Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate

Ce greseli mari sa eviti la inceputul unui business

Data aparitiei: 12 Ianuarie 2023
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce greseli mari sa eviti la inceputul unui business
businessafacerebusiness plan

Este ideal sa eviti cat mai mult din greselile mari ale unui antreprenor, mai ales fara experienta, care porneste la drum intr-o afacere noua. Sunt greseli care vor conta mult in moralul tau si dezvoltarea ideii de business pe care o ai. 

Nu ai incredere sau nu stii ce vrei

Lipsa personala de incredere duce la diverse temeri si frici, decizii neinspirate si, implicit, la esec in afaceri. Este ca si in viata, pornesti o afacere cu stangul. Asadar, cel mai bine nu pornesti la drum cu o astfel de mentalitate. 

Pe de alta parte, chiar daca ai o suma de bani, pe care sa fii dispus sa o pierzi, si abilitati de antreprenor, poate interveni situatia de a nu sti cu ce idee clara de afacere sa incepi. Nu te baza doar pe parerile altor oameni, pornind investitia cu iluzii. Trebuie sa ai incredere 100% in ideea ta pentru a continua. Acorda-ti suficiente resurse pentru a lua o decizie cat mai buna. 

Incepi fara un plan de afaceri

Una dintre marile greseli in lumea antreprenorilor este startul afacerii fara un business plan model. De multe ori el exista, insa este construit nerealist sau nu este urmat si ajustat constant. Totodata, nu copia un plan de afaceri de la un antreprenor care a avut deja succes. Fiecare business plan trebuie sa fie unic. 

Nu uita de profilul clientului tau ideal caruia i te adresezi. Pe langa asta, setarea obiectivelor SMART (Specifice, Masurabile, Accesibile, Relevante, incadrate in Timp) ale afacerii tale sunt esentiale. Odata realizate aceste lucruri, vei vedea directii si perspective mult mai clare. 

Faci totul de unul singur

Atitudinea de „One-Man Show” este nociva in business. Sa faci totul de unul singur este in primul rand epuizant. Si poate multe zile vor trece cu bine, dar va veni un moment in care afacerea are nevoie de tine si tu nu vei mai avea capacitatea de concentrare pentru a lua decizii bune. Pur si simplu, vei fi in impas. 

Chiar daca esti sigur pe cunostintele si experienta ta, nu poti miza 100% pe responsabilitatea personala a afacerii. Prin urmare, formeaza-ti o echipa de incredere, oricat de mica ar fi ea, si, de ce nu, gandeste-te serios la atragerea unui partener in afacerea ta. 

Ignori concurenta si nevoile pietei

Este o regula de baza in crearea oricarei afaceri, indiferent de forma acesteia si domeniul de activitate in care este incadrata. 

Cercetarea pietei si a nevoilor oamenilor este primul lucru la care sa te gandesti cu produsul sau serviciul oferit prin afacerea ta. Degeaba ai un produs sau serviciu ingenios daca nimeni nu are nevoie de el. Mai mult decat atat, o piata saturata de alternative este posibil sa nu fie in avantajul tau. 

Pe langa asta, trebuie sa stii care este concurenta ta si sa-i depistezi punctele slabe sau vulnerabile de care poti profita imediat. De exemplu, vezi ce strategii de preturi practica, cum livreaza, ce servicii post-vanzare ofera sau cum isi fidelizeaza clientii. 

Nu investesti in promovare si marketing

La inceput, vei avea nevoie de cat mai multe forme de marketing, de la cel traditional la cel digital. Lumea trebuie sa afle cum o poate ajuta afacerea ta, respectiv care sunt produsele si serviciile tale cu care te diferentiezi in piata. Consulta-te cu un specialist de marketing pentru a avea rezultate. Cu timpul, iti poti forma propriul departament de marketing. 

Retine faptul ca un marketing facut gresit se poate corecta si optimiza, pe cand lipsa marketingului duce la probleme mari de identitate (awareness) a afacerii tale intr-o piata foarte competitiva. Planifica-ti un plan de marketing inca de la bun inceput, deoarece acesta te va ajuta, in primul rand, sa te faci cunoscut si, mai apoi, sa obtii si veniturile mult asteptate. Totodata, un marketing bun care are in spate un produs sau serviciu slab nu va functiona prea mult timp. 

Prin urmare, speram ca sfaturile de mai sus sa te ajute sa pornesti corect in lumea afacerilor. Succes!

Sursa foto: Shutterstock 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X