email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Clarificari privind cotele de impunere pentru microintreprinderi

cote impozit microintreprindereHG 159/2015cota microintreprindericodul fiscal

In anul 2016, conform art. 51 din Codul fiscal aprobat prin Legea 227/2015 cotele de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sunt diferentiate in functie de numarul de salariati, astfel:
   a) 1% pentru microintreprinderile care au peste 2 salariati, inclusiv;
   b) 2% pentru microintreprinderile care au un salariat;
   c) 3%, pentru microintreprinderile care nu au salariati.

In vedere aplicarii acestor cote salariat este orice persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Conditia se considera indeplinita si in cazul microintreprinderilor care:
   a) au persoane angajate cu contract individual de munca cu timp partial daca fractiunile de norma prevazute in acestea, insumate, reprezinta echivalentul unei norme intregi;
   b) au incheiate contracte de administrare sau mandat, potrivit legii, in cazul in care remuneratia acestora este cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata.

Codul fiscal stabileste ca, in cazul in care, in cursul anului fiscal, numarul de salariati se modifica, cotele de impozitare se aplica in mod corespunzator, incepand cu trimestrul in care s-a efectuat modificarea, potrivit legii. Pentru microintreprinderile care au un salariat, respectiv 2 salariati al caror raport de munca inceteaza, conditia referitoare la numarul de salariati se considera indeplinita daca in cursul aceluiasi trimestru sunt angajati noi salariati. Pentru microintreprinderile care nu au niciun salariat sau au unul sau 2 salariati, in situatia in care numarul acestora se modifica, in scopul mentinerii/modificarii cotelor de impozitare noii salariati trebuie angajati cu contract individual de munca pe durata nedeterminata sau pe durata determinata pe o perioada de cel putin 12 luni.

Prin HG 159/2015 prin care au fost aduse modificari si completari Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, s-au adus clarificari cu privire la aplicarea cotelor de impunere pe veniturile microintreprinderilor in situatiile in care intervin fluctuatii de personal. Potrivit acestui act normativ, in cazul in care, in cursul unui trimestru, numarul de salariati se modifica, cotele de impozitare se aplica in mod corespunzator, avand in vedere numarul de salariati existent la sfarsitul ultimei luni a trimestrului respectiv.

Asadar, pentru impunerea veniturilor microintreprinderilor se vor avea in vedere numarul de salariati existent la sfarsitul ultimei luni a trimestrului respectiv (31 martie, 30 iunie, 30 septembrie, 31 decembrie).

Pentru persoanele juridice romane nou-infiintate incepand cu 01 ianuarie 2016, care au cel putin un salariat si sunt constituite pe o durata mai mare de 48 de luni, iar actionarii/asociatii lor nu au detinut titluri de participare la alte persoane juridice, cota de impozitare este 1% pentru primele 24 de luni de la data inregistrarii persoanei juridice romane, potrivit legii. Cota de impozitare se aplica pana la sfarsitul trimestrului in care se incheie perioada de 24 de luni.

Conditia privitoare la salariat se considera indeplinita daca angajarea se efectueaza in termen de 60 de zile inclusiv de la data inregistrarii persoanei juridice respective.

Aceasta cota se aplica daca, in cadrul unei perioade de 48 de luni de la data inregistrarii, microintreprinderea nu se afla in urmatoarele situatii:
   - lichidarea voluntara prin hotararea adunarii generale, potrivit legii;
   - dizolvarea fara lichidare, potrivit legii;
   - inactivitate temporara, potrivit legii;
   - declararea pe propria raspundere a nedesfasurarii de activitati la sediul social/sediile secundare, potrivit legii;
   - majorarea capitalului social prin aporturi efectuate, potrivit legii, de noi actionari/asociati;
   - actionarii/asociatii sai vand/cesioneaza/schimba titlurile de participare detinute.

 


de Irina Dumitrescu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

IMPORTANT: E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!


1. Ce inseamna exact tranzactii B2G?

2. Tranzactiile cu societati la care statul este actionar majoritar sunt tranzactii B2G?

3. Odata inregistrati in registrul RO e-Factura, avem obligatia ca toate facturile emise de noi sa fie electronice sau doar cele in relatia B2G?

4. Facturile catre institutii publice, dar care nu implica produse cu risc fiscal, trebuie emise electronic?

5. Parohiile sunt considerate autoritati contractante? Exista pentru ele obligativitatea trimiterii facturilor electronice?

Raspunsurile sunt disponibile in lucrarea E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cote impozit microintreprindereHG 159/2015cota microintreprindericodul fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 28 Martie 2016


Votati articolul "Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Clarificari privind cotele de impunere pentru microintreprinderi":
Rating:

Nota: 3.67 din 5 din 3 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X