Raport GRATUIT pentru contabili

ChatGPT pentru Contabili TOP prompturi utile explicate clar
Solutia simpla pentru a profita de tehnologia AI!

Activitatea desfasurata de persoane fizice pe retelele sociale, inclusiv pe TikTok, poate genera diverse tipuri de venituri. Aceste venituri includ atat venituri primite direct de la platforma TikTok sau mai degraba de la persoana juridica ce administreaza platforma, cat si de la parteneri externi, cum sunt:
Toate veniturile obtinute reprezinta venituri impozabile.
In vederea declararii si impozitarii veniturilor realizate si a justificarii incasarilor primite este necesara inregistrarea fiscala a persoanei respective fie ca societatea comerciala potrivit prevederilor Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, fie ca persoana fizica autorizata sau alta modalitate de organizare individuala a activitatii, conform prevederilor O.U.G. nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale.
In cele ce urmeaza vom analiza inregistrarea in contabilitatea societatilor comerciale a veniturilor obtinute din astfel de activitati.
Codurile CAEN principale de activitate sub care se desfasoara aceste activitati sunt:
CAEN 7311 – Activitati ale agentiilor de publicitate
Include:
CAEN 7312 – Servicii de reprezentare media
Include:
CAEN 6039 – Activitati de distributie a altor continuturi
Include:
CAEN 5911 – Activitati de productie cinematografica, video si de programe de televiziune
Include:
Pentru determinarea naturii veniturilor si a tratamentului fiscal trebuie specificat ca, pentru Europa, colaborarea cu platforma TikTok se realizeaza, in fapt, cu o companie inregistrata in Irlanda.
Prin urmare, veniturile obtinute sunt venituri din prestari de servicii intracomunitare.
Pentru determinarea naturii veniturilor si a tratamentului fiscal, trebuie specificat ca, pentru Europa, colaborarea cu platforma TikTok se realizeaza in fapt fie cu o companie inregistrata in Irlanda, fie cu o companie inregistrata in Marea Britanie.
Prin urmare, veniturile obtinute sunt venituri din prestari de servicii intracomunitare sau din export de servicii.
In ceea ce priveste TVA pentru veniturile incasate de la TikTok Irlanda sau parteneri din alte state membre
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Veniturile din publicitatea efectuata pentru parteneri din Romania se factureaza cu TVA, locul prestarii fiind in Romania, doar daca societatea este inregistrata ca platitoare de TVA.
In ceea ce priveste impozitarea veniturilor realizate, acestea sunt venituri impozabile in cazul societatilor inregistrate ca platitoare de impozit pe profit, cat si in cazul societatilor platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor.
O persoana realizeaza postari pe platforma TikTok Irlanda si inregistreaza activitatile realizate prin intermediul societatii ABC SRL. Codul CAEN principal de activitate este CAEN 7311 – Activitati ale agentiilor de publicitate.
Operatiunile efectuate in cursul unei luni din activitatea desfasurata includ:
Varianta A – societatea din Romania este inregistrata ca platitor de TVA
Inregistrarea cheltuielilor cu electricitatea:
% = 401 „Furnizori” 250 lei
6051 207 lei
„Cheltuieli privind consumul de energie”
4426 43 lei
„TVA deductibila”
Inregistrarea cheltuielilor cu amortizarea:
6811 = 2814 200 lei
„Cheltuieli de exploatare „Amortizarea altor imobilizari corporale”
privind amortizarea imobilizarilor”
Inregistrarea cheltuielilor cu combustibilul:
% = 401 „Furnizori” 350 lei
6022 289 lei
„Cheltuieli privind combustibilii”
4426 61 lei
„TVA deductibila”
Inregistrarea veniturilor din recompense primite direct din platforma TikTok (500 euro x 5,25 lei/euro = 2.625 lei):
4111 = 704 2.625 lei
„Clienti” „Venituri din servicii prestate”
In factura se mentioneaza: „Se aplica taxarea inversa la beneficiar”.
Factura se declara in Decontul de taxa pe valoarea adaugata, la rd. 3 „Livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care locul livrarii/locul prestarii este in afara Romaniei (in UE sau in afara UE), precum si livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 294 alin.(2) lit.b) si c) din Codul fiscal”, cu preluare la rd. 3.1.
Factura se raporteaza in Formularul 390 cu simbolul S.
Incasarea facturii la cursul de schimb valutar de 5,28 lei/euro (500 euro x 5,28 lei/euro = 2.640 lei):
5124 = % 2.640 lei
„Conturi la banci in valuta” 4111 „Clienti” 2.625 lei
765 „Diferente favorabile de curs valutar 15 lei
legate de elementele monetare exprimate in valuta”
Inregistrarea veniturilor din comisioane din vanzarea unor produse promovate 300 euro – curs de schimb valutar la data primirii raportului in baza caruia se emite factura 5.25 lei/euro (300 euro x 5,25 lei/euro = 1.575 lei):
4111 = 704 1.575 lei
„Clienti” „Venituri din servicii prestate”
In factura se mentioneaza: „Neimpozabil in Romania conform art. 278 alin. (2) din Legea nr. 227/2014. Se aplica taxarea inversa la beneficiar.”.
