email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Este oficial! Obligatia depunerii online a declaratiei unice a fost anulata

Este oficial! Obligatia depunerii online a declaratiei unice a fost anulata
declaratia unicaOUG 35/2019anaf

Obligatia care prevedea ca declaratia unica sa fie depusa doar online a fost anulata printr-o OUG publicata recent in Monitorul Oficial.

 Schimbarea a devenit aplicabila de joi seara, 30 mai 2019, cand OUG nr. 35/2019 a fost publicata in Monitorul Oficial.

Teodorovici anunta la mijlocul lunii mai, in urma unei sedinte de Guvern, ca se ia in calcul depunerea in format fizic, pe hartie, a declaratiei unice, nu doar online. Motivul il reprezinta sistemul ANAF care cedeaza frecvent, afectand astfel activitatea contribuabililor, in special in perioadele de varf. Totodata, s-a mai tinut cont de faptul ca nu toti contribuabilii au conturi in SPV ori acces la un calculator cu internet. Prin urmare, depunerea declaratiei unice la ghiseu va fi posibila si in format fizic cel putin pana la finalul anului.


Inca o schimbare mare legata de acest formular il reprezinta amanarea termenului de depunere. Contribuabilii care au obligatia sa il depuna vor putea sa rasufle linistiti pana pe 31 iulie – ziua pana la care a fost amanata data limita in acest an.

”Pe de o parte, este vorba de sistemul informatic, pe de alta parte, de accesul anumitor contribuabili la un astfel de mijloc de comunicare modern. Din acest motiv, avem in calcul acceptarea si in forma pe hartie a acestei Declaratii unice pentru o anumita perioada de timp, pana lucrurile se regleaza definitiv”, a declarat ministrul in urma cu doua saptamani.


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia unicaOUG 35/2019anaf


Data aparitiei: 31 Mai 2019

Votati articolul "Este oficial! Obligatia depunerii online a declaratiei unice a fost anulata":
Rating:

Nota: 4.14 din 5 din 22 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X