
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Planul de conturi general"

![Avocatii si notarii ar putea atesta hotararile AGA ale companiilor cu cifra de afaceri de peste 400.000 lei [Proiect]](https://contabilul.manager.ro/dbimg/articole/bani_29637_1.jpg)
Un proiect de lege aflat in discutie la Senat ar putea aduce o schimbare importanta pentru antreprenorii din Romania. Companiile cu cifre de afaceri peste 400.000 RON ar putea fi obligate sa apeleze la un avocat sau notar public pentru a valida deciziile luate in Adunarea Generala a Actionarilor.
Practic, ar insemna ca un specialist verifica ca toate hotararile firmei sa fie legale si corect intocmite, oferind astfel o siguranta suplimentara pentru societate. Acestia vor analiza legalitatea convocarii, verificarea cvorumului si conformitatea hotararii cu dispozitiile legale imperative.
Potrivit expunerii de motive, propunerea legislativa urmareste consolidarea acestor garantii prin introducerea unor masuri care sa sporeasca increderea in actele societatilor, in hotararile adunarilor generale si in realitatea sediilor sociale.
"Actul constitutiv al unei societati reprezinta fundamentul activitatii sale, motiv pentru care se propune ca acesta sa fie supus atestarii de catre avocat sau autentificarii de catre notarul public. Aceasta verificare profesionala asigura respectarea legii, a vointei reale a partilor si a normelor de protectie a tertilor, eliminand riscul nelegalitatii, clauzelor abuzive si al actelor neconforme. In mod similar, hotararile adunarilor generale ale societatilor pe actiuni si ale celor cu raspundere limitata cu o cifra de afaceri semnificativa, de peste 400.000 lei anual, trebuie sa fie atestate de avocat sau legalizate de notar, pentru a garanta legalitatea si corecta desfasurare a procedurilor deliberative. Aceste hotarari produc efecte importante nu doar pentru actionari sau asociati, ci si pentru creditori, salariati si alti terti, iar siguranta lor juridica sporeste stabilitatea raporturilor comerciale."
Proiectul de lege prevede si posibilitatea ca sediul social al unei societati sa fie stabilit la cabinetul unui avocat, in situatiile in care la sediu nu se desfasoara activitate economica.
"Un alt aspect vizat priveste sediul societatii. Stabilirea sediului la formele de exercitare a profesiei de avocat constituie o solutie practica si sigura in situatiile in care la adresa respectiva nu se desfasoara activitate economic a propriu-zisa. Aceasta elimina riscul folosirii unor sedii fictive si garanteaza existenta unei adrese reale, verificabile, la care societatea poate fi contactata. In plus, prin intermediul avocatilor, actele adresate societatii si primite la sediul social pot fi comunicate tertilor cu promptitudine si in conditii de legalitate, ceea ce asigura transparenta si respectarea termenelor prevazute de lege. Recent, Curtea de Conturi a descoperit peste 2.400 de astfel de adrese in Romania, unde figureaza aproape 50.000 de firme cu datorii de miliarde de lei.
Manual de politici contabile - Stick USB
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Adoptarea acestor modificari va conduce la cresterea disciplinei juridice Si a responsabilitatii societatilor, la protejarea drepturilor tertilor si Ia consolidarea increderii in mediul de afaceri. Intr-un context economic in care stabilitatea si predictibilitatea constituie factori esentiali, introducerea acestor garantii suplimentare reprezinta un pas necesar si benefic pentru intarirea sigurantei circuitului civil.
In mod similar, prin prezenta propunere, in ceea ce priveste actul constitutiv al asociatiei sau fundatiei, revenim la forma anterioara, astfel cum era prevazut in lege pana in anul 2020, ca membrii asociati sa incheie statutul asociatiei, prin act sub semnatura privata, in vederea dobandirii personalitatii juridice."
Initiatorii proiectului sustin ca aceste modificari ar aduce mai multa transparenta si rigoare in mediul de afaceri, reducand riscul existentei unor firme fictive si oferind siguranta juridica sporita pentru toate partile implicate – de la actionari si creditori, pana la autoritati.
In prezent, proiectul de lege a primit doar avize negative, inclusiv din partea Consiliului Legislativ si a Consiliului Economic si Social, fapt care ar putea intarzia sau chiar bloca adoptarea sa. Pentru ca masura sa devina efectiva, proiectul trebuie adoptat de Parlament, promulgat de Presedinte si publicat in Monitorul Oficial.
Radierea firmei, pas cu pas, fara greseli si fara amenzi!
Tot ce trebuie sa stii despre documente, termene si proceduri legale – explicat clar si simplu!
Ghidul Radiere SRL. PFA. II. IF este esential pentru antreprenori si contabili.
Articole similare
Avocatii si notarii ar putea atesta hotararile AGA ale companiilor cu cifra de afaceri de peste 400.000 lei [Proiect]Fuziune societati: Etape de parcurs si inregistari contabileLichidare societate comerciala: formulare si monografie contabilaFiscalitatea si contabilitatea unei societati in Romania: totul despre inregistrare, impozitare si obligatii fiscaleCe sunt dividendele, procedura de distribuire si monografia contabilaUltimele articole
Depunerea situatiilor financiare anuale pe 2023: termene si noutatiPolitici contabile privind repartizarea profituluiRegimul fiscal-contabil privind dividendele: plafonul pentru distribuire dividende in numerarContul de profit si pierdere. Ce este, ce se reflecta in el si importanta lui intr-o afacereVenituri din dividende: Ghid ANAF privind tratamentul fiscalArticole similare
Avocatii si notarii ar putea atesta hotararile AGA ale companiilor cu cifra de afaceri de peste 400.000 lei [Proiect]Imprumut pentru asociatul unic: in ce conditii se poate acorda?Cum sa interpretezi corect o balanta contabila: TOP 5 secreteLipsa in gestiune: studiu de caz privind monografia contabila si implicatiile fiscaleImprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!Ultimele articole
Distribuire dividende in proportii diferite: cum procedam corect?Distribuire dividende in cursul anului: ce obligatii declarative exista?Dividende distribuite in plus dintr-o eroare contabila. Cum putem remedia situatiaTermen de plata dividende nete. Ce prevede legislatia?Repartizarea profitului reportat la dividende. Ce spune legeaArticole similare
Avocatii si notarii ar putea atesta hotararile AGA ale companiilor cu cifra de afaceri de peste 400.000 lei [Proiect]Cum sa infiintezi o asociatie non-profit: 3 intrebari esentiale cu raspunsuri clareSAF-T: Bisericile, asociatiile de proprietari si ONG-urile sunt exceptate de la depunerea D406Raportarea SAF-T: Cine are obligatia depunerii si structura D406Explicatiile specialistului: Composesoratele au obligatia depunerii raportarii SAF-TUltimele articole
Ghidul tau complet pentru o inventariere fara stres: Procedura pas cu pas si explicatii detaliateIFN si ONG: au obligatia de depunere a Fisierului SAF-T (D406) de la 1 ianuarie 2025?Schimbare denumire si adresa firma. Ce trebuie sa aveti in vedere?Bilant eronat depus la ANAF: cum se face corectia?Distribuire dividende in proportii diferite: cum procedam corect?