Factura se declara in Decontul de taxa pe valoarea adaugata, la rd. 3 „Livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care locul livrarii/locul prestarii este in afara Romaniei (in UE sau in afara UE), precum si livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 294 alin.(2) lit.b) si c) din Codul fiscal”, cu preluare la rd. 3.1.
Factura se raporteaza in Formularul 390 cu simbolul S.
Incasarea facturii la cursul de schimb valutar de 5,28 lei/euro (300 euro x 5,28 lei/euro = 1.584 lei):
5124 = % 1.584 lei
„Conturi la 4111 „Clienti” 1.575 lei
banci in valuta” 765 „Diferente favorabile de curs valutar 9 lei
legate de elementele monetare exprimate in valuta”
Inregistrarea veniturilor din realizarea unui material publicitar pentru o societate din Romania:
4111 = % 5.203 lei
„Clienti” 704 „Venituri din servicii prestate” 4.300 lei
4427 „TVA colectata” 903 lei
Factura se declara in Decontul de taxa pe valoare adaugata, la rd. 9 „Livrari de bunuri si prestari de servicii, taxabile cu cota 21%“.
Factura se raporteaza si prin formularul 394.
Incasarea facturii:
5121 = 4111 5.203 lei
„Conturi la banci in lei” „Clienti”
Varianta B – societatea din Romania nu este inregistrata ca platitor de TVA
Inregistrarea cheltuielilor cu electricitatea:
6051 = 401 250 lei
„Cheltuieli privind „Furnizori”
consumul de energie”
Inregistrarea cheltuielilor cu amortizarea:
6811 = 2814 200 lei
„Cheltuieli de exploatare „Amortizarea altor imobilizari corporale”
privind amortizarea imobilizarilor”
Inregistrarea cheltuielilor cu combustibilul:
6022 = 401 350 lei
„Cheltuieli privind combustibilii” „Furnizori”
Inregistrarea veniturilor din recompense primite direct din platforma TikTok (500 euro x 5,25 lei/euro = 2.625 lei):
4111 = 704 2.625 lei
„Clienti” „Venituri din servicii prestate”
In factura se mentioneaza: „Se aplica taxarea inversa la beneficiar.”.
Factura se raporteaza in Formularul 390 cu simbolul S.
Incasarea facturii la cursul de schimb valutar de 5,28 lei/euro (500 euro x 5,28 lei/euro = 2.640 lei):
5124 = % 2.640 lei
„Conturi la 4111 „Clienti” 2.625 lei
banci in valuta” 765 „Diferente favorabile de curs valutar legate 15 lei
de elementele monetare exprimate in valuta”
Inregistrarea veniturilor din comisioane din vanzarea unor produse promovate 300 euro – curs de schimb valutar la data primirii raportului in baza caruia se emite factura: 5.25 lei/euro (300 euro x 5,25 lei/euro = 1.575 lei):
4111 = 704 1.575 lei
„Clienti” „Venituri din servicii prestate”
In factura se mentioneaza: „Se aplica taxarea inversa la beneficiar.”. Factura se raporteaza in Formularul 390 cu simbolul S.
Incasarea facturii la cursul de schimb valutar de 5,28 lei/euro (300 euro x 5,28 lei/euro = 1.584 lei):
5124 = % 1.584 lei
„Conturi la 4111 „Clienti” 1.575 lei
banci in valuta” 765 „Diferente favorabile de curs valutar legate 9 lei
de elementele monetare exprimate in valuta”
Inregistrarea veniturilor din realizarea unui material publicitar pentru o societate din Romania:
4111 = 704 4.300 lei
„Clienti” „Venituri din servicii prestate”
Incasarea facturii:
5121 = 704 4.300 lei
„Conturi la banci in lei” „Venituri din servicii prestate”
In ceea ce priveste TVA
Locul prestarii serviciilor se determina potrivit prevederilor art. 278 alin. (2) si este la sediul beneficiarului serviciilor – in Irlanda.
Pentru serviciile prestate si sumele incasate se emite factura conform art. 319 din Codul fiscal.
Factura se emite fara TVA, cu mentiunea „Reverse charge” si „Locul prestarii serviciului este in afara Romaniei conform art. 278 alin. (2) din Legea nr. 227/2014 privind Codul fiscal sau art. 44 din Directiva 112/2006”.
In decontul de TVA 300 depus in cazul in care societatea este inregistrata ca platitoare de TVA conform art. 316, factura se declara la rd. 3.
Factura nu se declara in Formularul 390.
