email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lipsa bani in casierie: monografia contabila si implicatiile fiscale

Lipsa bani in casierie: monografia contabila si implicatiile fiscale
lipsa bani casierielipsa numerar casamonografie lipsa bani casierie

Analizam astazi situatia in care, in urma inventarului la casieria societatii, se constata lipsa unei sume de bani. Aceasta lipsa se va imputa administratorului. Asadar, in cele ce urmeaza, vom afla care este monografia contabila si vom discuta despre aspectele fiscale pe care trebuie sa le avem in vedere in acest caz.

Sumele de bani lipsa din casierie se vor inregista (cu aprobarea conducerii) ca si cheltuieli nedeductibile, conform art. 25 alin. (4) lit. d) din Codul fiscal, prin cont 6588 Alte cheltuieli de exploatare, analitic nedeductibil.

In conditiile in care administratorul a ridicat sume de bani din caseria societatii in interes personal (deci, fara a putea dovedi necesitatea si utilizarea acestora pentru interesul societatii), din punct de vedere fiscal aceste sume de bani sunt considerate venituri din alte surse pentru administrator in baza art. 114 alin. (2) lit. i) din Codul Fiscal.

Conform art. 115 din Codul fiscal:

Impozitul pe venit se calculeaza prin retinere la sursa la momentul acordarii veniturilor de catre platitorii de venituri, prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului brut pentru veniturile prevazute la art. 114 (...)

2. Impozitul calculat si retinut reprezinta impozit final.

Impozitul astfel retinut se plateste la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.

Intrucat la momentul ridicarii sumelor din caserie nu s-a retinut la sursa impozitul de 10%, va recomand sa-l calculati prin metoda sutei majorate (si impozitul fiind o suma nedeductibila fiscal la calculul impozitului pe profit).

De asemenea, tinand seama de prevederile OMFP 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, punctul 9 alin. (3): Disponibilitatile in lei si in valuta din casieria entitatii se inventariaza in ultima zi lucratoare a exercitiului financiar, dupa inregistrarea tuturor operatiunilor de incasari si plati privind exercitiul respectiv, confruntandu-se soldurile din registrul de casa cu monetarul si cu cele din contabilitate.

Conform legii contabilitatii 82/1991 constituie contraventie nerespectarea prevederilor referitoare la inventariere (art. 41 lit.d) ) care se sanctioneaza cu amenda intre 400 lei si 5.000 lei (art. 42 alin. (1) lit. f)).

Tinand seama si de prevederile articolelor 11 si 41 alin. (1) din legea contabilitatii constituie contraventie si sunt interzise detinerea, cu orice titlu, de elemente de natura activelor si datoriilor, precum si efectuarea de operatiuni economico-financiare, fara sa fie inregistrate in contabilitate. Sanctiunea pentru aceasta contraventie reprezinta amenda cuprinsa intre 1.000 lei la 10.000 lei (art. 42 alin. (1) lit. a)).

Puteti inregistra astfel:

6588 = 5311

635 = 446 impozit 10%.

Raspuns oferit in luna octombrie 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti. 

Foto: pixabay.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
lipsa bani casierielipsa numerar casamonografie lipsa bani casierie


Data aparitiei: 03 Noiembrie 2023
Ultima actualizare: 06 Noiembrie 2023

Votati articolul "Lipsa bani in casierie: monografia contabila si implicatiile fiscale":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X