Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Responsabilitatile si obligatiile angajatorilor privind protectia muncii

Responsabilitatile si obligatiile angajatorilor privind protectia muncii

Protectia muncii se refera la o serie de masuri ce trebuie luate de catre orice companie pentru a garanta desfasurarea in siguranta a activitatii. Legea cuprinde diferite reglementari ce trebuie respectate in primul rand de catre angajator, dar si de catre angajati. Insa in realitate acestea sunt de multe ori considerate simple formalitati, lucru confirmat de statistici.

Angajatii sunt cea mai importanta resursa in orice afacere. Majoritatea dintre ei isi petrec cea mai mare parte a zilei la locul de munca, contribuind substantial la succesul companiei. Din acest motiv, mediul de lucru ar trebui sa fie unul optim, care sa permita indeplinirea obiectivelor zilnice in armonie si siguranta. Insa normele de securitate si sanatate in munca sunt de multe ori privite ca simple formalitati. Acest lucru este confirmat de numarul ingrijorator de mare al accidentelor de munca mortale care au loc in Romania. Conform statisticilor, tara noastra se situeaza pe primul loc in Europa la acest capitol.

Prevederile legale si nerespectarea lor

Din pozitia de angajator este absolut necesar sa cunosti toate aspectele legate de protectia muncii. Legea prevede o serie de reglementari, cu scopul de a asigura sanatatea, siguranta angajatilor si de a preveni incidentele care pot avea loc in timpul programului de lucru. Acestea sunt specificate in Codul muncii si in alte acte normative, iar nerespectarea lor poate aduce cu sine sanctiuni.

Printre oblgatiile angajatorilor se numara: asigurarea unui mediu sigur de lucru si anume reducerea la minimum a posibilitatilor de vatamare fizica; asigurarea echipamentelor de protectie; in cazul in care angajatii isi desfasoara activitatea in conditii de mediu dificile este necesara limitarea efectelor prin asigurarea accesului permanent la apa sau ceai fierbinte, alternarea tipului de efort si acordarea de pauze; combaterea stresului; asigurarea de examene si controale medicale periodice.

Activitatile specifice protectiei muncii pot fi puse in aplicare de catre angajator doar in cazul in care numarul angajatilor este relativ mic, mai exact nu depaseste noua lucratori, iar domeniul de lucru nu este considerat unul foarte periculos.

In caz contrar, compania este obligata sa desemneze unul sau mai multi responsabili de activitatile de protectie a muncii, dintre lucratorii cu norma intreaga.

Externalizarea activitatilor specifice se impune in situatia in care angajatorul nu poate identifica toate riscurile existente, realiza un plan bine documentat si implementa singur masurile necesare. Un aspect foarte important este acela ca serviciul extern trebuie sa fie abilitat de Comisia de abilitare a serviciilor externe de prevenire si protectie si de avizare a documentatiilor cu caracter tehnic de informare si instruire in domeniul securitatii si sanatatii in munca.

Dupa cum informeaza reprezentanti ai Inspectiei Muncii, permanent au loc controale de verificare a modului in care aceste prevederi legale sunt respectate de catre firme. In cazul in care sunt sesizate nereguli, angajatorii risca amenzi cuprinse intre 1.500 si 2.500 de lei.


Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii


Avantajele implementarii corecte a masurilor de protectie

Desi nu toti angajatorii privesc lucrurile din aceasta perspectiva, implementarea corecta a masurilor de protectie a muncii aduce beneficii companiei pe termen lung.

In primul rand, un mediu de lucru sigur va imbunatati calitatea muncii. Siguranta la locul de munca se pare ca este unul dintre factorii care contribuie la fericirea angajatilor. Iar acest lucru duce la cresterea implicarii si, implicit, a productivitatii. Totodata, este mult mai probabil ca un angajat multumit de mediul in care lucreaza sa nu vrea sa isi schimbe prea curand locul de munca.

Apoi, cu cat accidentele sau bolile de natura profesionala sunt mai reduse, cu atat scade rata absenteismului. Orice incident nedorit va afecta capacitatea de munca a persoanei in cauza. Iar pe langa neplacerile cauzate de un astfel de eveniment, care pot avea un impact psihologic mare la nivelul intregii companii, nivelul eficientei va scadea. De asemenea, astfel de evenimente inseamna costuri pentru ingrijiri medicale, substituirea angajatului, posibile litigii. Este important sa ai in vedere ca e mult mai ieftin sa previi decat sa faci fata consecintelor nedorite.

Un alt aspect ce trebuie luat in considerare este acela ca in cazul unui accident de munca imaginea companiei va avea de suferit. Iar urmarea poate fi scaderea numarului clientilor sau a colaboratorilor.

Activitatile de protectie a muncii nu ar trebui sub nicio forma privite ca simple prevederi legale. Siguranta si sanatatea angajatilor ar trebui sa fie o prioritate in orice companie. O astfel de abordare va aduce doar beneficii pe termen lung.

Sursa foto: Shutterstock

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Februarie 2018


Votati articolul "Responsabilitatile si obligatiile angajatorilor privind protectia muncii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ajustare TVA stoc materii prime

Intrebare: Buna ziua. Un SRL doreste sa treaca la neplatitor de TVA datorita faptului ca nu a depasit plafonul cifrei de afaceri de 119.000 lei pe anul 2011 si nici plafonul CA recalculat pana la data de 30.06.2011. Intrebare: cum se ajusteaza TVA la stocul de materii prime tinand cont de faptul ca la data de 30.09.2011 stocul era de 50.000 lei si la data de 30.06.2012 de 60.000 lei? Mai este valabila prevederea OUG 125/2011 conform careia nu se necesita ajustarea TVA si nici efectuarea de inregistrari contabile pentru achizitiile efectuate pana la 30 septembrie 2011 aflate in stoc? Va multumesc.

Raspuns: Vezi tot art. 152 alin .7 "Persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 care...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Februarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile