email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozitul pe cladiri in anul 2019 - Cand trebuie platit si alte obligatii care mai urmeaza

Impozitul pe cladiri in anul 2019 - Cand trebuie platit si alte obligatii care mai urmeaza

Ce ar trebui sa stii cu privire la Evaluarea pentru impozitare a cladirilor in 2019

Impozitarea cladirilor detinute de persoane juridice

In acest articol vom pune accentul pe impozitul pe cladiri ce este datorat de persoanele juridice, avand in vedere ca sistemul de impozitare aplicat proprietatilor a fost modificat major din ianuarie 2016, iar acest impozit se calculeaza in functie de destinatia imobilului. Imobile pot fi gasite pe site-ul Flatfy . De asemenea, puteti vedea preturile unui metru patrat din apartamentele vechi si noi ale oraselor mari din Romania.



*Comparatia este facuta folosind cifrele din luna martie 2019

In cazul persoanelor juridice, acestea au datoria de a depune un raport de evaluare realizat de un evaluator autorizat si care are scopul de a stabili valoarea impozabila a cladirilor si nu cea de piata sau cea justa.

Conform Codului Fiscal, fiecare persoana juridica care a realizat si depus acest raport de evaluare la inceputul anului 2016 trebuie sa depuna un raport de evaluare actualizat la inceputul anului 2019 deoarece, daca nu fac acest lucru, ar trebui sa plateasca un impozit crescut la 5%.

In Codul Fiscal se prevede faptul ca valoarea de impozitare ar trebui actualizata o data la 3 ani de persoanele juridice.

Potrivit standardelor de evaluare in vigoare, toate rapoartele de evaloare necesita recipisa BIF– respectiv dovada inregistrarii acestora in baza de date fiscale a autoritatii ce are rolul de a gestiona activitatea, cat si profesia de evaluator (ANEVAR).

Aspecte semnificative in Evaluarea pentru impozitare a cladirilor ce sunt detinute de persoane juridice in anul 2019

Valoarea impozabila a cladirilor ce apartine persoanelor juridice va fi rezultatul unui raport de evaluare, care trebuie sa fie realizat numai de catre evaluatori autorizati si inregistrati in Tabloul Oficial (anevar.ro) care trebuie sa utilizeze parafa valabila 2019.

Evaluatorii autorizati au obligatia de a inregistra rapoartele de evaluare in BIF, recipisa BIF fiind pusa de catre evaluator la dispozitia beneficiarului impreuna cu raportul de evaluare. Acestea urmeaza sa fie depuse la UAT pentru a fi stabilit impozitul pe anul 2019.

In cazul persoanelor juridice, rezultatele acestei evaluari nu se inregistreaza in situatiile financiare.

Termenul limita de depunere de catre contribuabili, adica persoanele juridice, a rapoartelor de evaluare este stabilit pana la prima transa a impozitului ce are loc pe 31 martie 2019.

Data la care se realizeaza evaluarea este 31 decembrie 2018, iar rapoartele de evaluare trebuie sa fie realizate intre 1 ianuarie si 31 martie 2019. De asemenea, rapoartele de evaluare trebuie efectuate conform Standarului GEV 500 – Determinarea Valorii impozabile a cladirilor.

Se emite cate un raport de evaluare pentru fiecare UAT indiferent de numarul de cladiri aflate in proprietatea contribuabilului

"Potrivit art 461 din codul fiscal (2) In cazul dobandirii sau construirii unei cladiri in cursul anului, proprietarul acesteia are obligatia sa depuna o declaratie la organul fiscal local in a carui raza teritoriala de competenta se afla cladirea, in termen de 30 de zile de la data dobandirii si datoreaza impozit pe cladiri incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator."

Daca vrei sa vezi mai multe ansabluri rezidentiale si detalii despre stadiul in care acestea se afla, dezvoltatorul care le construieste si alte detalii tehnice, intra pe pagina cu ansambluri rezidentiale Flatfy.

ACTE NECESARE EVALUARII PENTRU IMPOZITARE

Pentru realizarea raportului de evaluare avem nevoie de copii la urmatoarele documente:

act de proprietate;

releveu cadastral, plan de arhitectura sau schita constructiei;

certificat de inregistrare la Registrul Comertului (CUI) pentru persoane juridice.

contract de inchiriere sau comodat daca spatiul este ocupat de chirias;

In plus, daca exista, se pot solicita si urmatoarele documente (copii):

- incheiere de intabulare;

- extras de Carte Funciara;

- autorizatie de construire;

- proces verbal de receptie la terminarea lucrarilor.

