Reamintim ca prin Legea nr. 199 din 8 septembrie 2020, publicata in M.Of. nr. 825 din 9 septembrie 2020, s-a reglementat obligativitatea emiterii facturilor electronice pentru executarea contractelor atribuite conform urmatoarelor acte normative:
–Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice;
–Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale;
–Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii;
–O.U.G. nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achizitii publice indomeniile apararii si securitatii.
Obligatia facturarii electronice intervine in cazul operatiunilor a caror valoare este egala sau mai mare decat pragurile prevazute de lege si fata de care exista obligatia publicarii unui anunt de participare/concesionare si/sau a unui anunt de atribuire in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Totusi, autoritatile si entitatile contractante pot aplica facturarea electronica si incazul contractelor mentionate anterior, dar a caror valoare este mai mica decatpragurile prevazute de lege fata de care exista obligatia publicarii unui anunt departicipare/concesionare si/sau a unui anunt de atribuire in Jurnalul Oficial al UniuniiEuropene.
Conform prevederilor art. 2 alin. (1) lit. d), factura electronica este definita drept factura emisa, transmisa si primita intr-un format electronic structurat care permite prelucrarea sa automata si electronica.
Elementele principale ale unei facturi electronice sunt reglementate prin art. 6,enumerate de la lit. a) la lit. n) din Legea nr. 190/2020. De asemenea, factura electronica trebuie sa cuprinda si marca temporala care certifica momentul emiterii.
Legea 199/2020 a intrat in vigoare din 9 octombrie 2020, avand in vedere ca urma sa intre in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial.
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
*Informatiile sunt extrase din Consilier Taxe si Impozite pentru contabili (luna octombrie).
Este din ce in ce mai greu pentru profesionistul contabil sa tina pasul cu toate modificarile din legislatia fiscala si contabila, mai ales ca, pe langa activitatea uzuala, multe din modificarile aparute in ultima vreme au caracter temporar. De aceea venim in sprijinul contabililor si le oferim o lucrare de referinta, pe care chiar si inspectorii ANAF o consulta pentru conformitate cu legea! Pentru ca este etalonul de aplicare corecta alegislatiei in vigoare! Comanda ACUM abonamentul tau! >>>
Pe langa Serviciul lunar de actualizare care are rolul de a te conecta la toate noutatile legislative, beneficiezi si de Serviciul de consultanta personalizata de specialitate. Acest serviciu iti asigura rezolvarea rapida si profesionista a problemelor cu care te confrunti. Sub totala protectie a legii! Echipa de specialisti Rentrop&Straton care asigura serviciul de consultanta fiscal-contabila numara 27 dintre cei mai destoinici reprezentanti ai domeniului. In plus, doar in aceasta saptamana primesti un CADOU special! Vezi detalii! >>>