Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Dispozitii tranzitorii privind raportarea datelor in registrul public de evidenta a salariatilor. O noua declaratie trebuie depusa

Data aparitiei: 13 Decembrie 2016
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
registrul privatregistrul publicraportare personal institutii publiceOrdinul 2263/2016

Incepand cu 28.11.2016, conform modificarilor aduse prin HG 877/2016  registrul general de evidenta a salariatilor se compune din doua parti:  

a) registrul privat, care se intocmeste, completeaza si transmite de catre angajatori, persoane fizice sau persoane juridice de drept privat;
b) registrul public, care se intocmeste, completeaza si transmite de catre institutiile/autoritatile publice carora le sunt aplicabile dispozitiile Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ca dispozitii tranzitorii art. III din HG 877/2016 prevede ca, pana la data realizarii noului sistem informatic pentru registrul privat/public gestionat de Inspectia Muncii:

   a) prin ordin al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice se stabileste procedura de transmitere a datelor in registrul public;
   b) atat pentru angajatorii persoane fizice sau juridice de drept privat, cat si pentru institutiile/autoritatile publice se aplica in continuare prevederile legale cu privire la obligatia de completare si transmitere catre inspectoratele teritoriale de munca datele in Revisal, conform ordinului nr. 1.918/2011.


La data realizarii noului sistem informatic gestionat de Inspectia Muncii pentru transmiterea datelor in registrul privat/public de catre angajatori va fi emis un nou ordin privind procedura de transmitere a datelor in registrul privat/public, comuna pentru toti angajatorii persoane fizice si juridice de drept privat, precum si institutii/autoritati publice care au obligatia transmiterii.

Prin Ordinul 2263/2016 s-a reglementat procedura de transmitere a datelor in registrul public. Astfel, incepand cu luna decembrie 2016 institutiile/autoritatile publice au obligatia sa transmita datele cu privire la toate categoriile de personal platit din fonduri publice prin intermediul formularului M500 - Raportare personal institutii publice.

Obligatia de raportare le revine institutiilor/autoritatilor publice care au personal platit din fonduri publice, personal care exercita o functie in baza unui contract individual de munca si/sau de serviciu, a unui act administrativ de numire ori a unui altfel de act emis in conditiile legii.



Nu au obligatia depunerii formularului institutiile/autoritatile de invatamant preuniversitar  care completeaza in prezent informatiile de salarizare in baza de date EDUSAL.

Formularul M500 se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin utilizarea serviciului de depunere a declaratiilor online, existent pe portalul e-guvernare.ro. Fisierul PDF se descaraca de pe site-ul ANAF de la sectiunea declaratii electronice.

In mod exceptional, in situatia in care nu se poate realiza depunerea in mediul electronic, formularul M500 se depune la sediul organului fiscal, atat pe suport hartie, semnat de reprezentantul legal al institutiei/autoritatii publice, cat si pe suport CD sau USB.

Transmiterea datelor se realizeaza lunar, pana la data de 25 (inclusiv) a lunii urmatoare pentru luna anterioara.
Pentru luna noiembrie 2016, termenul pentru transmiterea datelor 18 decembrie 2016.

Pentru depunerile lunare se vor raporta in cuprinsul formularului M500:

- numai modificarile care au intervenit pe parcursul lunii calendaristice aferente depunerii formularului, in cadrul raportului de munca si/sau de serviciu al personalului platit din fonduri publice aferent, respectiv incetarii rapoartelor de munca si/sau de serviciu, acordarea sau modificarea de sporuri, modificari ale salariului, ale incadrarii sau orice alte asemenea situatii.
situatiile referitoare la incheierea unor noi raporturi de munca si/sau de serviciu.

Rectificarea datelor deja transmise se face la nivel de persoana, prin retransmiterea tuturor informatiilor referitoare la aceasta.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala va transmite datele colectate la Inspectia Muncii.

 






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X