Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Reflectarea in contabilitate a rezultatelor inventarierii

Bine v-am gasit,

In urma solicitarilor primite pe adresa de email a redactiei www.contabilul.ro venim in sprijinul dvs., prezentandu-va informatii despre  Efectuarea inventarierii si contabilizarea rezultatelor acesteia.

    Studiu de caz                                                                                            

Efectuarea inventarierii si contabilizarea rezultatelor acesteia

Potrivit Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de activ si de pasiv aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.753 din 22 noiembrie 2004, inventarierea elementelor de activ si de pasiv reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor respective, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.

Conform art. 7, alin.(1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele prevazute la art. 1 au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de activ si de pasiv detinute la inceputul activitatii, cel putin o data pe an pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in alte situatii prevazute de lege.

Potrivit art. 3 din normele mai sus mentionate, unitatile au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de activ si de pasiv si in urmatoarele situatii:

a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii


e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.

In cazul in care, in situatiile enumerate mai sus, sunt inventariate toate elementele de activ dintr-o gestiune, aceasta poate tine loc de inventariere anuala, cu aprobarea administratorului, a ordonatorului de credite sau a persoanei care are obligatia gestionarii elementelor de activ si de pasiv.

Pentru mai multe detalii apasati aici

Coordonator Alina Semeniuc

Luati-va un partener de incredere in profesia dvs.! Cele mai utilizate modele de contracte de natura civila si comerciala, insotite de explicatii teoretice si practice. Pentru detalii clic aici !

    Cele mai cautate produse                                                                          

»
Consilier Contabilitate

»
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

»
Consilier TVA

»
Consilier Contabilitate pentru institutii publice

»
Revista Romana de Fiscalitate

NOU! Acum www.contabilul.ro  iti ofera posibilitatea sa te abonezi pe o luna la un pret avantajos!                                                            

    Stirile zilei                                                                                                    

Prima privatizare din productia romaneasca de energie electrica

Termoelectrica a incheiat un parteneriat de un miliard de euro cu Enel si E.ON pentru constructia unei centrale pe huila, la Braila. Dupa trei ani de incercari, Termoelectrica a reusit, ieri, sa semneze un parteneriat public-privat, pentru reconstructia centralei de la Braila...

Iliescu: Intermediarii, "factori parazitari" care scumpesc artificial energia

Intermediarii de electricitate sunt "factori parazitari" care scumpesc artificial pretul energiei, care ar trebui sa fie unitar la nivel national, a declarat, miercuri, la Neptun, presedintele de onoare al PSD, Ion Iliescu, la Forumul Regional de Energie-FOREN. "De unde aparitia acestor intermediari comersanti?...

Directorii bugetari vor avea salarii mai mici daca nu indeplinesc obiectivele

Bugetarii vor putea beneficia de o crestere salariala a castigului lunar brut de maximum 60% din indicele de productivitate, conform unei hotarari de guvern aprobate ieri. Bugetele generale ale companiilor de stat care sunt subordonate ministerelor sau administratiilor centrale vor fi prezentate sindicatelor...

Uita acum toate problemele legate de contabilitate si testeaza GRATUIT cel mai bun instrument pentru contabili!

O zi minunata!

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Iunie 2008


Votati articolul "Reflectarea in contabilitate a rezultatelor inventarierii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Retineri din salariu - acte Notariat ?

Intrebare: Buna ziua !

Va rog frumos sa ma ajutati si
sa imi spuneti:

- daca un Angajament de plata al unui salariat
sau
o Conventie privind angajamentul de plata al unui debit datorat
de un salariat care a avut lipsa in gestiune,
incheiata intre angajator si salariat,
sunt titluri executorii
daca Notariatul
1. - emite o Incheiere de data certa
sau
2. - le autentifica ?

Ambele inscrisuri se vor face in baza art.254 din Codul muncii.

Va rog frumos sa imi spuneti
ce acte trebuie sa prezentam la Notariat ?
Este nevoie si de acordul sau aprobarea ordonatorului de credite ?

In baza unuia din cele 2 acte
institutia poate face retineri pe Statul de plata al salariatuilui sau nu ?

Daca salariatul nu va mai fi angajatul nostru,
va trebui sa il actionam in judecata si sa obtinem o hotarare judecatoreasca ?
sau
noul angajator ii va putea retine din salariu
in baza unuia din cele 2 inscrisuri de mai sus ?

Raspuns: Da, angajatul a depus un Angajament de plata la Registratura institutiei. Directorul nu era sigur...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Iunie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificarea vectorului fiscal 2018 pentru impozitul pe profit impozit pe veniturile microintreprinderilor

    • Avand in vedere schimbarile legislative introduse prin OUG 79/2017, pentru anul 2018 datoreaza impozit pe veniturile microintreprinderilor persoanele juridice romane care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie 2017: 1. au realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 1.000.000 euro. Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat ...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata. Noutati 2018

    • Prin OANAF 4160/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele", publicat in M.OF. nr. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Formularul 311 va fi depus online

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) adapteaza instructiunile de completare pentru "Declaratia privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.316, alin.(11), lit.a)-e), lit.g) sau lit.h) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal" (formular 311), intrucat modul de depunere a fost modificat. Formularul 311 online: ...» citeste mai departe aici

  • ANAF a actualizat formularul 600 pentru 2018. Atentie, se depune urgent!

    • ANAF a postat pe site-ul agentiei formularul 600 actualizat pentru anul 2018, in format PDF inteligent. Acesta se poate transmite electronic prin portalul e-guvernare.ro utilizand un certificat digital calificat, conform unor informatii publicate pe site-ul oficial al agentiei.  Acesta vizeaza o categorie larga de contribuabili, asa ca trebuie sa acordati o atentie deosebita termenului de depunere. Dupa cum am mai mentionat in...» citeste mai departe aici

  • Alerta contabila! Se apropie termenul limita pentru depunerea formularului 094

    • Formularul 094 reprezinta "Declaratia privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent", conform art. 316 din Codul fiscal. Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul precedent, nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri si nu au depasit pla...» citeste mai departe aici

  • Autoturisme utilizate pentru distributie. Ce tratament fiscal combustibil se aplica?

    • Subiectul din analiza de astazi il reprezinta o sociatate  care are parc de masini cu care se realizeaza distributia produselor proprii. Pe baza FAZ se calculeaza consumul pe fiecare masina rezultand la unele masini un consum mai mare decat cel normat iar la altele un consum mai mic. Daca la sfarsitul lunii firma are un plus 1000 lei si un minus de 2000 lei, minusul nu este imputabil soferului, cum ar trebui procedat? Trebuie considerat minusul de 2000 lei dedeductibil sau nedeductibil s...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X