email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inscrierea pentru schema Horeca. Cum se rezolva dificultatea in identificarea expertilor contabili sau auditorilor in aplicatie

Inscrierea pentru schema Horeca. Cum se rezolva dificultatea in identificarea expertilor contabili sau auditorilor in aplicatie
schema horecaministerul economieiexpert contabil

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului a organizat recent o sesiune de intrebari si raspunsuri pe tema inscrierii in schema HoReCa. 

Formularul electronic de inscriere aferent etapei a doua de inscriere este activ pe link-ul granturi.imm.gov.ro de marti, 29 IUNIE 2021, ora 10.00, si va ramane activ timp de 22 zile calendaristice de la demararea inscrierii, pana marti, 20 IULIE 2021, ora 20.00, cu posibilitatea prelungirii perioadei de inscriere.

Inscrierea pentru schema Horeca nu este lipsita de probleme si provocari pentru aplicanti, astfel ca au fost sesizate mai multe aspecte neclare, insa institutia a revenit cu raspunsuri in acest sens. 

Ministerul Economiei a subliniat ca "ordinea in care se inscriu potentialii beneficiari ai schemei nu este relevanta. Schema nu este facuta pe principiul primul venit, primul servit. Intreaga suma alocata se imparte proportional tuturor beneficiarilor eligibili." Prin urmare, inscrierea pentru schema Horeca nu trebuie facuta neaparat chiar din primele zile. 

Una dintre principalele probleme sesizate la inscriere este dificultatea in identificarea expertilor contabili sau auditorilor din lista inclusa in aplicatia informatica. In acest caz, Ministerul Economiei le-a recomandat aplicantilor sa transmita pe email-ul dgas@economie.gov.ro datele de identificare ale expertului contabil/auditor constand in: nume si prenume, CNP, membru CECCAR / CAFR si numar  carnet/autorizatie/ID. 

"Datele vor fi centralizate si validate cu CECCAR si CAFR, dupa care vor fi introduse in lista inclusa in aplicatia informatica, unde este cazul. Validarea datelor de identificare ale expertului contabil/auditor apartine in exclusivitate CECCAR / CAFR, dupa caz.", a precizat institutia intr-un comunicat. Din pacate, institutia a revenit a doua zi cu un nou comunicat in care preciza ca aceasta adresa de email s-a blocat ca urmare a numarului mare de mesaje transmise. Solutia in acest caz este ca datele respective sa fie transmise in Call-center: 021-795.00.98. 

Alte nelamuriri sesizate au legatura cu codurile CAEN eligibile:


 
1. "Doresc sa va intreb daca aplicatia permite ca pentru un cod CAEN eligibil sa putem trece in platforma atat partea de activitate eligibila aferenta acelui cod CAEN cat si partea neeligibila a acelui cod, pentru cazul in care nu dorim ca pentru o parte a activitatii nu dorim ajutor de stat."

Paul Ene, secretar de stat: se introduce toata suma corespunzatoare CAEN-ului respectiv. In momentul evaluarii se vor cere clarificari acolo unde exista diferente asupra sumei eligibile intre raportul de audit si sumele declarate in aplicatie. Evaluatorul va putea modifica suma ulteriror conform clarificarilor.

2. "Pentru o intreprindere care desfasoara activitati pe 5610, cu mentiunea ca este vorba de o rulota tip fast-food, ce desfasoara activitati la targuri, festivaluri etc., este suficient sa prezentam docuemntul de la ANSVSA (autorizatia sanitar- veterinara pentru unitatile de alimentatie publica mobile) sau este necesara autorizatie de functionare de la Primarie?"

Paul Ene, secretar de stat: pentru cei autorizati la terti este suficienta autorizatia de la ANSVSA.

3. "In cazul intreprinderilor cu mai multe puncte de lucru se solicita autorizatiile de functionare pentru fiecare punct de lucru in parte? Pot fi considerate eligibile doar o parte dintre punctele de lucru pentru care se aplica in situatia in care pentru anumite puncte de lucru au lipsit autorizatiile ISU si implicit autorizatia de functionare pentru anul 2020? Se poate utiliza un alt justificativ pentru aceste locatii?"

Paul Ene, secretar de stat: Este nevoie de autorizatia de functionare sau dovada platii acesteia (in caz ca nu v-a fost emisa de autoritatile publice locale).

4. "In raportul de expertiza/Anexa 7 la raportul de expertiza, pct.3, este obligatorie defalcarea CA pe coduri caen eligibile, sau se poate nota direct suma acestora (ex: CA total 2019)?"

Paul Ene, secretar de stat: Este necesara si defalcarea pe codurile CAEN neeligibile.

5. Veniturile ocazionale din contul 708 unde le punem? Ca nu le pot incadra in caen? Ele sunt neeligibile."

Paul Ene, secretar de stat: daca aceste venituri nu sunt incadrate intr-o activitate eligibila trebuiesc raportate in aplicatie pe un CAEN neeligibil.

6. "Anexa 7 nu a fost conceputa bine, trebuie defalcata pe coduri CAEN, deoarece daca o societate are pierdere pe 3 din 5 coduri CAEN de HORECA si pe celelate 2 are crestere, valoarea eligibila (conform ANEXA 7) scade, pe cand in aplicatia informatica valoarea eligibila (20% din pierderile pe fiecare cod CAEN) se aduna, iar celelate 2 coduri CAEN sunt declarate cu 0 la valoare eligibila. Cum motivati aceasta neconcordanta dintre suma eligibila din ANEXA 7 si suma eligibla din aplicatia informatica?"

Paul Ene, secretar de stat: Codurile CAEN unde exista o crestere a CA in 2020 sunt raportate cu 0 si nu sunt insumate la valoarea eligibila.

In acest fel ne asiguram ca toate activitatile care au fost restrictionate din cauza pandemiei sa fie despagubite.


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Gestionati CORECT procesul de radiere al unui SRL/PFA?


Ce aveti de facut, din punct de vedere contabil,
atunci cand va confruntati cu un caz de radiere?

 
Atentie, procedura in sine este una complexa, sunt multe aspecte de gestionat (legate de stingerea datoriilor fiscale, lichidarea activelor si a stocurilor de marfa, plata impozitelor si contributiilor care rezulta din aceste operatiuni etc.) si, desigur, sunt multe documente de intocmit.
 
Si tocmai pentru ca procedura este una complexa, va oferim un ajutor solid prin intermediul unei lucrari de ultima ora, marca Rentrop & Straton: Radiere SRL. PFA. II. IF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
schema horecaministerul economieiexpert contabil


Data aparitiei: 30 Iunie 2021

Votati articolul "Inscrierea pentru schema Horeca. Cum se rezolva dificultatea in identificarea expertilor contabili sau auditorilor in aplicatie":
Rating:

Nota: 1.83 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

X