email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Programul national de digitalizare a IMM-urilor este in Monitor. Care sunt activitatile eligibile?

Programul national de digitalizare a IMM-urilor este in Monitor. Care sunt activitatile eligibile?
imm-uridigitalizaremicrointreprinderimonitorul oficial

Programul prin care se va aloca un buget de 150 milioane euro pentru digitalizarea microintreprinderilor si a IMM-urilor a fost publicat in Monitorul Oficial  nr. 756 din 19 august 2020. 

Implementarea noului program a fost aprobata in sedina de Guvern din 14 august, iar acum a devenit oficial prin Hotararea nr. 677/2020.

Obiectivul Programului national de digitalizare a microintreprinderilor, intreprinderilor mici si mijlocii este cresterea competitivitatii IMM-urilor din Romania prin dezvoltarea unor produse, servicii si aplicatii, dar si prin acordarea de sprijin financiar nerambursabil. 
Regulile de acordare a ajutorului de stat vor fi prevazute in cadrul schemelor de ajutor de stat si de minimis, ce vor fi aprobate prin ordin al ministrului fondurilor europene si al presedintelui Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, emis in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare (19 august 2020) a Hotararea nr. 677/2020.

Hotararea nr. 677/2020 cuprinde si activitatile eligibile in cadrul Programului national de digitalizare a IMM-urilor.
 

Programul national de digitalizare a IMM-urilor: Hotararea nr. 677/2020

Denumirea completa: Hotararea nr. 677/2020 privind aprobarea Programului national de digitalizare a microintreprinderilor, intreprinderilor mici si mijlocii, finantat in cadrul Programului operational Competitivitate 2014-2020

 


In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 3 alin. (1) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2020 privind unele masuri pentru finantarea din fonduri europene a unor programe nationale,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Art. 1. -

Se aproba Programul national de digitalizare a microintreprinderilor, intreprinderilor mici si mijlocii, finantat in cadrul Programului operational Competitivitate 2014-2020, prin axa prioritara 2 - Tehnologia informatiei si comunicatiilor (TIC) pentru o economie digitala competitiva, prioritatea de investitii 2b - Dezvoltarea produselor si serviciilor TIC, a comertului electronic si a cererii de TIC; obiectiv specific OS 2.2 - Cresterea contributiei sectorului TIC pentru competitivitatea economica; actiunea 2.2.1 - Sprijinirea cresterii valorii adaugate generate de sectorul TIC si a inovarii in domeniu prin dezvoltarea de clustere si actiunea 2.2.2 - Sprijinirea utilizarii TIC pentru dezvoltarea afacerilor, in special a cadrului de derulare a comertului electronic.

Art. 2. -
(1) Valoarea Programului national de digitalizare a microintreprinderilor, intreprinderilor mici si mijlocii, finantat in cadrul Programului operational Competitivitate 2014-2020, este de 726 milioane lei, echivalentul a 150 milioane euro, la cursul InforEuro din luna iulie 2020, din care contributia Uniunii Europene este de 617,1 milioane lei, echivalentul a 127,5 milioane euro, corespunzand unei contributii a Uniunii Europene de 85%, iar contributia nationala este de 108,9 milioane lei, echivalentul a 22,5 milioane euro, corespunzand unei contributii nationale de 15%.

(2) Finantarea Programului national de digitalizare a microintreprinderilor, intreprinderilor mici si mijlocii este asigurata din alocarea disponibila prin Programul operational Competitivitate 2014-2020 pentru actiunile prevazute la art. 1 si din sume suplimentare ce vor fi asigurate prin utilizarea mecanismului supracontractarii, in conformitate cu prevederile art. 12 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Sumele angajate prin utilizarea mecanismului supracontractarii si care nu sunt decontate din sumele alocate Programului operational Competitivitate 2014-2020 sunt suportate din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Fondurilor Europene, in calitate de autoritate de management pentru Programul operational Competitivitate 2014-2020, daca nu pot fi incluse la finantare din fonduri externe nerambursabile, in perioada de programare 2021-2027.

(4) Ministerul Fondurilor Europene, prin Autoritatea de management pentru Programul operational Competitivitate, in vederea introducerii agentiilor pentru dezvoltare regionala ca beneficiari eligibili in cadrul actiunii 2.2.2 - Sprijinirea utilizarii TIC pentru dezvoltarea afacerilor, in special a cadrului de derulare a comertului electronic, efectueaza demersurile necesare modificarii Programului operational Competitivitate 2014-2020.

Art. 3. -
Durata de implementare a Programului national de digitalizare a microintreprinderilor, intreprinderilor mici si mijlocii este pana la data de 31 decembrie 2023.

