Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Fisa de post Contabil. Model 2017

contabilfisa post contabilfisa postului contabilcod COR 331302

In speranta ca veti gasi acest model util, va prezentam mai jos Fisa de post Contabil (Model 2017), cu posibilitatea de a descarca fisa de post pentru contabil si in format pdf.

I.    Identificarea postului

1.    Numele si prenumele titularului: ............

2.   Denumirea postului: Contabil

[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]

3. Pozitia in COR/Cod: 331302

 [In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]

4.   Departamentul/Locatia: Contabilitate

[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]

5.     Nivelul postului: Executie

6.    Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):

Se subordoneaza Sefului de departament


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii


 [Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]


II.    Descrierea postului

1.    Scopul general al postului

Contabilul este persoana care isi desfasoara activitatea in compartimentul financiar-contabil al oricarei unitati publice sau private si acopera partial sau in totalitate activitatile acestuia.

 [In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]

2.    Competente personale:

    sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
    sa nu aiba antecedente penale
    sa fie apt din punct de vedere medical


3.    Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului

Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.

    este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
    este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;


Atributii

•    sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
•    sa asigure inregistrarea cronologica si sistematica, prelucrarea, publicarea si pastrarea informatiilor cu privire la pozitia financiara, performanta financiara si fluxurile de trezorerie
•    sa intocmeasca si sa completeze documentele primare ale firmei/ clientilor
•    sa conteze operatiunile primordiale
•    sa sorteze documentele pentru arhivare ale firmei/ clientilor
•    sa analizeze contabil documentele primare colectate ale firmei/ clientilor
•    sa conceapa articole contabile ale firmei/ clientilor
•    sa stabileasca formula de calcul potrivita
•    sa efectueze calcule specifice
•    sa completeze registrele contabile ale firmei/ clientilor
•    sa intocmeasca balanta de verificare ale firmei/ clientilor
•    sa realizeze evaluarea patrimoniala
•    sa transmita documentele specifice ale firmei/ clientilor
•    sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
•    sa transmita raportul de informatii ale firmei/ clientilor
•    sa intretina si sa actualizeze baza de rapoarte ale firmei/ clientilor
•    sa arhiveze documentele specifice
•    sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
•    sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
•    sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
•    sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
•    sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
•    sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati;
•    sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
•    sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
•    sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
•    sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.

[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]

4. Obligatii si Restrictii:

    nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale;
    sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
    este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului;

 

5.Conditiile de lucru ale postului

a.    Desfasurarea activitatii: la birou

Cazurile speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;

Va fi raspunzator si utilizeaza:
Echipamente
Baza de date

b.    Conditii de formare profesionala

 Participa la sesiuni de formare si perfectionare.

c. Perioada de evaluare -  bianuala

 [Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

c.    Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)

•    Doar in situatii de urgenta

[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]

6. Indicatori de performanta
•    Scaderea procentului de dispute privind facturarea, care sunt aprobate si care au ca efect ajustari ale facturii cu...%
•    Scaderea timpului mediu necesar solutionarii si finalizarii unui dosar cu...%
•    Cresterea cistigurilor cu ...% pe luna


III.    Specificatiile postului

1.    Nivelul de studii – studii superioare economice sau certificate CNFPA contabil
Pregatire profesionala si experienta practica in domeniu.

[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

2. Aptitudini si competente personale

-    incredere in sine;
-    gandire laterala
-    atentie;
-    ascultare activa
-    indemanare;
-    concentrare;
-    punctualitate;
-    capacitatea de a invata;
-    aptitudini tehnice;
-    limba straina;
-    orientat catre client si realizarea sarcinilor, cu respectarea termenelor limita
-    cunostinte bune de utilizare PC (Microsoft Office, aplicatii informatice specifice desfaturarii activitatii)
-    dispusa intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte

 [In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]

3. Program de lucru

Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.

Program: L-V: ............................, cu pauza de masa,
                 S-D: ..................................................

Data


Numele si semnatura titularului postului,      Numele si semnatura superiorului ierarhic,

A P R O B A T
         Director General


 

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Februarie 2017


Votati articolul "Fisa de post Contabil. Model 2017":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Lipsa in Inventar, pagube gestionar, raspundere, recuperare.....

Intrebare: Buna ziua !

Va rog foarte mult sa ma ajutati sa descalcesc urmatoarele probleme:

- daca se constata o lipsa in gestiunea unui salariat,

1. - cum se stabileste raspunderea salariatului ?
- adica, cum va raspunde salariatul ?
Adica:
- in ce situatie salariatul va raspunde material ?
- cand salariatul va raspunde penal ?..., disciplinar, civil,....
- ce face diferenta intre acele situatii de raspundere ?

2.- cand se considera ca o paguba = o fapta este /constituie infractiune ?
- de la ce suma - prejudiciu, angajatorul trebuie sa faca Plangere penala
impotriva salariatului - gestionar ?
- Plangerea penala unde se face ? Se sesizeaza Politia economica sau ...?

3.- daca salariatul gestionar este vinovat de lipsa in gestiune,
directorul este obligat sa il inlocuiasca cu un alt gestionar ?
- Ce va face cu gestionarul vinovat ?
Ii va schimba locul de munca sau ii va desface Contractul de munca ?

4.- Leg.22/1969, actualizata, spune ca:
- angajamentul scris constituie titlu executoriu.
Acest Angajament scris se da de salariat la sediul angajatorului ?
sau se da la un Notariat ? ( pt. a nu se acuza de influente, presiuni,...).
- Ce ar trebui scris in acel Angajament ?

5. - Atunci, daca gestionarul nu plateste, conform Angajamentului,
ce poate sa faca angajatorul ?

6.- Tot in Leg.22/1969, actualizata, spune ca:
- Articolul 33
În vederea despăgubirii institutiei publice pentru pagubele cauzate în gestiune, care nu se pot acoperi din garantia în numerar,
se vor lua măsuri de asigurare şi urmărire asupra oricăror bunuri apartinind gestionarului, potrivit dispoziţiilor legale cu privire la executarea silita a creanţelor banesti ale instituţiilor publice împotriva persoanelor fizice.
- Insa, in cazul de fata, angajatorul nu i-a oprit nici o garantie gestionarului.
- Cum trebuie sa se procedeze in acest caz ?
- Ce s-ar putea executa silit ?
- Angajatorul va trebui sa se ceara unui Executor judecatoresc
executarea silita a bunurilor gestionarului ?
- Se va pune sechestru pe bunurile gestionarului ?
- Cine va face acest lucru ? Executorul ?

Raspuns: Totusi, conform DEX : " DELAPIDÁRE, delapidări, s. f. Acțiunea de a delapida și...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara fara dovada transportului. Ce documente sunt necesare?

    • In urmatoarea analiza, societatea A are in obiectul de activitate comertul auto si are trei angajati. Unul dintre acestia aduce din alt stat UE un autoturism achitat de firma A din cont. Acesta masina va face parte din stocul de marfa. La intoarcere aduce drept acte pentru contabilitate: factura auto, ordinul de deplasare si bonuri pentru benzina. Vom vedea in baza carui document se poate considera achizitie intracomunitara daca nu exista CMR, precum si ce acte sunt necesare pentru incadrarea...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli la autorizarea/inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar

    • Prin OMFP 2780/2017 publicat in M.Of. 898 din 15.11.2017 au fost aduse modificari si completari ordinului 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei. Dintre modificarile/completarile aduse mentionam:  Au fost completate prevederile privind amplasarea punctelor de schimb valutar. Conform noilor reglementari, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X