In termen de maximum 24 ore de la primirea comenzii, se va realiza inspectia proprietatii, iar in termen de maximum 72 ore de la momentul inspectiei si primirea actelor necesare evaluarii, raportul de evaluare urmand sa fie clientului sau destinatarului raportului de evaluare.


 

PREZENTARE EVALUATOR

• Expert Evaluator autorizat – Dragoi Emilia-Maria.

• Evaluator EPI ( evaluarea proprietatilor imobiliare ), in baza Certificatului de absolvire nr. 7418 / 15.06.2009 eliberat de ANEVAR, legitimatie nr. 12240, membru titular ANEVAR din 2012.

Asigurare profesionala de raspundere civila nr.21924 emisa de Allianz-Tiriac Asigurari SA – valabil 2018

absolventa 2015 a cursului de calificare in profesia "Agent imobiliar”, cod COR 3413.3.1, autorizat de Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;

absolventa 2009 a cursului de calificare in profesia "Administrator imobile - property manager”, cod COR 5121.2.3, autorizat de Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;

Studii universitare: Universitatea “Vasile Alecsandri” – Facultatea de Stiinte Economice Bacau- specializarea Marketing – promotie 2004.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2023

Cum va asigurati ca declaratia 406 nu contine erori?


Solutia o constituie lucrarea Declaratia 406 SAF-T. Cazuri practice care va prezinta 50 de situatii dificile intalnite frecvent de contribuabili in momentul raportarii SAF-T, insotite de raspunsuri clare, complete, excelent argumentate de specialisti.

Lucrarea are un caracter 100% practic si elimina din start o multime de neclaritati, oferindu-va siguranta si o mare economie de timp

Nu uitati! Practica este intotdeauna cel mai bun profesor.

...vezi AICI lista completa >>


Data aparitiei: 17 Aprilie 2019

Votati articolul "Impozitul pe cladiri in anul 2019 - Cand trebuie platit si alte obligatii care mai urmeaza":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Calculul si analiza principalilor indicatori economico-financiari

    • In vederea cresterii operativitatii acordarii creditelor, experienta bancara a condus la dezvoltarea unor metode de incadrare a firmelor solicitante in clase de risc, cu ajutorul unei note medii sau punctaj. In functie de clasa de risc in care este pozitionata, firma solicitanta va primi sau nu creditul cerut. Credit-scoringul poate fi exprimat ca o notatie prin care banca evalueaza performantele economice ale firmei solicitante in vederea acor...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: problemele identificate de ANAF in semestrul I din 2023

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2023. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili". Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2023, iata, in randurile de mai jos, care sunt princi...» citeste mai departe aici

  • Sistemul fiscal sub semnul intrebarii: Guvernul pregateste terenul pentru schimbari rapide

    • Dupa ce a facut publice masurile fiscale si bugetare pentru asigurarea stabilitatii financiare pe termen lung a Romaniei, Ministerul Finantelor a adus la cunostinta tot in acea zi un alt proiect de Ordonanta de Urgenta ce vizeaza modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal​.  As...» citeste mai departe aici

  • Arhivare documente justificative: 5 conditii care trebuie respectate

    • In lumea moderna, in care tehnologia a devenit o parte esentiala a vietii noastre personale si profesionale, pastrarea documentelor justificative in format electronic a devenit o practica tot mai raspandita si importanta. Aceasta transformare in modul in care gestionam si pastram documentele are un impact semnificativ asupra eficientei, accesibilitatii si sigurantei informatiilor financiare.  Vom afla in cele ce urmeaza daca documentele justificative (regi...» citeste mai departe aici

  • Transporturi rutiere de bunuri: se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu. Care sunt sanctiunile?

    • Conform proiectului pentru care Guvernul urmeaza sa isi asume raspunderea in Parlament, in vederea asigurarii respectarii trasabilitatii transporturilor rutiere de bunuri pe teritoriul Romaniei se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu.  e-Sigiliu, un nou sistem ce vizeaza transporturile rutiere de marfuri Acesta este un sistem bazat pe utilizarea unor dispozitive electronice si a unei aplicatii informatice care permite autoritatilor competente de...» citeste mai departe aici

  • De ce sa alegi cutii de arhivare din carton in locul celor din plastic?

    • In lumea moderna, organizarea si stocarea eficienta a documentelor si obiectelor sunt esentiale atat in mediul de afaceri, cat si in viata de zi cu zi. Una dintre cele mai bune solutii pentru a gestiona cu succes aceasta sarcina este utilizarea cutiilor de arhivare. Acestea sunt disponibile intr-o varietate diversa de materiale, dar in ultimii ani, cutiile de arhivare din carton au castigat popularitate in fata celor din plastic. De ce ar trebui sa alegi variantele din carton in locul...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X