Art. 4. -
(1) Obiectivul Programului national de digitalizare a microintreprinderilor, intreprinderilor mici si mijlocii este cresterea competitivitatii IMM-urilor din Romania prin:
a) dezvoltarea unor produse/servicii/aplicatii inovative din domeniul tehnologiei informatiilor si comunicatiilor care sa vina in sprijinul IMM-urilor si autoritatilor publice, urmarindu-se finantarea unor produse/servicii/aplicatii TIC inovative care sa asigure trecerea de la productia prin externalizare, respectiv outsourcing, la dezvoltarea bazata pe inovare, precum si colaborarea intre membrii din cadrul unui cluster din industria TIC sau intre acestia si membrii altor clustere, pentru asigurarea unui acces rapid si facil la implementarea produselor din domeniul tehnologiei informatiei inovative obtinute;

b) acordarea de sprijin financiar nerambursabil pentru digitalizarea microintreprinderilor si intreprinderilor mici si mijlocii din alte sectoare de activitate decat TIC, in cele 8 regiuni de dezvoltate ale Romaniei, in vederea cresterii competitivitatii IMM si dinamizarii sectorului TIC.

(2) Obiectivul prevazut la alin. (1) lit. b) se implementeaza prin incheierea de contracte de finantare intre agentiile pentru dezvoltare regionala si beneficiarii de ajutor de minimis.

(3) Indicatorul de rezultat al Programului national de digitalizare a microintreprinderilor, intreprinderilor mici si mijlocii este 3S9 - Valoarea adaugata bruta generata de sectorul TIC din cadrul Programului operational Competitivitate 2014-2020.

Art. 5. -
(1) Activitatile eligibile in cadrul Programului national de digitalizare a microintreprinderilor, intreprinderilor mici si mijlocii sunt:

a) activitati pentru dezvoltarea de produse inovative in domeniul TIC, de tipul:

1. activitati aferente achizitionarii de hardware TIC si a altor dispozitive aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare si punere in functiune, justificate din punctul de vedere al implementarii proiectului. Sunt excluse elementele de mobilier care nu au legatura cu functionarea produselor/aplicatiilor informatice implementate prin proiect;

2. activitati aferente amenajarii centrului de date in care se vor instala echipamentele TIC achizitionate prin proiect, instalarea realizandu-se o singura data pe perioada implementarii;

3. activitati aferente achizitionarii si/sau dezvoltarii aplicatiilor software/licentelor necesare implementarii proiectului, configurarea si implementarea bazelor de date, migrarea si integrarea diverselor structuri de date existente, achizitionarea si implementarea de solutii de semnatura electronica, inclusiv resurse de stocare si procesare, justificate din punctul de vedere al implementarii proiectului. Dezvoltarea si implementarea solutiilor software specifice proiectului si integrarea aplicatiilor folosite trebuie sa respecte obligatoriu etapele clare de dezvoltare: analiza cerintelor, proiectare, implementare si testare, precum si pe cele de punere in functiune, daca este cazul;
4. activitati aferente cercetarii industriale sau dezvoltarii experimentale;

5. activitati necesare informarii si publicitatii proiectului;

6. activitati aferente achizitionarii de servicii de consultanta pentru elaborarea documentatiilor necesare pregatirii proiectului propus spre finantare si managementul proiectului, inclusiv elaborarea documentatiilor necesare implementarii proiectului si servicii de asistenta juridica pentru realizarea achizitiilor, elaborarea documentatiei de atribuire si aplicarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie;

7. activitati aferente instruirii personalului care va utiliza produsele implementate/achizitionate si a personalului care va asigura mentenanta;

8. activitati de achizitie a serviciilor de auditare intermediara/finala, financiara, conform reglementarilor nationale, si tehnica, din perspectiva corespondentei rezultatului proiectului cu cererea de finantare si obiectivele Programului operational Competitivitate;

b) activitati de digitalizare a microintreprinderilor si a intreprinderilor mici si mijlocii, altele decat cele care au ca obiect principal de activitate TIC, de tipul:

1. activitati aferente achizitionarii de hardware TIC si a altor dispozitive si echipamente aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere in functiune, justificate din punctul de vedere al implementarii proiectului. Sunt excluse elemente de mobilier care nu au legatura cu functionarea produselor/aplicatiilor informatice implementate prin proiect;

2. activitati aferente realizarii retelei LAN necesare pentru implementarea proiectului;

3. activitati aferente achizitionarii si/sau dezvoltarii si/sau adaptarii aplicatiilor software/licentelor necesare implementarii proiectului, configurarea si implementarea bazelor de date, migrarea si integrarea diverselor structuri de date existente, inclusiv solutiile de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation;

4. activitati aferente achizitionarii unui website de prezentare a companiei, inclusiv achizitia de domeniu si gazduirea pe server;
5. activitati aferente achizitionarii unui nume de domeniu nou;

6. activitati aferente achizitionarii solutiei de semnatura electronica;

7. activitati de trecere a arhivelor din analog/dosare/hartie in digital indexabil;

8. activitati aferente achizitionarii de aplicatii informatice specifice pentru persoanele cu dizabilitati;

9. activitati aferente achizitionarii solutiilor din domeniul tehnologiei informatiei pentru comertul electronic;

