Prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual", oferit de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice (MFP), persoanele fizice vor putea comunica electronic cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) cu privire la propria situatie fiscala.
In Monitorul Oficial a fost publicata legea prin care sunt reglementate prevederile aferente serviciului de comunicare electronica puse la dispozitie de ANAF vor fi disponibile in mod gratuit, 24 de ore din 24, informeaza HotNews.ro.
Aceste reglementari sunt cuprinse in Ordinul ministrului Finantelor Publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice. Documentul va face parte din legislatia secundara necesara pentru punerea in aplicare a unora dintre prevederile OUG 40/ 2014, care stabilesc premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale.
"Mi-am propus sa promovam o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe flexibilitate si deschidere institutionala. Masurile incluse in proiectul de ordin contribuie la cresterea gradului de informatizare a activitatilor desfasurate de organele fiscale si incurajeaza contribuabilii sa depuna la ANAF documente prin mijloace electronice", a declarat ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu, citeaza aceeasi sursa.
In prima etapa, informeaza HotNews.ro, serviciul "Spatiul privat virtual" va fi disponibil in sistem pilot incepand cu luna septembrie 2014 pana la sfarsitul anului, pentru un anumite documente si informatii destinate contribuabililor persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucuresti si in judetul Ilfov.
Persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate (eliberate de furnizorii de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/ 2001) sau prin credentiale de tip nume / parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Comunicarea electronica in Spatiul privat virtual se va face atat dinspre contribuabil catre ANAF, cat si dinspre organul fiscal catre contribuabil.
Noul proiect aprobat stabileste si ce documente ce pot fi comunicate prin serviciul "Spatiul privat virtual" pentru perioada septembrie-decembrie, in care se va aplica proiectul pilot sunt cele emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului, automat - decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013 si emise dupa data de 1 septembrie 2014, sau la cererea contribuabilului - "Situatia obligatiilor fiscale de plata", "Foaie de varsamant", "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori", cat si documente emise de contribuabil si comunicate organului fiscal - cerere privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata, cerere privind Foaie de varsamant", cerere privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori".