezi detalii



- 250.000 euro, in cazul serviciilor prestate/primite
- 350.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achizitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale

Dosarul poate fi solicitat: in cadrul unei inspectii fiscale sau pentru stabilirea unei stari de fapt.
Termenul de prezentare: este de maximum 10 zile calendaristice de la data solicitarii.

Ordinul 442/2016 - prevederi aplicabile in general contribuabililor mijlocii si mici

Contribuabilii mari ale caror tranzactii nu ating pragurile de semnificatie anterior mentionate, precum si contribuabilii mijlocii si mici vor intocmi dosarul preturilor de transfer la cererea autoritatilor fiscale, daca tranzactiile anuale cu persoanele afiliate depasesc urmatoarele praguri de semnificatie:

- 50.000 euro, in cazul dobanzilor inregistrate cu serviciile financiare;
- 50.000 euro, in cazul serviciilor prestate/primite;
- 100.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achiziitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale

Contribuabilii care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala sub pragurile de semnificatie prezentate mai sus vor documenta respectarea principiului valorii de piata conform regulilor generale prevazute de reglementarile financiar-contabile si fiscale in vigoare.


Dosarul poate fi solicitat: in cadrul unei inspectii fiscale.
Termenul de prezentare: este de intre 30 si 60 de zile calendaristice de la data solicitarii cu posibilitatea de prelungire o singura data cu cel mult 30 de zile.

Retineti, totodata, ca inca din acest an discutam deja de aplicarea prevederilor din Liniile directoare privind preturile de transfer emise de OCDE pentru societatile multinationale si administratiile fiscale. Vom tine cont, asadar, si de planul BEPS cu cele 15 actiuni.

In legislatia din Romania, retinem ca modificari importante, obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer, fara a mai astepta o cerere emisa de ANAF in aceasta privinta. Modificarile au fost aduse odata cu Legea 207/2015 privind Codul de Procedura fiscala.

Directiva UE – BEPS urmareste implementarea raporturilor si coordonarea recomandarilor emise de OCDE la nivelul tarilor europene. Desi Romania poate fi considerata un "early adopter" (deci la nivel de incepator), exista mai multe aspecte la care trebuie sa fim atenti cand discutam de preturile de transfer (sa avem in vedere si principiile dupa care ne ghidam, precum si liniile directoare din Codul fiscal).

IMPORTANT! Aspecte de care sa tinem cont:

- e importanta revizuirea tranzactiilor cu grupul in perioada urmatoare
- nu va mai fi suficienta o analiza doar din perspectiva autoritatilor din Romania
- inspectiile fiscale vor fi orientate catre continutul dosarului preturilor de transfer (va trebui sa cunoasteti temeinic legislatia si structura tranzactiilor, venind cu argumente solide in acest sens)

Nota: obligatia de a intocmi dosarul preturilor de transfer: pentru marii contribuabili, pana la data depunerii declaratiei anuala de impozit pe profit

Se impun reguli antifragmentare care vor tine cont de contextul general. Asa cum a fost dat ca exemplu in cadrul conferintei amintite, o companie cu depozit care apartine unei entitati, cu personal care apartine unei alte entitati va fi analizata din perspectiva mai larga. Practic, vor fi mai rare situatiile in care functioneaza astfel de societati cu o structura distribuita catre mai multe entitati.

Actiunea 13 din cadrul planului BEPS, actiune referitoare la documentatia preturilor de transfer, recomanda o abordare structurata asupra acestei documentatii.

De asemenea, documentele de tip "master file" si documentatia locala vor fi furnizate direct administratiilor fiscale.

