Impozitul pe constructii speciale, in forma curenta, va influenta negativ mediul de afaceri autohton. Aceasta atentionare a fost transmisa saptamana aceasta de catre reprezentantii Consiliului Investitorilor Straini, ai Romanian Business Leaders si Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania la o masa rotunda desfasurata pe tema noului impozit.
Mai exact, potrivit concluziilor la care au ajuns participantii la aceasta reuniune, citate de HotNews.ro, eliminarea impozitului pe constructii e cea mai buna solutie:
"Consultarea mediului de afaceri a lipsit cu desavarsire. Sustinem eliminarea totala a impozitului pe constructii sau in cel mai rau caz suspendarea aplicarii prevederilor OUG 102 in forma actuala si inlocuirea cu un nou act normativ care sa prevada reducerea cotei de impozitare impreuna cu modificarea bazei impozabile in valoare fiscala neta. Impozitul pe constructii a fost gandit pe baza unei perspective pe termen scurt cand tocmai o viziune clara si cu spectru larg ar fi fost necesara pentru relansarea economica a Romaniei".
In aceasta privinta, citeaza aceeasi sursa, Daniel Anghel, membru in boardul FIC, a declarat:
"38 de companii din telecom, constructii, energie, transporturi sau farma au contribuit cu informatii la analiza de impact. In urma acestei analize a rezultat un impact cumulat de 1,1 miliarde de lei, ceea ce ma face sa ma gandesc serios la un potential impact la nivelul intregii economii cu mult mai ridicat care are mari sanse sa depaseasca estimarea autoritatilor de 1,5 miliarde de leidin care doar 500 de milioane lei impozit colectat la buget".
Cu accent pe cota foarte ridicata de impunere, au fost prezentate punctele slabe ale acestui tip de
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
1.Impozitul este excesiv 15% - 90% din valoarea activului (nu ia in calcul amortizarea)
2. Active casate, inactive temporar, conservare, in curs de dezmembrare
3. Impozitul se aplica chiar si in situatia activelor instrainate in anul curent - baza la 31 dec 2013
4. Necorelarea prevederilor legale - baza contabila vs clasificare fiscala (catalog)
5. Dubla impozitare conflict intre autoritatea locala si ANAF (eoliene, antene, modernizari)
6. Descurajarea investitiilor in active noi
7. Comparatie cu alte state membre UE - in Romania baza impunerii este excesiva