Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

TVA la garantie

Intrebare:

La inchirierea unui mijloc fix (in speta container de mare capacitate) proprietarul incaseaza si o garantie pe durata utilizarii bunului inchiriat. Pentru garantie emitem o factura fiscala. Se aplica TVA la garantie? In ce articol al Codului fiscal se poate incadra obligatia colectarii sau scutirea?

Raspuns:

Sumele incasate in contul curent nu pot fi considerate garantii deoarece garantiile au un regim special de constituire, in conturi distincte prin care sumele sunt blocate efectiv si nu pot fi utilizate. Astfel, garantiile pot fi: depozite in numerar, ipoteci, garantii reale si personale. Sumele depuse drept garantie nu se utilizeaza de catre beneficiar decat in momentul in care locatarul (chiriasul) nu a respectat clauza contractuala cu privire la obligatia de a achita chiria la un anumit termen sau a depreciat bunul inchiriat.

Inregistrarea contabila a garantiilor primite de catre locator se face prin formula:
5121 (analitic distinct) = 167 ,, Alte imprumuturi si datorii asimilate,,

Inregistrarea contabila a garantiilor platite de catre locatar se face prin formula:
267 ,,Creante imobilizate,, = 5121 (analitic distinct)

Documentele justificative de inregistrare a operatiunii in evidenta contabila a ambelor parti contractante sunt:

  • contractul de inchiriere;
  • contractul de garantie;

  • Examenul de Consultant fiscal 2017. Grile si temeiuri legale
    Examenul de Consultant fiscal 2017. Grile si temeiuri legale

    Vezi detalii

     Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
    Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

    Vezi detalii

    Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
    Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

    Vezi detalii


    scrisoare de garantie bancara eliberata de catre banca locatarului;
  • ordinul de incasare/plata a garantie;

Operatiunea nu intra in sfera de aplicare a T.V.A. deoarece nu reprezinta o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, motiv pentru care nu se emite nici factura fiscala.

In situatia in care suma a fost incasata in contul curent si a fost utilizata ca disponibil pentru plati diverse, se considera o plata in avans efectuata de catre chirias pentru serviciile de inchiriere oferite de locator. Inregistrarile contabile care se efectueaza sunt:

5121 = 472 (analitic distinct)

In termen de 5 zile de la incasarea sumei dar nu mai tarziu de finele lunii in care a avut loc incasarea, beneficiarul sumei, respectiv locatorul, are obligatia de a emite factura fiscala cu T.V.A. colectata, urmand a se face inregistrarea contabila:

472 = 4427

Factura emisa se evidentiaza in jurnalul de vanzari si se reflecta in decontul de T.V.A.

Prin Codul fiscal nu este reglementata modul de impozitare a garantiilor incasate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Aprilie 2006


Votati articolul "TVA la garantie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratii si termene de depunere pentru ONG-uri

Intrebare: Buna ziua,
o "Asociatie Club Sportiv, organizatie profesionala neguvernamentala,fara scopuri politice patrimoniale, constituita prin libera asociere a membrilor sai"- am citat din Statut, infiintata in 2014, fara activitate, decat cheltuieli de constituire, ce declaratii trebuie sa depuna?si care sunt termenele? nu are cod caen, nu este infiintata la Registrul Comertului, ci la Judecatoria de sector, are C.I.F.dat de ANAF si Certificat de Identitate Sportiva, emis de Ministerul Tineretului si Sportului. Pentru ca nu are cod caen, nu se poate completa declaratia 101, iar 392, mi-a dat erori, bilantul, banuiesc ca la fel, nici nu am incercat, va multumesc anticipat.

Raspuns: Nu se inregistreaza declaratii fiscale daca nu are activitate economica. Doar situatiile financiare...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X