Ca efecte asupra companiilor, Arcadie Parfenie, Tax Senior Manager, EY Romania, a amintit la inceputul anului, intr-o conferinta de specialitate, urmatoarele modificari:

- actualizarea documentatiei de preturi de transfer
- evaluarea stadiului de pregatire a CbCR (country by country reporting/"raportul tara cu tara"_
- implementarea unei solutii de raportare durabila
- transparenta informatiilor
- evaluarea riscurilor in functie de rezultatele raporturilor CbCr

De asemenea, amintim aici si actiunea 6 denumita "Standarde minime". Se aplica astfel:

- noi prevederi anti-abuz: abordare combinata a testului privind scopul principal (PPT) si clauza limitarii beneficiilor (LOB)/Exclusiv testul PPT/clauza LOB, completat de reguli specificie care vizeaza conduita mecanismelor de finantare

- definirea criteriului "activitate substantiala" – folosit atunci cand se determina daca un regim fiscal este nociv

- imbunatatirea transparentei economice – cadru pentru schimbul automat obligatoriu de informatii fiscale

In Lantul de productie/distributie, prin actiunile 8-10 se doreste alinirea rezultatelor cu crearea de valoare:
- reguli modificate privind aplicarea principiului pretului de piata
- noua verisune a capitolului VI din liniile directoare OCDE
-acorduri de contributie la costuri
- servicii intragrup cu valoare adaugata redusa

CLICK AICI PENTRU DOSAR COMPLET PRETURI DE TRANSFER: Control fiscal, intocmirea dosarului si nerespectarea principiului valorii de piata.


Prevederi Noul Cod de procedura fiscala la Art. 108 alin. (2):

"In vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata contribuabilul/platitorul care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate are obligatia sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer. La solicitarea organului fiscal central competent contribuabilul/platitorul are obligatia de a prezenta dosarul preturilor de transfer. Cuantumul tranzactiilor pentru care contribuabilul/platitorul are obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer, termenele pentru intocmirea acestuia, continutul dosarului preturilor de transfer, precum si conditiile in care se solicita acesta se aproba prin ordin al presedintelui ANAF."


Nota: Pentru Legislatie preturi de transfer si procedura amiabila, ANAF a creat o pagina distincta pe care o puteti consulta aici.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Decembrie 2016


Votati articolul "Preturile de transfer: Noile obligatii din 2017. Atentie! Pregatiti dosarul din acest an":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contract munca timp partial -deducere

Intrebare: La un contract de munca cu timp partial de 3 h/zi si un salar brut de 340 lei, declarat ca si loc de munca de baza, fara persoane in intretinere, se poate aplica deducerea de 250 lei la calculul impozitului?
Multumesc

Raspuns: Conform prevederilor Codului Fiscal, art. 56, persoanele fizice au dreptul la deducerea din venitul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Scutirea de impozit pentru veniturile din salarii pentru activitatea de creare de programe pentru calculator in anul 2017

    • Va aducem la cunostinta ca, potrivit art. 60 pct. 2 din Codul fiscal, persoanele fizice sunt scutite de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator. Se aplica astfel prevederile valabile din data de 1 februarie 2016, conditiile care trebuie indeplinite pentru aplicarea scutirii de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator su...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Top acte normative cu incidenta fiscala

    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nati...» citeste mai departe aici

  • Formularul 010. Cine are obligatia de depunere?

    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA pentru client in faliment. Emitere factura centralizatoare. Ce facturi declaram in D394?

    • In randurile urmatoare, avem spre analiza cazul unui client care datoreaza societatii contravaloarea mai multor facturi pentru chirie si asupra caruia s-a deschis procedura insolventei. In luna septembrie, instanta de judecata dispune inchiderea procedurii insolventa impotriva clientului respectiv inchiderea falimentului si radierea acestuia din Registrul Comertului. Stabilim daca societatea va trebui sa intocmeasca pentru fiecare factura neincasata cate o factura de stornare in vederea ajust...» citeste mai departe aici

  • Noi servicii de care contribuabilii pot beneficia prin Spatiul Privat Virtual?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, con...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare intocmite cu ocazia lichidarii unei societati comerciale. Cum procedam?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei societati neplatitoate de TVA si platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor care a depus documentatia pentru dizolvare societate in luna decembrie 2016. In ianuarie 2017 a fost publicata dizolvarea in Monitorul Oficial. Urmeaza etapa de radiere. Societatea o obtinut venituri in luna decembrie 2016 (din vanzare bunuri) pentru care depune in luna ianuarie 2016 Declaratia 100 si plateste impozit. Vom vedea in ce luna se poate intocmi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X