Societatea nu are obligatia inregistrarii in scopuri speciale de TVA conform art. 317 din Codul fiscal.
O societate incaseaza venituri din activitatea desfasurata pe platforma TikTok si emite facturi catre compania inregistrata in Marea Britanie.
Veniturile primite sunt:
- venituri din recompense primite direct din platforma TikTok: 600 lire – curs de schimb valutar la data primirii raportului in baza caruia se emite factura: 6,1382 lei/lira;
- la data incasarii facturii, cursul de schimb valutar este de 6,1285 lei/lira;
- venituri din reclama efectuata la produse: 1.000 lire – curs de schimb valutar la data primirii raportului in baza caruia se emite factura: 6,1382 lei/lira;
- la data incasarii facturii, cursul de schimb valutar este de 6,1525 lei/lira.
Inregistrarea veniturilor din recompense primite direct din platforma TikTok (600 lire x 6,1382 lei/euro = 3.683 lei):
4111 = 704 3.683 lei
„Clienti” „Venituri din servicii prestate”
In factura se mentioneaza: „Se aplica taxarea inversa la beneficiar.”
Factura se declara in Decontul de taxa pe valoarea adaugata, la rd. 3 „Livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care locul livrarii/locul prestarii este in afara
Romaniei (in UE sau in afara UE), precum si livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 294 alin.(2) lit.b) si c) din Codul fiscal“.
Incasarea facturii la cursul de schimb valutar de 6,1285 lei/lira (600 lire x 6,1285 lei/lira = 3.677 lei):
% = 4111 „Clienti” 3.683 lei
5124 3.677 lei
„Conturi la banci in valuta”
6651 6 lei
„Diferente nefavorabile de curs valutar
legate de elementele monetare exprimate in valuta”
Inregistrarea veniturilor din reclama: 1.000 lire – curs de schimb valutar la data primirii raportului in baza caruia se emite factura: 6,1382 lei/lira (1000 lire x 6,1382 lei/lira = 6.138,2 lei):
4111 = 704 6.138 lei
„Clienti” „Venituri din servicii prestate”
In factura se mentioneaza: „Neimpozabil in Romania conform art. 278 alin. (2) din Legea nr. 227/2014. Se aplica taxarea inversa la beneficiar.”.
Factura se declara in Decontul de taxa pe valoarea adaugata, la rd. 3 „Livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care locul livrarii/locul prestarii este in afara Romaniei (in UE sau in afara UE), precum si livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 294 alin.(2) lit.b) si c) din Codul fiscal“.
Incasarea facturii la cursul de schimb valutar de 6,1525 lei/lira (1.000 lire x 6,1525 lei/lira = 6.152,5 lei):
5124 = % 6.152,5 lei
„Conturi la banci 4111 Clienti” 6.138 lei
in valuta” 765 „Diferente favorabile de curs valutar legate 14,5 lei
de elementele monetare exprimate in valuta”
Ai la dispozitie o biblioteca contabila completa – dar fara sa te pierzi in ea! Continutul platformei DomeniulContabil.ro este structurat logic pe 30 de domenii, cu sute de spete rezolvate, astfel incat sa gasesti rapid exact ce iti trebuie, cand ai nevoie – de la e-Factura, e-Transport si e-TVA, pana la imobilizari, trezorerie, salarii, asociere in participatie, productie, servicii, agricultura, leasing, IFN, PFA, HORECA si multe altele. Practic, fiecare activitate economica e tratata distinct si detaliat. Descopera acum DomeniulContabil.ro>>
Salariat, PFA sau SRLs Ce alegi si cu cati bani ramais
Articole similare
Cum se impoziteaza veniturile obtinute din TikTok: CODURI CAEN, declaratii si monografii contabileCAEN Rev. 3: Cum se actualizeaza codurile CAEN pentru PFA-uri, ONG-uri si profesii liberalePFA cu activitate agricola la norma de venit si activitate independenta in sistem real: Cum se calculeaza rezultatul fiscalPrimul tau business: Pasii esentiali de la idee la prima factura emisaCAEN Rev. 3: Guvernul a stabilit un termen de 18 luni pentru actualizarea codurilorUltimele articole
Impozitul suplimentar pe cifra de afaceri: Cine datoreaza ICAS, formula de calcul si codurile CAEN in sectoarele petrol si gaze naturaleImpozitul suplimentar pe cifra de afaceri (ICAS) - Noi modificari in Codul fiscal [Proiect ANAF]Informare ONRC privind incadrarea corecta a activitatilor economice in CAEN Rev.3Actualizarea codurilor CAEN: Doua precizari de la ANAFLista actualizata a codurilor CAEN Rev. 3 ce pot fi autorizate de societatile membre CECCAR
DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"ChatGPT pentru Contabili TOP prompturi utile"
Solutia simpla pentru a profita de tehnologia AI!