Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

TVA la garantie

Intrebare:

La inchirierea unui mijloc fix (in speta container de mare capacitate) proprietarul incaseaza si o garantie pe durata utilizarii bunului inchiriat. Pentru garantie emitem o factura fiscala. Se aplica TVA la garantie? In ce articol al Codului fiscal se poate incadra obligatia colectarii sau scutirea?

Raspuns:

Sumele incasate in contul curent nu pot fi considerate garantii deoarece garantiile au un regim special de constituire, in conturi distincte prin care sumele sunt blocate efectiv si nu pot fi utilizate. Astfel, garantiile pot fi: depozite in numerar, ipoteci, garantii reale si personale. Sumele depuse drept garantie nu se utilizeaza de catre beneficiar decat in momentul in care locatarul (chiriasul) nu a respectat clauza contractuala cu privire la obligatia de a achita chiria la un anumit termen sau a depreciat bunul inchiriat.

Inregistrarea contabila a garantiilor primite de catre locator se face prin formula:
5121 (analitic distinct) = 167 ,, Alte imprumuturi si datorii asimilate,,

Inregistrarea contabila a garantiilor platite de catre locatar se face prin formula:
267 ,,Creante imobilizate,, = 5121 (analitic distinct)

Documentele justificative de inregistrare a operatiunii in evidenta contabila a ambelor parti contractante sunt:

  • contractul de inchiriere;
  • contractul de garantie;

  • Manual de Politici Contabile, format editabil
    Manual de Politici Contabile, format editabil

    Vezi detalii

    Ghid complet privind aplicarea TVA in cazul achizitiilor din tari UE/non-UE
    Ghid complet privind aplicarea TVA in cazul achizitiilor din tari UE/non-UE

    Vezi detalii

     Proceduri contabile pentru societati comerciale
    Proceduri contabile pentru societati comerciale

    Vezi detalii


    scrisoare de garantie bancara eliberata de catre banca locatarului;
  • ordinul de incasare/plata a garantie;

Operatiunea nu intra in sfera de aplicare a T.V.A. deoarece nu reprezinta o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, motiv pentru care nu se emite nici factura fiscala.

In situatia in care suma a fost incasata in contul curent si a fost utilizata ca disponibil pentru plati diverse, se considera o plata in avans efectuata de catre chirias pentru serviciile de inchiriere oferite de locator. Inregistrarile contabile care se efectueaza sunt:

5121 = 472 (analitic distinct)

In termen de 5 zile de la incasarea sumei dar nu mai tarziu de finele lunii in care a avut loc incasarea, beneficiarul sumei, respectiv locatorul, are obligatia de a emite factura fiscala cu T.V.A. colectata, urmand a se face inregistrarea contabila:

472 = 4427

Factura emisa se evidentiaza in jurnalul de vanzari si se reflecta in decontul de T.V.A.

Prin Codul fiscal nu este reglementata modul de impozitare a garantiilor incasate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Aprilie 2006


Votati articolul "TVA la garantie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Dividende dupa noile reglementari din mai 2015

Intrebare: Vreau sa distribui dividende in valoare de 500.000 lei .
Dupa noile reglementari ce intra in vigoare din 09.05.2015 pot sa le dau in numerar in zile consecutive ( pana la epuizarea lor ) , dar nu mai mult de 15000 euro/zi ( sa nu dau " socoteala " oficiului de spalare a banilor ???)

Administratorul ce incaseaza aceste dividende nu are contract de munca in alta parte .
Trebuie sa platesc si 5,5 % sanatate la suma neta ( sau bruta ??!!) Se trece in declaratia 112 ,sau unde se declara si unde se plateste ??

Va multumesc mult

Raspuns: Conform noilor reglementari nu veti avea posibilitatea distribuirii dividendelor numerar, decat in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Speta ANAF: Transfer drept de proprietate prin acte juridice intre vii. Cine incaseaza impozitul aferent?

    • Cine are obligatia sa calculeze si sa incaseze impozitul pe venitul din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii? Potrivit Codului fiscal, la transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit de 3% sau 2% functie ...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Inregistrare fiscala pentru venituri din cedarea folosintei bunurilor

    • Avem cazul prezentat de ANAF al unui contribuabil persoana fizica care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a unui numar mai mare de 5 camere de inchiriat situate in locuinta proprietate personala. Vom vedea daca aceasta persoana are obligatia sa depuna declaratia estimativa (formular 220). Potrivit Codului fiscal, veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtin...» citeste mai departe aici

  • Au fost date noi norme de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare

    • Guvernul a modificat normele metodologice de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, avand in vedere faptul ca aceasta a fost amendata prin modificari si completari legislative succesive. Normele metodologice de aplicare a acestei legi,  prevad posibilitatea organizatiilor de imbunatatiri funciare (OIF) de a formula cereri de transmitere fara plata a dreptului de proprietate asupra infrastructurii secundare de irigatii apartinand domeniului privat al statului, i...» citeste mai departe aici

  • Calculul impozitului pe venitul din transfer drept de proprietate. Cum procedam?

    • Cum se calculeaza impozitul pe venitul obtinut de o persoana fizica din vanzarea in anul 2016 a unui teren pe care l-a cumparat in anul 2014? Codul fiscal prevede ca la transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit care se calculeaza astfel: a) pentru const...» citeste mai departe aici

  • Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate, de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei institutii publice care urmeaza sa efectueze operatiuni de casare de mijloace fixe si obiecte de inventar. In urma operatiunilor de casare pot rezulta deseuri si materiale de natura obiectelor de inventar sau materiale consumabile. Doar o parte din deseurile rezultate in urma casarii pot fi valorificate la societatile de recuperare a materialelor reciclabile prin vanzarea lor (deseuri feroase, lemn, carton, plastic, textile). Vom raspunde urm...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Majorarea capitalului social ca urmare a castigului realizat din surplusul din reevaluare

    • In randurile de mai jos, conform HG 403/2000 firma a majorat capitalul social din rezerva din reevaluarea imobilizarilor corporale (cont 105) iar ultima majorare fiind facuta in 2003. Acum se doreste diminuarea capitalului social cu aceeasi suma cu care s-a marit capitalul din rezerve din reevaluare. La acoperirea pierderii contabile, din capitalul social, astfel diminuat, firma trebuie sa plateasca sau nu impozit pe profit tinand cont de provenienta sumei cu care s-ar acoperi ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X