Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Defectiuni la casa de marcat: Cum procedam cand nu putem emite si transmite raportul Z catre ANAF

Data aparitiei: 29 Septembrie 2025
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Defectiuni la casa de marcat: Cum procedam cand nu putem emite si transmite raportul Z catre ANAF
defectiune casa de marcatraport zmemorie fiscalaOUG 28/1999

Orice firma care lucreaza cu publicul stie cat de importanta este casa de marcat: zilnic, toate incasarile se centralizeaza si se transmit catre ANAF prin raportul Z. Desi aparatele sunt concepute sa functioneze in conditii de siguranta, pot aparea situatii neprevazute, precum defectarea memoriei fiscale. Acest lucru ridica imediat o problema practica: ce facem atunci cand, din cauza defectiunii, nu mai putem genera si transmite raportul Z catre ANAF?

Studiul de caz de fata pleaca de la o astfel de situatie concreta – defectarea memoriei fiscale a casei de marcat la data de 24.09.2025 – si arata modul corect de a inregistra veniturile si incasarile, astfel incat evidenta contabila si obligatiile fiscale sa ramana in regula.

Studiu de caz

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Studiu de caz

Intrebare: "S-a defectat memoria fiscala a casei de marcat pe data de 24.09.2025. Drept urmare, pentru acea zi nu s-a putut scoate si, implicit, transmite la ANAF raportul Z. A venit tehnicianul de service si a facut cele necesare pentru inlocuirea memoriei fiscale, doar ca nu a reusit sa citeasca datele pentru data de 24.09.

Cum se poate proceda pentru a inregistra venitul obtinut si incasarile?"

In cazul defectarii memoriei fiscale a casei de marcat, cum s-a intamplat la data de 24.09.2025, obligatia operatorului economic este sa consemneze imediat defectiunea in Cartea de interventii si sa solicite interventia unitatii de service acreditate. Daca pentru ziua respectiva nu s-a putut emite si transmite raportul Z catre ANAF, veniturile obtinute trebuie totusi inregistrate.

Conform art. 1 alin. (8) din OUG 28/1999, pana la repunerea in functiune a aparatului, toate operatiunile efectuate se inscriu intr-un registru special, iar incasarile se pot justifica prin chitante sau facturi emise la cererea clientilor.

In lipsa raportului Z, venitul zilnic se consemneaza printr-un proces-verbal intern, la care se anexeaza documentele justificative disponibile, iar in contabilitate suma se inregistreaza pe baza acestui proces-verbal. Astfel, venitul nu se pierde, ci se declara si impoziteaza normal, iar documentele de service si cele interne raman la dosar pentru eventuale verificari ale ANAF.

Baza legala

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Baza legala

Ordonanta de urgenta nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
Art. 1

(6) Distribuitor autorizat poate fi producatorul, importatorul sau persoana juridica romana care achizitioneaza din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale. In situatia defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale utilizatorii sunt obligati ca, in momentul constatarii defectiunii, sa anunte distribuitorul autorizat care a livrat aparatul sau, dupa caz, unitatea acreditata pentru service a acestui distribuitor autorizat.

(7) O unitate este acreditata daca se afla pe lista unitatilor propuse pentru acreditare pentru comercializarea si/sau service-ul unui aparat de marcat electronic fiscal, iar aceasta lista a fost acceptata de Comisie si a fost cuprinsa in autorizatie potrivit prezentei ordonante de urgenta.

(8) In cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale, pana la repunerea in functiune a acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligati sa inregistreze intr-un registru special, intocmit in acest sens, toate operatiunile efectuate si sa emita chitante, in conditiile legii, pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientului. Obligatia privind inregistrarea operatiunilor efectuate intr-un registru special nu se aplica operatorilor economici care desfasoara activitatea de transport in regim de taxi, precum si celor care utilizeaza pentru inregistrarea veniturilor aparate de marcat electronice care sunt integrate in echipamente nesupravegheate.

Raspuns oferit in luna septembrie 2025 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate. Dati click 

AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

 

Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"


X