Analizam cazul unei societati care se incadreaza in categoria contribuabili mijlocii si are obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer doar la cererea organului fiscal, in conformitate cu OPANAF 442/2016.
Cu cat timp in urma poate sa ceara organul fiscal dosarul preturilor de transfer, ne lamureste in continuare expertul nostru in domeniu.
Intocmirea dosarului preturilor de transfer - termen: raspunsul specialistului
Ordinul Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (OPANAF) nr. 442/2016 stabileste ca, in cazul societatilor care nu sunt mari contribuabili sau au aceasta calitate dar nu ating niciunul din pragurile de semnificatie prevazute la alin. (2) al art. 2 din ordin, se va urmari indeplinirea unuia dintre pragurile de semnificatie stabilite la alin. (4) calculate la nivel anual pentru toate operatiunile cu persoane afiliate si anume:
- 50.000 euro, in cazul dobanzilor incasate/platite pentru serviciile financiare;
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 20100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
- 50.000 euro, in cazul tranzactiilor privind prestarile de servicii primite/prestate;
- 100.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achizitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale.
Cursul de schimb utilizat este cel comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal.
In acest caz, intocmirea dosarului urmeaza a se realiza, potrivit art. 4 alin. (2) din OPANAF nr. 442/2016, in termenul stabilit de organul fiscal in cadrul unui interval cuprins intre 30 si 60 de zile calendaristice,cu posibilitatea prelungirii o singura data, la solicitarea scrisa a contribuabilului in cauza, cu o perioada de cel mult 30 de zile calendaristice.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
SAF-T pentru Contribuabili Mici
In situatia in care niciunul dintre praguri nu este indeplinit societatea nu va putea fi obligata sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer, justificarea respectarii principiului valorii de piata in cazul operatiunilor dintre persoane afiliate urmand a fi efectuata prin alte mijloace pe baza regulilor generale ale legislatiei financiar-contabile.
Organul fiscal poate cere dosarul preturilor de transfer in cadrul derularii unei inspectii fiscale
Cu cat timp in urma, organul fiscal poate sa ceara dosarul preturilor de transfer?
Raspunsul specialistului
Organul fiscal poate cere dosarul preturilor de transfer in cadrul derularii unei inspectii fiscale, pentru toata perioada aflata in interiorul termenului de prescriptie a dreptului de stabilire a creantelor fiscale.
Exista un termen de 5 ani anteriori datei controlului dupa care se prescrie dreptul organului fiscal de a stabili creante fiscale.
Deci dosarul preturilor de transfer poate fi solicitat pe 5 ani anteriori de la data comunicarii avizului de inspectie fiscala ,pe 5 ani in urma de la data la care se anunta controlul.
Inspectia fiscala reprezinta activitatea ce are ca obiect verificarea legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale, corectitudinii si exactitatii indeplinirii obligatiilor in legatura cu stabilirea obligatiilor fiscale de catre contribuabil/platitor, respectarii prevederilor legislatiei fiscale si contabile, verificarea sau stabilirea, dupa caz, a bazelor de impozitare si a situatiilor de fapt aferente, stabilirea diferentelor de obligatii fiscale principale.
Inspectia fiscala se efectueaza in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale.
Perioada supusa inspectiei fiscale incepe de la sfarsitul perioadei controlate anterior.
Art. 110. - Obiectul, termenul si momentul de la care incepe sa curga termenul de prescriptie a dreptului de stabilire a creantelor fiscale
(1) Dreptul organului fiscal de a stabili creante fiscale se prescrie in termen de 5 ani, cu exceptia cazului in care legea dispune altfel.
(2) Termenul de prescriptie a dreptului prevazut la alin. (1) incepe sa curga de la data de 1 iulie a anului urmator celui pentru care se datoreaza obligatia fiscala, daca legea nu dispune altfel.
(3) Dreptul de a stabili creante fiscale se prescrie in termen de 10 ani in cazul in care acestea rezulta din savarsirea unei fapte prevazute de legea penala.
(4) Termenul prevazut la alin. (3) curge de la data savarsirii faptei ce constituie infractiune sanctionata ca atare printr-o hotarare judecatoreasca definitiva.
In contextul celor mentionate anterior este oportuna pregatirea din timp a dosarului preturilor de transfer.
Pregatirea unui singur dosar pe mai multi ani este recomandata in acele cazuri in care contribuabilul a desfasurat aceleasi tipuri de tranzactii intra-grup pe perioada deschisa controlului, iar profilul functional si de risc al persoanei afiliate auditate, precum si metodologia de stabilire a preturilor de transfer au ramas neschimbate.
De asemenea, este recomandata cand contribuabilul nu are deja pregatit un dosar al preturilor de transfer pentru un anumit an fiscal.
In caz contrar, cand nu exista stabilitate de la an la an sau contribuabilul are deja un dosar pentru un anumit an, se vor intocmi dosare separate pe fiecare an.
Termenul stabilit de organul fiscal pentru intocmirea dosarului este in cadrul unui interval cuprins intre 30 si 60 de zile calendaristice,cu posibilitatea prelungirii o singura data, la solicitarea scrisa a contribuabilului in cauza, cu o perioada de cel mult 30 de zile calendaristice.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil.