email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul proiect pentru organizarea Ministerului de Finante Publice. Cum arata noile propuneri?

proiect mfporganizare ministerul de finantehotarare 34/2009

Redam mai jos proiectul de de hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicat recent pe site-ul propriu al MFP.

Avand in vedere prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 11/2016 privind stabilirea unor masuri de reorganizare la nivelul administratiei publice centrale si ale art. 5 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 159/1999 privind infiintarea Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A.,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 288/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Art.I. - Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 28 ianuarie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2 alineatul (2), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"a) de strategie, prin care se asigura, in conformitate cu politica financiara a Guvernului si cu normele Uniunii Europene, elaborarea strategiei in domeniile de activitate specifice ministerului: fiscal, bugetar, contabilitate publica, reglementari contabile, datorie publica, audit public intern, managementul investitiilor publice, domenii reglementate specific;"

2. La articolul 2 alineatul (2), dupa litera y) se introduc patru noi litere, lit. z), aa), bb) si cc) cu urmatorul cuprins:

"z) de autoritate cu atributii in evaluarea incadrarii masurilor susceptibile de a constitui ajutor de stat in politicile economico-bugetare si financiare ale statului roman;

aa) de administrare a schemelor de ajutor de stat al caror furnizor este desemnat conform prevederilor legale in vigoare;

bb) de implementare a politicilor de eficientizare a managementului investitiilor publice;

cc) de evaluare a oportunitatii implementarii proiectelor de investitii publice ca parteneriate intre sectorul public si unul sau mai multi parteneri privati, in vederea transmiterii spre aprobare Guvernului."
2


3. La articolul 3 alineatul (1), punctul 40 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"40. asigura elaborarea, tiparirea si difuzarea publicatiei "Revista Finante Publice si Contabilitate";"

4. La articolul 3 alineatul (1), punctul 49 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"49. administreaza contul curent general al trezoreriei Statului, incheie conventii de imprumut si urmareste incasarea ratelor si dobanzilor aferente imprumuturilor acordate;

5. La articolul 3 alineatul (1), punctul 50 se abroga.

6. La articolul 3 alineatul (1), punctele 75 - 77 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"75. aplica, in calitate de furnizor de ajutor de stat, legislatia in domeniul ajutorului de stat;
76. emite avizele de stabilire/ajustare a preturilor/tarifelor pentru produsele/serviciile cu preturi/tarife reglementate, cu aplicarea legislatiei in domeniul preturilor/tarifelor administrate de Ministerul Finantelor Publice;
77. aplica prevederile Legii nr. 158/2008 privind publicitatea inselatoare si publicitatea comparativa, republicata;"

7. La articolul 3 alineatul (1), dupa punctul 77, se introduce un nou punct, 771, cu urmatorul cuprins:

"77^1. asigura coordonarea metodologica in domeniul aplicarii legislatiei ajutorului de stat, a preturilor/tarifelor reglementate, a publicitatii inselatoare si a publicitatii comparative administrate de Ministerul Finantelor Publice, a activitatii structurilor specializate din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice;"

8. La articolul 3 alineatul (1), punctul 114 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"114. indeplineste atributiile de autoritate publica tutelara pentru operatorii economici la care reprezinta statul in calitate de actionar, in conformitate cu prevederile legale privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice;" 9. La articolul 3 alineatul (1), dupa punctul 124 se introduc cinci noi puncte,
punctele 125 – 129, cu urmatorul cuprins:

“125. asigura elaborarea politicilor si strategiilor Guvernului Romaniei in domeniul managementului investitiilor publice, precum si pentru promovarea si implementarea proiectelor finantate si operate printr-un parteneriat intre sectorul public si unul sau mai multi parteneri privati si raporteaza periodic Guvernului punerea in aplicare a acestora;

126. asigura asistenta de specialitate autoritatilor contractante in pregatirea, atribuirea si implementarea proiectelor de investitii publice, precum si a proiectelor finantate si operate printr-un parteneriat intre sectorul public si unul sau mai multi parteneri privati, putand solicita suportul institutiilor financiare internationale si altor organisme internationale;

127. monitorizeaza evolutia procesului de implementare a proiectelor de investitii publice, precum si a proiectelor finantate si operate printr-un parteneriat intre sectorul public si unul sau mai multi parteneri privati;
 
128. gestioneaza baza de date privind proiectele de investitii publice, proiectele de concesiuni de lucrari publice, servicii si bunuri, precum si a tuturor celorlalte proiecte finantate si operate printr-un parteneriat intre sectorul public si unul sau mai multi parteneri privati derulate la nivel central si local;

129. reprezinta statul roman in cadrul acordurilor cu organizatiile si organismele internationale in scopul sustinerii si promovarii investitiilor publice si implicarii sectorului privat in realizarea de proiecte de interes public, la nivel central si local."

10. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice este de 1.519, exclusiv demnitarii."

11. Dupa articolul 7 se introduce un nou articol, articolul 71, cu urmatorul cuprins:
"Art. 71. - In cadrul Ministerului Finantelor Publice functioneaza economistul sef, cu rang de director general, subordonat ministrului finantelor publice, si care conduce Directia generala de politici, analiza si cercetare in domeniul finantelor publice."

12. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 8 – (1) Pe langa Ministerul Finantelor Publice functioneaza activitatea de tiparire si difuzare a publicatiei "Revista Finante Publice si Contabilitate", finantata integral din venituri proprii.

(2) Din veniturile incasate din vanzare se acopera cheltuielile materiale ocazionate de realizarea si vanzarea revistei, inclusiv plata drepturilor colaboratorilor, stabilite conform reglementarilor legale in vigoare."

13. La articolul 10, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(6) Ministrul finantelor publice este ajutat in activitatea de conducere a ministerului de 5 secretari de stat, numiti prin decizie a primului-ministru."

14. Anexele nr. 1 - 3 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1 – 3 care fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art.II. – Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, exercitarea drepturilor si indeplinirea obligatiilor ce decurg din calitatea de actionar al statului la filialele Fondului National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderi Mici si Mijlocii - F.N.G.C.I.M.M. S.A. – IFN se realizeaza de catre Ministerul Finantelor Publice. Reprezentantii statului in adunarea generala a actionarilor la aceste
filiale sunt numiti si revocati prin ordin al ministrului finantelor publice.

PRIM-MINISTRU
DACIAN JULIEN CIOLOS


de Miruna Petrache

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proiect mfporganizare ministerul de finantehotarare 34/2009


Data aparitiei: 26 Mai 2016

Votati articolul "Noul proiect pentru organizarea Ministerului de Finante Publice. Cum arata noile propuneri?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X