10. activitati aferente achizitiilor de servicii de tip cloud si SaaS, respectiv Software as a Service;

11. activitati aferente achizitionarii serviciilor de gazduire, incluzand toate tipurile de servicii de gazduire, cu exceptia pachetelor de reseller;

12. activitati aferente achizitionarii de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice aplicabile pentru software/gazduire/retele;

13. activitati aferente achizitionarii de servicii de consultanta pentru elaborarea documentatiilor necesare pregatirii proiectului propus spre finantare si/sau managementul proiectului, inclusiv elaborarea documentatiilor necesare implementarii proiectului;

14. activitati aferente instruirii personalului care va utiliza produsele implementate/achizitionate si a personalului care va asigura mentenanta;

15. activitati de achizitie a serviciilor de auditare intermediara/finala, financiara, conform reglementarilor nationale, si tehnica, din perspectiva corespondentei rezultatului proiectului cu Cererea de finantare si obiectivele Programului operational Competitivitate;

16. servicii de consultanta/analiza pentru identificarea solutiilor tehnice de care au nevoie IMM-urile.

(2) Beneficiarii eligibili, in sensul art. 3 alin. (3) lit. e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr 94/2020 privind unele masuri pentru finantarea din fonduri europene a unor programe nationale, sunt:

a) pentru proiectele care vizeaza atingerea obiectivului prevazut la art. 4 alin. (1) lit. a):

1. intreprinderi, respectiv microintreprinderi, intreprinderi mici, intreprinderi mijlocii care isi desfasoara activitatea in Romania, al caror obiect de activitate este in domeniul TIC;

2. intreprinderi, respectiv microintreprinderi, intreprinderi mici, intreprinderi mijlocii care isi desfasoara activitatea in Romania, in cadrul clusterelor al caror obiect de activitate este in domeniul TIC;

3. consortii formate din entitatile definite la pct. 1 si 2 si intreprinderi, respectiv microintreprinderi, intreprinderi mici, intreprinderi mijlocii care isi desfasoara activitatea in Romania;

b) pentru proiectele care vizeaza atingerea obiectivului prevazut la art. 4 alin. (1) lit. b), solicitanti eligibili sunt agentiile pentru dezvoltare regionala. Beneficiarii finali ai ajutorului de minimis sunt microintreprinderile si intreprinderile mici si mijlocii cu obiect principal de activitate altul decat tehnologia informatiilor si comunicatiilor.

Art. 6. -
(1) Finantarea activitatilor si cheltuielilor aferente Programului national de digitalizare a microintreprinderilor, intreprinderilor mici si mijlocii intra sub incidenta ajutorului de stat si/sau a ajutorului de minimis si are in vedere, in principal:

a) realizarea/dezvoltarea de produse/servicii/aplicatii TIC inovative, prin finantarea investitiilor in cercetare industriala si/sau dezvoltare experimentala, in inovare de proces si/sau organizationala, in active corporale si/sau necorporale, in alte proiecte de inovare etc. Sprijinul va fi acordat pentru dezvoltarea de produse/solutii/aplicatii TIC inovative cu aplicabilitate in urmatoarele domenii: internetul lucrurilor, oras inteligent/sat inteligent; digitalizare, respectiv automatizare, robotizare industriala; inteligenta artificiala, realitate augmentata; tranzactii electronice; securitate cibernetica; big data, blockchain; e-guvernare/e-administratie - digitizarea administratiei publice; e-sanatate;

b) digitalizarea activitatilor microintreprinderilor si intreprinderilor mici si mijlocii prin finantarea investitiilor realizate pentru dezvoltarea si/sau achizitionarea de produse TIC.

(2) Regulile de acordare a ajutorului de stat vor fi prevazute in cadrul schemelor de ajutor de stat si de minimis, ce vor fi aprobate prin ordin al ministrului fondurilor europene si al presedintelui Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, emis in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, si in cadrul documentelor specifice apelurilor de proiecte.

(3) Regulile de acordare a ajutorului de stat si de minimis sunt prevazute in cadrul Schemei de ajutor de minimis pentru cresterea contributiei sectorului TIC pentru competitivitatea economica, al Schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea dezvoltarii de produse si servicii TIC inovative create de IMM-uri, in cadrul axei prioritare 2, prioritatea de investitie 2b - Dezvoltarea produselor si serviciilor TIC, a comertului electronic si a cererii de TIC, actiunea 2.2.1 "Sprijinirea cresterii valorii adaugate generate de sectorul TIC si a inovarii in domeniu prin dezvoltarea de clustere", apelul 3, din Programul operational Competitivitate 2014-2020 si al Schemei de ajutor de minimis "Digitalizarea IMM".


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
imm-uridigitalizaremicrointreprinderimonitorul oficial


Data aparitiei: 20 August 2020

Votati articolul "Programul national de digitalizare a IMM-urilor este in Monitor. Care sunt activitatile eligibile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X