Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

TVA la garantie

Intrebare:

La inchirierea unui mijloc fix (in speta container de mare capacitate) proprietarul incaseaza si o garantie pe durata utilizarii bunului inchiriat. Pentru garantie emitem o factura fiscala. Se aplica TVA la garantie? In ce articol al Codului fiscal se poate incadra obligatia colectarii sau scutirea?

Raspuns:

Sumele incasate in contul curent nu pot fi considerate garantii deoarece garantiile au un regim special de constituire, in conturi distincte prin care sumele sunt blocate efectiv si nu pot fi utilizate. Astfel, garantiile pot fi: depozite in numerar, ipoteci, garantii reale si personale. Sumele depuse drept garantie nu se utilizeaza de catre beneficiar decat in momentul in care locatarul (chiriasul) nu a respectat clauza contractuala cu privire la obligatia de a achita chiria la un anumit termen sau a depreciat bunul inchiriat.

Inregistrarea contabila a garantiilor primite de catre locator se face prin formula:
5121 (analitic distinct) = 167 ,, Alte imprumuturi si datorii asimilate,,

Inregistrarea contabila a garantiilor platite de catre locatar se face prin formula:
267 ,,Creante imobilizate,, = 5121 (analitic distinct)

Documentele justificative de inregistrare a operatiunii in evidenta contabila a ambelor parti contractante sunt:

  • contractul de inchiriere;
  • contractul de garantie;

  • PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2016
    PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2016

    Vezi detalii

    Autorizatiile si documentele esentiale de functionare
    Autorizatiile si documentele esentiale de functionare

    Vezi detalii

    Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
    Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016

    Vezi detalii


    scrisoare de garantie bancara eliberata de catre banca locatarului;
  • ordinul de incasare/plata a garantie;

Operatiunea nu intra in sfera de aplicare a T.V.A. deoarece nu reprezinta o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, motiv pentru care nu se emite nici factura fiscala.

In situatia in care suma a fost incasata in contul curent si a fost utilizata ca disponibil pentru plati diverse, se considera o plata in avans efectuata de catre chirias pentru serviciile de inchiriere oferite de locator. Inregistrarile contabile care se efectueaza sunt:

5121 = 472 (analitic distinct)

In termen de 5 zile de la incasarea sumei dar nu mai tarziu de finele lunii in care a avut loc incasarea, beneficiarul sumei, respectiv locatorul, are obligatia de a emite factura fiscala cu T.V.A. colectata, urmand a se face inregistrarea contabila:

472 = 4427

Factura emisa se evidentiaza in jurnalul de vanzari si se reflecta in decontul de T.V.A.

Prin Codul fiscal nu este reglementata modul de impozitare a garantiilor incasate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Aprilie 2006


Votati articolul "TVA la garantie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Pot infiinta un Pfa?

Intrebare: Buna ziua,

Am o mare nedumerire. Pot infiinta un pfa avand cod caen 6920, dat fiind faptul ca nu sunt expert contabil? Sa presupunem ca se accepta la ORC in baza diplomei de licenta infiintarea Pfa-ului..pot tine contabilitatea toata, inclusiv semnarea bilanturilor pt soc care au CA pana in 35.000 eur sau 65000 daca s-a modificat, in mod legal in baza unui contract de prestari servicii? Multumesc anticipat!

Raspuns: Vezi art. 10 din legea contabilitatii 1 Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • In atentia firmelor: Obligatii privind cresterea salariului minim de la 1 mai 2016

    • Salariul minim brut pe economie va creste de la de la 1.050 de lei pe luna la 1.250 de lei, incepand de duminica, 1 mai 2016. Majorarea salariului minim brut cu 19%, care va intra in vigoare de la sfarsitul acestei saptamani, trebuie inregistrata, de catre angajatori, in sistemul electronic REVISAL. Potrivit unei hotarari de guvern adoptate pe 30 decembrie 2015, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata va fi majorat la 1.250 lei incepan...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Registrul Operatorilor Intracomunitari

    • Conform legislatiei in vigoare, persoanele impozabile care intentioneaza sa efectueze tranzactii cu operatori economici din alte state membre au obligatia sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari, inaintea efectuarii acestor tranzactii. Au obligatia sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal (inregistrare in scopuri normale de TVA) atunci cand au intentia sa efect...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 17/2016 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a pietei de certificate verzi

    • Redam mai jos Ordinul nr. 17/2016 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a pietei de certificate verzi, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 60/2015, in vigoare de la 27.04.2016. Având in vedere prevederile Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in ...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale si declarative ale persoanelor care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor

    • Redam mai jos cateva aspecte curente incluse de ANAF in Ghidul fiscal actualizat al contribuabililor persoane fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor. Retinem, in primul rand, ca veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decât veniturile din activitati independente. ...» citeste mai departe aici

  • Depunerea declaratiei 100 pentru ultimul trimestru al unui an fiscal modificat. Cum procedam corect?

    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societatea a schimbat anul fiscal si financiar. Este primul an modificat si are 15 luni (01.01.2015-31.03.2016). Pentru ultimul trimestru al anului (ianuarie-martie 2016), stabilim daca se mai depune declaratia 100 sau daca se depune direct declaratia 101 pana pe data de 25 Iunie 2016. Pentru un an normal pentru ultimul trimestru nu se depune 100 astfel ca vom stabili daca se pastreaza aceeasi regula. Prevederile OG nr. 102/2013 pentru mo...» citeste mai departe aici

  • Schimbare an fiscal. Care sunt implicatiile fiscale si ce raportari se fac in 2016?

    • Analiza noastra face referire, prin cele ce urmeaza, la o societate care face parte dintr-un grup international care a decis schimbarea anului fiscal de la ianuarie 2016-decembrie 2016 la iulie 2016-iunie 2017. Vom vedea care sunt pasii de urmat pentru a putea face aceasta schimbare tinand cont de statutul de microintreprindere al companiei, precum si ce obligatii de raportare exista in 2016. Depuneti formularul electronic S1055 – Instiintare privind modificarea exercitiului f...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X